• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

خبرهاي كوتاه

ايجاد 140 مركز اورژانس اجتماعي جديد
ايرنا|  حسين اسد بيگي؛ رييس اورژانس اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: «مقرر شده در سال جاري، 140 مركز اورژانس اجتماعي جديد در شهرهاي بالاي 50 هزار نفر تاسيس شود. هم‌اكنون 197 مركز اورژانس اجتماعي در كشور وجود دارد وكودك آزاري در صدر فعاليت‌هاي اين مراكز قرار دارد چون كودكان نمي‌توانند از حقوق خود دفاع كنند.» اسد بيگي افزود: «طي 9 ماه نخست سال گذشته، 780 نوزادي كه در بيمارستان يا خانه با موادي مانند ترياك، هرويين، متادون و شيشه دچار مسموميت شده بودند، از سوي اين مركز شناسايي شدند. از اين 780 مورد نوزاد مسموم با مواد، بيش از 300 مورد از بيمارستان‌ها و مراكز درماني تماس گرفته شده و حدود 200 الي 300 مورد نيز از مادر معتاد به دنيا آمدند كه پرسنل بيمارستان، اقوام يا دست‌اندركاران نيروي انتظامي و قوه قضاييه اين موارد را به بهزيستي اطلاع دادند. اين كودكان با حكم قاضي به مراكز شبه‌خانواده ارجاع داده شدند و عده زيادي از اين نوزادان به خانواده‌ها برگردانده شدند و تعداد ديگري از نوزادان به فاميل و اقوام سپرده شدند و 13 كودك جان خود را از دست دادند.»


وضعيت ابتلا به مالاريا در ايران

ايسنا| احمد رييسي؛ رييس اداره كنترل مالاريا مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت گفت: «منبع اوليه ورود مالاريا به ايران، همسايه‌هاي شرقي به ويژه پاكستان هستند و هنوز هم در استان‌هاي كرمان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان مواردي از ابتلا داريم. كودكان و زنان باردار، گروه‌هاي در معرض خطر ابتلا هستند و در سال‌هاي اخير، انتقال محلي مالاريا در ۱۱ شهرستان كشور گزارش شده كه اكثر اين شهرستان‌ها مربوط به استان سيستان و بلوچستان است.» به گفته رييسي تشخيص و درمان بيماري مالاريا در تمام واحدهاي بهداشتي، درماني، شهري و روستايي رايگان است و بر اساس آخرين گزارش‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، تعداد موارد بومي ابتلا به مالاريا در پنج سال گذشته از حدود ۸۰۰۰ مورد به كمتر از ۱۰۰ مورد در پايان سال ۹۵ كاهش يافته و در سال گذشته هيچ موردي از مرگ مردم ايران بر اثر بيماري مالاريا ثبت و گزارش نشده است.


 مسموميت ۲۵ دانش‌آموز در بندرعباس

ايلنا|مديركل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مسموميت جزيي ۲۵ دانش‌آموز دبستان مفتح ناحيه دو بندرعباس ناشي از مصرف برخي اقلام خوراكي از جمله تنقلات در جشن مبعث بوده است كه با اقدام به موقع مسوولان آموزش و پرورش و همكاري اوليا و مربيان در اعزام دانش‌آموزان به بيمارستان، خوشبختانه اكثر دانش‌آموزان مرخص شدند. دانش هاشمي‌پور افزود: اين ۲۵ دانش‌آموز در جشن مبعث مدرسه ياد شده كه هيات امنايي و مشاركتي است و اوليا در امور مدرسه از جمله برگزاري جشن‌ها مشاركت فعال دارند، با مصرف كيك، آب و تنقلات همراه، دچار مشكلات جزيي از جمله دل‌درد و تهوع و ساير علايم مسموميت شدند كه با اعزام آنان به دو بيمارستان صاحب‌الزمان و كودكان، ۱۱ نفر از آنان سرپايي درمان و مرخص شدند.


ادامه باد و باران‌هاي رگباري در پايتخت

ايسنا| مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به اينكه از روز پنجشنبه در سواحل درياي خزر دما روند افزايشي خواهد داشت، از وقوع رگبار پراكنده باران طي دو روز آينده در برخي نقاط كشور خبر داد. احد وظيفه با بيان اينكه روز جمعه در ساعات بعدازظهر در برخي مناطق شمال غرب نيز افزايش ابر، رگبار پراكنده باران، گاهي رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود، افزود: از روز پنجشنبه در سواحل درياي خزر دما روند افزايشي خواهد داشت. همچنين طي سه روز آينده در نيمه شرقي كشور به ويژه منطقه زابل وزش شديد باد به خصوص در ساعات شب پيش‌بيني مي‌شود كه در برخي نقاط با گرد و خاك همراه خواهد شد.  به گفته وظيفه، طي روز چهارشنبه درياي خزر و در بعدازظهر روز چهارشنبه شرق خليج‌فارس مواج پيش‌‌بيني مي‌شود. وي در مورد وضعيت جوي تهران در روزهاي آينده افزود: آسمان تهران روز چهارشنبه بعدازظهر نيمه ابري و بارش پراكنده و وزش باد در اواخر وقت ابري و رگبار باران و گاهي رعد و برق با دماي بيشينه و كمينه 20 و 10 درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود. وظيفه اظهار كرد: همچنين آسمان تهران امروز پنجشنبه (7 ارديبهشت)، نيمه ابري، در بعدازظهر ابري، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بيشترين و كمترين دماي 18 و 11 درجه سانتيگراد و در روز جمعه (8 ارديبهشت)، نيمه‌ابري، در بعدازظهر ابري، رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد با بيشترين و كمترين دماي 19 و 12 درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون