• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3793 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۹ ارديبهشت

روند رو به افزايش شاخص‌ها در تالار شيشه‌اي

در پنج روز كاري بورس تهران در هفته گذشته شاخص كل توانست ۹۴۵ واحد رشد كند و شاخص آزاد شناور با رشد ۷۸۷ واحدي مواجه شد.
در سي‌ام فروردين‌ماه گذشته شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۷۸ هزار و ۶۵۱ واحدي قرار داشت كه اين رقم پس از يك هفته تا كانال ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدي بالا رفت و در نتيجه ۹۴۵ واحد صعود را تجربه كرد. همچنين شاخص آزاد شناور كه در تاريخ مذكور در رقم ۸۶ هزار و ۸۲ واحدي قرار داشت با رشد ۷۸۷ واحدي تا تراز ۷۸ هزار و ۵۸۰ واحدي بالا رفت.  شاخص بازار اول نيز در اين مدت رشد ۱۴۹ واحدي را تجربه كرد و تا رقم ۵۵ هزار و ۷۸ واحدي رشد كرد. علاوه بر اين شاخص بازار دوم كه در پايان فروردين‌ماه در تراز ۱۷۲ هزار و ۳۹۳ واحدي قرار داشت در آخرين روز كاري هفته گذشته تا تراز ۱۷۷ هزار و ۳۵۰ واحدي بالا رفت و رشد ۴۹۱۲ واحدي را تجربه كرد. دارويي‌هايي كه در ماه‌هاي گذشته معاملات كم‌رقمي را از خود نشان دادند و بيشتر رو به كاهش بودند در روزهايي از هفته‌هاي پيش شرايط متفاوت را تجربه كردند و تعداد زيادي از نمادهاي اين گروه توانستند در قيمت پاياني و قيمت آخرين معامله رشد قابل قبولي را از خود نشان دهند.
همچنين خودرويي‌ها در اواخر هفته گذشته روند كاهشي را در پيش گرفتند؛ هر چند كه در هفته‌هاي پيش از آن توانسته بودند براي روزهايي روند رو به افزايشي در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني داشته باشند. همچنين پالايشي‌ها همچون پالايش نفت اصفهان و پالايش نفت تهران شرايط رو به جلويي را در آخرين روز معاملات هفته گذشته بر جاي گذاشتند؛ به‌طوري كه اين نمادها بيشترين تاثير مثبت را روي دماسنج بازار سرمايه داشتند.
نمادهاي گروه قند و شكر نيز كه از ابتداي سال شاهد روند رو به رشدي بودند در آخرين روز كاري بورس تهران در هفته گذشته با تلاطم‌هايي مواجه شدند و تعدادي از اين نمادها در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني با افت بيش از چهار درصد مواجه شدند. اما نمادي همچون قند شهد با حدود ۱۲ درصد رشد در قيمت پاياني مواجه شد و با صف خريد همراه بود. اين نماد كه با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم در سي‌ام فروردين‌ماه گذشته متوقف شده بود در ششم ارديبهشت‌ماه بدون محدوديت نوسان قيمت بازگشايي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون