• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

حريفان در حال پيشرفت هستند

مهدي بي‌باك سرمربي تيم ملي تكواندو

1- تمام تيم‌هاي اول تا ششم دنيا در اين مسابقات حضور داشتند و همين موضوع كار همه نفرات حاضر در اين مسابقات را سخت كرده بود. ما براي كسب نتيجه به اين رقابت‌ها اعزام شده بوديم و براي اينكه بتوانيم تركيب اصلي تيم ملي را پيدا كنيم در اين رقابت‌ها شركت كرديم. بچه‌هاي جوان تيم ملي را محك زديم. خدا را شكر، در پايان هم نتيجه بسيار خوبي رقم خورد. ما فقط در رده بزرگسالان شركت داشتيم، اما در پايان با كسب چهار طلا و يك برنز در مجموع همه رده‌هاي سني (خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان) در دو بخش بانوان و مردان عنوان قهرماني را كسب كرديم. روس‌ها با تركيب 500 تكواندوكار در اين مسابقات حضور پيدا كرده بودند، تركيه با 80 نماينده در اين مسابقات حضور داشت و كشوري مثل اسپانيا با بيش از 35 نفر در اين مسابقات شركت كرده بودند، اكثر كشورهاي ديگر در واقع با حضور در اين مسابقات، انتخابي تيم‌هاي ملي خود را برگزار كردند. تيم ملي ايران نيز با يك تركيب جوان و باتجربه راهي اين مسابقات شده بود. در كل، اين رقابت‌ها براي ما خيلي مفيد بود.
2- چيزي كه من در مسابقات يونان ديدم خيلي خطرناك بود، تمام كشورها به سرعت برق و باد در حال پيشرفت هستند و بازي‌سازي مي‌كنند، متاسفانه ما در اوزان بالا مشكل داريم و در واقع پشتوانه خوبي نداريم و اين زنگ خطري براي ما است. به نظرم بايد همه خانواده تكواندو دست به دست هم بدهيم و يك مقدار اوزان سنگين وزن تكواندوي ايران را تقويت كنيم. به هر حال، اگر اين شرايط رخ دهد، ملي‌پوشان سنگين وزن ما احساس خطر مي‌كنند.
3- ما در كل تاريخ تكواندوي ايران تنها دو بار عنوان قهرماني جهان را كسب كرديم، يك بار زماني كه رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي بود در كره جنوبي توانست اين افتخار را به دست بياورد و يك بار ديگر با بيژن مقانلو در مسابقات جهاني روسيه به همين مهم دست يافتيم. مهماندوست زماني با تيم ملي به قهرماني جهاني دست يافت كه تقريبا نزديك به 3 سال و نيم فرصت هدايت ملي‌پوشان را دراختيار داشت. مقانلو نيز نزديك به 2 سال بود كه سرمربي تيم ملي بود و توانست با تيم ملي در روسيه عنوان قهرماني را كسب كند، اين موضوع، موضوع ساده‌اي نيست كه با يك روز و دو روز بتوانيم به اين افتخار بزرگ برسيم، ولي ما نااميد نيستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون