• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

عددنوشت

سهم بازار جهاني صنعت چاپ سه‌بعدي
بازار جهاني فناوري صنعت چاپ سه‌بعدي در حالي در سال ۲۰۱۵ به ميزان 5/2 ميليارد دلار بوده كه عمرش حتي به دو دهه نيز نرسيده است و پيش‌بيني موسسات رصد بازار نيز حاكي از آن است كه طي ۱۰ سال آينده حجم اين بازار به ۲ تا ۴ برابر ميزان فعلي مي‌رسد. امير غفاري، مدير كارگروه فناوري و نوآوري ستاد توسعه فناوري‌هاي مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري با ارسال يادداشتي به ايسنا، فناوري صنعت چاپ سه‌بعدي را به عنوان تحولي عظيم در فرآيند ساخت، انقلاب صنعتي چهارم خوانده است. امروزه پيشرفت‌هاي باورنكردني در عرصه علم و فناوري به ميزاني گسترش يافته كه بسياري از آرزوهايي كه در گذشته نه چندان دور محال مي‌نمود، به تحقق پيوسته و به آساني قابل دسترس است.


بدمسكن‌هاي ايران
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ۱۹ ميليون بدمسكن در ايران وجود دارد، گفت: اين ۱۹ ميليون شامل سكونتگاه‌هاي غيررسمي، حاشيه‌نشين، بافت‌هاي فرسوده مياني و بافت‌هاي تاريخي است. لذا عدد ۱۶ ميليون اعلام شده از تعداد حاشيه‌نشينان اغراق‌آميز است. به خصوص كه يكي از كانديداها عنوان كرد از سال ۹۲ به اين طرف اين جمعيت افزوده شده است. در اين خصوص تاكيد مي‌كنيم هم‌اكنون در مساحتي قريب به ۱۳۰ هزار هكتار جمعيتي بالغ بر ۱۹ ميليون نفر در كل مجموعه‌هايي كه ذكر شد ساكن هستند. ايزدي بر گسترش سطح مطالعات در ۱۱۰ شهر تاكيد و تصريح كرد: مطالعات ما در شهرهاي بيشتر بالطبع آمارهاي بزرگ‌تري را نشان مي‌دهد؛ زيرا مطالعات ابتدا در ۹۱ شهر بود و هم‌اكنون ۱۱۰ شهر است كه نشان از افزايش حاشيه‌نشين نيست بلكه نشان از تعريف برنامه‌ها براي ارتقاي كيفيت زندگي است. مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري همچنين ادعاي شهردار تهران مبني بر عملكرد بهتر شهرداري نسبت به دولت در بحث بهسازي و نوسازي را غيرواقعي دانست و گفت: من منكر اقداماتي كه صورت گرفته توسط دستگاه‌هاي مختلف نيستم و نمي‌خواهم تلاش‌هاي شهرداري‌ها، سيستم بانكي و دولت را انكار كنم. ولي اينكه برخي يكطرفه قضاوت كنند و بگويند شهرداري در نوسازي موفق‌تر از دولت بوده ادعايي غيرواقعي است

هزينه تجهيز صنعت برق
وزير نيرو گفت: طي سه سال گذشته در مجموعه صنعت برق، حدود ۱۱۰ هزار ميليارد تومان براي تجهيز منابع و مجموعه اين صنعت هزينه شده است. حميد چيت‌چيان اظهار كرد: اين ميزان شامل درآمدهاي شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو، اعتبارات عمومي كه در اختيار وزارت نيرو قرار گرفته است، سرمايه‌گذاري خارجي، اسناد خزانه و اوراق مشاركت بوده است. وي افزود: از ابتداي دولت يازدهم تاكنون ۳۰ سد بزرگ در كشور به بهره‌برداري رسيد كه اين تعداد حدود ۲۰ درصد كل سدهاي ساخته‌شده از ابتداي صنعت سد‌سازي تا قبل از دولت تدبير و اميد بوده است. در دولت يازدهم، هر سال به طور متوسط ۸۰۰ ميليون مترمكعب آب در كشور از طريق سد‌سازي استحصال كرده‌ايم. اين ميزان استحصال آب ۶۰ درصد افزايش داشته است.


افزايش صادرات غير نفتي
آمار گمرك ايران حاكي از افزايش ۱۴ ميليارد دلاري صادرات غيرنفتي ايران به چين در دولت يازدهم است.
به گزارش ايسنا، صادرات غير نفتي ايران به چين در دولت يازدهم در مجموع به ۳۲ ميليارد و ۴۵۲ ميليون دلار رسيد كه اين رقم ۱۳ ميليارد و ۶۸۵ ميليون دلار بيشتر از دوره چهارساله دولت دهم بوده است. بر اساس اين گزارش، در دولت دهم مجموع صادرات غير نفتي ايران به چين در دوره چهارساله ۱۸ ميليارد و ۷۶۷ ميليون دلار بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون