• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

شخصيت‌ها و نهادها مردم را به حضور در انتخابات دعوت كردند

24 ساعت مانده تا تعيين چهارسال آينده

گروه سياسي| كمتر از 24 ساعت به آغاز فرآيند تعيين سرنوشت ايران براي 4 سال يا حتي چند دهه ديگر مانده است. فضاي سياسي بعد از يك تنفس يك روزه رسما وارد انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا مي‌شود. 6 كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري نزديك به يك ماه تبليغات انتخاباتي خودشان را ادامه دادند، در سه مناظره نفسگير شركت كردند، دو نفر از آنها انصراف دادند و حالا 4 نفر ديگر در صحنه مانده‌اند تا ببينند انگشت ملت كدام يك از آنها را براي 4 سال ديگر انتخاب خواهد كرد. در اين ميان چهره‌ها و نهادهاي مختلف، مردم را به حضور جدي و مشاركت بالا در انتخابات دعوت كرده‌اند. از جمله دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه با صدور بيانيه‌اي مردم را به حضور در پاي صندوق‌هاي راي دعوت كرده است. در بخشي از اين بيانيه آمده است: روز 29 ارديبهشت ملت ايران در حالي براي انتخاب رييس‌جمهور و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند كه بحمدالله كشورمان در قلب منطقه‌اي كه در آتش تكفيرگرايي مي‌سوزد، در كمال امنيت و آرامش به سر مي‌برد و اين ملت بزرگ به شكرانه اين نعمت الهي با انتخاب مديراني كارآمد و دلسوز، مسير حركت كشور به سمت اهداف عاليه انقلاب اسلامي را هموار خواهند ساخت. افزون بر اين شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي هم، با صدور اطلاعيه‌‌اي، از مردم خواست در پاي صندوق‌هاي اخذ راي حاضر شوند. به گزارش ايسنا، در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: شركت تك‌تك افراد جامعه در انتخابات، علاوه بر اينكه يك حق طبيعي و قانوني و تكليفي اجتماعي و ملي است، بلكه يك وظيفه شرعي، اسلامي و الهي است كه بر عهده تمامي واجدين شرايط راي دادن است. هر يك راي ايراني، يك سيلي محكم بر استكبار جهاني و مشتي بر دهان ياوه‌گويان و بدخواهان نظام است.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي: از دادن راي سفيد در انتخابات بپرهيزيد
آيت‌الله مكارم‌شيرازي مرجع تقليد، با انتقاد از افرادي كه راي سفيد در انتخابات مي‌دهند، گفت: راي سفيد سطح حضور مردم در انتخابات را پايين مي‌آورد و كار درستي نيست و آن‌كسي كه اصلح است را بايد انتخاب كرد. به گزارش تسنيم، او روز گذشته در درس خارج فقه خود كه در شبستان مسجد اعظم برگزار شد، با بيان اينكه تنبلي، عدم احساس مسووليت، عدم احساس وظيفه مصاديق تصريف هستند، گفت: بايد مراقب بود و يقين داشته باشيم كه دشمن دلش مي‌خواهد آسيب به انتخابات بزند و تفرقه ميان طرفدار كانديداها ايجاد شود بنابراين انتخابات در نهايت آرامش و پرشور برگزار شود. استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه بايد از كارهاي تحريك‌آميز در انتخابات پرهيز كرد، خاطرنشان كرد: اينكه قبل از اعلام نتايج برخي طرفداران كانديداها جشن پيروزي بگيرند، اين كار درستي نيست، اهانت به كانديداهاي طرف مقابل مسووليت شرعي دارد و در پيشگاه خداوند مجازات دارد.  وي با انتقاد از افرادي كه راي سفيد در انتخابات مي‌دهند، گفت: راي سفيد سطح حضور مردم در انتخابات را پايين مي‌آورد و كار درستي نيست، آن‌كسي كه اصلح است را بايد انتخاب كرد، بعد از انتخابات نيز بايد همه كمك به فرد انتخاب‌شده در آباداني كشور كنند تا مشكلات كشور برطرف شود.
ولايتي: انتخابات تامين‌كننده عزت، عظمت، امنيت و استقلال كشور است
علي‌اكبر ولايتي، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با دعوت از مردم ايران براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي، انتخابات را تامين‌كننده عزت، عظمت، امنيت و استقلال كشور دانست. به گزارش ايرنا، در بخشي از پيام علي اكبر ولايتي آمده است؛ ايران اسلامي در آستانه انتخابي ديگر براي تامين عزت، عظمت، امنيت و استقلال خود قرار گرفته تا بار ديگر نماد مردم سالاري ديني را با شكوه هر چه بيشتر در برابر چشمان جهانيان به منصه ظهور رساند و با شركت همه مردم بزرگوار ايران در انتخابات رياست‌جمهوري، برگ زرين و زيباي ديگري را در تاريخ نظام مقدس جمهوري اسلامي بر جاي گذارند.
وي در اين پيام يادآوري كرد: رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) به عنوان معمار اين نظام مقدس، همواره بر نقش راي مردم در اداره كشور تاكيد فرمودند و حضور در پاي صندوق راي را واجب مي‌دانستند و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نيز اين حضور را مظهر مردم باوري، حق و تكليف، موجب ناكامي دشمنان و دخالت در تعيين سرنوشت كشور اعلام فرمودند؛ لذا مردم شريف ايران با حضور خود در اين تكليف بزرگ و مهم، بار ديگر گام مستحكمي را براي پيشرفت، توسعه و اعتلاي كشور برخواهند داشت.
شمخاني: انتخابات، فرصتي
براي ارتقاي امنيت ملي است
علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي با دعوت اقشار مختلف مردم به پاي صندوق‌هاي راي در روز 29 ارديبهشت‌ماه گفت: انتخابات فرصتي براي رشد آگاهي عمومي و ايفاي نقش مردم براي حفظ نظام و ارتقاي منافع و امنيت ملي است. به گزارش ايرنا، وي افزود: مهم‌ترين ويژگي مشاركت سياسي مردم كه يكي از نمادهاي آن انتخابات است تضمين و ارتقاي رشد سياسي جامعه و در عين حال، حفظ ثبات سياسي است. شمخاني خاطرنشان كرد: مشاركت مردم در عرصه مناسبات خارجي نيز موجب افزايش اقتدار سياسي، امنيتي، دفاعي و پشتوانه اصلي استيفاي حقوق ملي در عرصه بين‌المللي مي‌شود. وي افزود: تحكيم و گسترش وحدت سياسي، اجتماعي، فرهنگي و تقويت پيوندهاي مردمي و نظام حاكم در مقابله با تهديدات مشترك، كارآمدترين سلاح است.   دبير شوراي عالي امنيت ملي، حفظ استقلال و تماميت ارضي، تحقق رفاه مردم، ثبات كشور و حفظ و اشاعه ارزش‌هاي ملي و اقتصادي را از اهداف امنيت ملي دانست و تاكيد كرد: تامين اهداف عاليه نظام و تلاش براي پاسخگويي به مطالبات مردمي در عرصه‌هاي مختلف، تنها با پشتوانه راي مردم و حضور موثر آنان در تمام عرصه‌ها امكان‌پذير است. شمخاني گفت: حضور گسترده مردمي در راهپيمايي 22بهمن و روز قدس و پاسخ كوبنده آنها به تهديدات امريكا و رژيم صهيونيستي هر ساله داراي نتايج ملموسي در حوزه امنيت ملي و عقب‌نشيني دشمنان از مواضع و ادعاهاي خود بوده است و حضور در انتخابات نيز پيامي بسيار محكم در تقويت بنيه انقلاب اسلامي و نااميد‌سازي دشمنان دارد. وي در پايان از عموم مردم شريف ايران درخواست كرد كه با لبيك به پيام رهبر فرزانه انقلاب اسلامي چون هميشه با حضوري حماسي در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا شركت كرده و پشتيباني قاطع خود را از نظام اسلامي و ايران سرافراز به رخ جهانيان بكشند.  دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري همزمان با پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا روز جمعه 29 ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود.
اگر هاشمي نيست
 راه و هدفش همچنان زنده است
معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور با اشاره به اينكه اين نخستين انتخابات است كه آيت‌الله هاشمي حضور ندارد، گفت: آيت‌الله هاشمي اعتماد به نفسي را در مردم به وجود آورد كه همچنان باقي است و مردم ان‌شاءالله در ۲۹ ارديبهشت يك جوري اين پيغام را مي‌رسانند كه اگر هاشمي نيست، راه و هدف او زنده است. او به ايلنا گفت: با توجه به حضور مردم در عرصه پيش‌بيني مي‌شود انتخابات با آرامش پيش برود و مردم حضور پر‌شور پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند.
اگر در انتخابات غفلت كنيم تهديد امنيت ملي تكرار خواهد شد
مصطفي معين، وزير سابق علوم گفت: ما انتخابات را جشن ملي مي‌دانيم و اگر در انتخابات غفلت كنيم تهديد امنيت ملي تكرار خواهد شد. به گزارش ايسنا، او در جمع دانشجويان و دانشگاهيان در سيستان و بلوچستان افزود: در سال ۹۲ به بركت پيشتازي مردم و دانشجويان نقطه عطف افتخارآميز ديگري داشتيم. اميدواريم با حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي حماسه‌اي را تكرار كنيم. وي خاطرنشان كرد: من به جواناني كه در ۲۹ ارديبهشت نخستين راي خود را به صندوق‌هاي راي مي‌اندازند، تبريك مي‌گويم و اميدوارم نخستين راي آنها سرنوشت درستي را رقم زند. انتخابات نقطه عطف تاريخي براي ما است و بايد در اين انتخابات حضوري باشكوه داشته باشيم. اگر قدردان فرصت‌ها نباشيم نقطه عطف به مسير افولي تغيير خواهد كرد. وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: خداي بزرگ سرنوشت هر جامعه را در گرو سرنوشت خود قرار داده است. معين تاكيدكرد: بايد مردم آگاه شوند و به پاي صندوق‌هاي راي بيايند.
ظريف: حتي يك راي مي‌تواند آينده را تغيير دهد
محمد جواد ظريف وزيرامورخارجه كشورمان، ديروز در پيامي از مردم براي مشاركت در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري دعوت كرد. به گزارش ايسنا در اين پيام آمده: انتخابات روز جمعه، آينده همه ما را رقم خواهد زد و مشخص خواهد كرد كه مردم ايران راه پيشرفت و توسعه و راه انسجام و حضور همه‌جانبه براي مشاركت براي ساختن آينده خودشان را انتخاب خواهند كرد و به دنيا نشان خواهند داد كه بايد با اين مردم با زبان احترام صحبت كنند و نمي‌توانند هيچگاه يك ايراني را تهديد كنند. اگر مشاركت شما در انتخابات ۹۲ نبود هيچگاه برجام به نتيجه نمي‌رسيد. هيچگاه تحريم‌ها برداشته نمي‌شد و هيچگاه دنيا ناگزير از اين نمي‌شد كه با نمايندگان شما با احترام و با زبان تكريم صحبت كنند نه با زبان تحقير و تهديد. پيام ظريف مي‌افزايد: من همه ايرانيان، ايرانيان خارج از كشور و ايرانيان داخل كشور را دعوت مي‌كنم كه همه، روز جمعه به پاي صندوق راي بروند. هم خودشان، هم دوستان‌شان و هم خانواده و آشنايان‌شان را تشويق كنند كه به پاي صندوق راي بروند. من به ايرانيان خارج از كشور اطمينان مي‌دهم كه راي تك تك شما اهميت و تاثير دارد و از آن صيانت خواهد شد. روز جمعه همه ما با اين اطمينان به پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم كه حتي يك راي مي‌تواند آينده را تغيير دهد. حتي يك راي درنتيجه انتخابات تاثير خواهد داشت. همه ما روز جمعه براي ادامه مسير و براي ادامه ساختن ايراني شكوهمند، پراحترام و با عزت و سربلندي در پاي صندوق‌هاي راي براي انتخابات رياست‌جمهوري و انتخابات شوراها حضور پيدا خواهيم كرد. شاد و سربلند باشيد.
نجفي: در آستانه انتخابي بزرگ و موثر هستيم
محمد علي نجفي وزير سابق وزارت آموزش و پرورش در پيام انتخاباتي خود خطاب به معلمان و فرهنگيان كشور گفت: اكنون در آستانه انتخابي بزرگ و موثر در سرنوشت همه مردم كشورمان هستيم. شما به عنوان يكي از گروه‌هاي مرجع و تاثيرگذار در تصميم‌هاي اجتماعي مردم ميهن اسلامي‌مان هستيد و اعتماد كثيري از آنان را به واسطه عملكرد و جايگاه معلمي به دست آورده‌ايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون