• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

جنگ با سوييس روي شن‌هاي ساحل

تاريخ‌ساز شويد

با حذف تيم‌هاي امارات و ژاپن از جام جهاني فوتبال ساحلي، هشت تيم حاضر در مرحله يك چهارم نهايي مشخص شدند. مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني فوتبال ساحلي بامداد ديروز با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد و تيم‌هاي حاضر در مرحله يك چهارم نهايي مشخص شدند. امارات يكي از نمايندگان آسيا برابر پرتغال مدعي دو بر يك شكست خورد و حذف شد. همچنين ژاپن ديگر نماينده آسيا در ديداري يك طرفه ۹ بر سه به برزيل باخت تا سامورايي‌ها هم حذف شوند. همچنين تيم‌هاي پاراگوئه و تاهيتي نيز با برتري برابر پاناما و لهستان راهي مرحله بعد شدند. تيم‌ ‌ملي ايران بايد در مرحله يك چهارم نهايي برابر سوييس ديدار كند و در صورت پيروزي در اين ديدار به مصاف برنده بازي پاراگوئه و تاهيتي خواهد رفت. ايران كه براي هفتمين‌بار است كه طعم حضور در جام جهاني ساحلي را مي‌چشد، فعلا براي سومين بار پياپي توانسته جواز صعود به مرحله يك‌چهارم نهايي را بگيرد. ملي‌پوشان ايران در دو بار قبلي در جام جهاني، در همين مرحله از رقابت‌ها، يعني مرحله يك‌چهارم نهايي از گردونه رقابت‌ها كنار رفته‌اند و علاقه‌اي ندارند تا اين اتفاق براي سومين بار هم برايشان تكرار شود. تيم ملي ايران حالا بايد بامداد روز جمعه به مصاف سوييس، تيم اول گروه A برود و رقابت دشواري براي رسيدن به نيمه‌نهايي برگزار كند.
سوييسي‌ها هم در جدالي كه برايشان اهميت داشت توانستند در ضربات پنالتي از سد سنگال بگذرند تا خودشان صدرنشين شوند و از تقابل با ايتاليا بگريزند. حالا اين تيم اروپايي به پشتوانه فوق‌ستاره‌اش يعني دژان استانكوويچ، اميد زيادي دارد كه بتواند از سد ايران بگذرد؛ هرچند به نظر مي‌رسد ملي‌پوشان كشورمان اين‌بار انگيزه زيادي براي رفتن به نيمه‌نهايي دارند.
پيمان حسيني به سايت فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «در مرحله بعدي كه بازي‌ها به صورت حذفي دنبال مي‌شود، به مصاف سوييس خواهيم رفت و بدون شك كار آساني پيش‌ِرو نداريم. در واقع نتيجه اين بازي تكليف ماندن يا نماندن ما را در رقابت‌هاي جام جهاني مشخص مي‌كند و اميدوارم با تلاش و تمركز كادر فني و بازيكنان، اين بازي حساس را هم با پيروزي پشت سر بگذاريم. به‌هرحال مي‌دانيم كه سوييس تيمي باتجربه است و فوتبال ساحلي را بسيار خوب بلد است. اين تيم مربي بسيار حرفه‌اي و كاربلدي دارد و بازيكنان با‌تجربه‌اي در تيم ملي سوييس حضور دارند؛ به‌خصوص استانكوويچ، شماره ١٠ اين تيم كه همواره عملكرد بسيار خوبي در زمين مسابقه ارايه كرده است. البته ما هم بازيكنان بزرگي داريم و تيم يكدست و خوبي هستيم. اميدوارم مقابل سوييس بازي روان‌تري ارايه كنيم و همه تلاش خود را براي رسيدن به هدف‌مان، يعني قرار‌گرفتن در جمع چهار تيم برتر جام جهاني و پس از آن كسب مدال خوش‌رنگ جهاني به كار خواهيم گرفت».
سوييس، رقيب بعدي تيم ملي در جام جهاني فوتبال ساحلي، تجربه كمتري در اين رقابت‌ها دارد؛ اگر ايراني‌ها براي هفتمين‌بار است كه در جام جهاني به ميدان مي‌روند، ولي سوييسي‌ها تازه چهارمين جامشان را تجربه مي‌كنند. با‌اين‌حال نتايجي كه آنها در اين رقابت‌ها گرفته‌اند، نشان مي‌دهد در مقايسه با ايران، تيم به مراتب زهردارتري هستند. براي مشخص‌شدن اين موضوع فقط كافي است اشاره شود كه آنها در همين مدت كم حضورشان در جام‌هاي جهاني يك‌بار در سال ٢٠٠٩ تا فينال هم پيش رفته‌اند. البته با نمايشي كه ملي‌پوشان كشورمان مقابل ايتاليا داشتند، مي‌توان اميدوار بود كه با اندكي تمركز، شاگردان ميرشمسي از سد اين رقيب سرسخت گذشته و براي نخستين‌بار در تاريخ، به مرحله نيمه‌نهايي جام جهاني برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون