• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

پيشخوان

معاون دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي:
هيچ دستور قضايي درباره فيلتر صفحات اينستاگرامي منتقد دولت صادر نشده است

معاون قضايي دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي گفت: هيچ دستوري از ناحيه مراجع قضايي و كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در خصوص فيلتر و مسدود شدن پايگاه‌ها و صفحات اينستاگرامي رسانه‌هاي منتقد دولت صادر نشده است. به گزارش ميزان، عبدالصمد خرم آبادي در خصوص شايعه فيلتر برخي صفحات اينستاگرامي رسانه‌هاي منتقد دولت نظير خبرگزاري فارس، افسران جنگ نرم، فتن و صفحات برخي ديگر از فعالان فضاي مجازي كه در روزهاي اخير از دسترس خارج شده‌اند، گفت: هيچ دستوري از ناحيه مراجع قضايي و كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در خصوص فيلتر پايگاه‌هايي كه نام‌برده شد، صادر نشده است. وي درباره دليل مسدود شدن اين پايگاه‌ها و صفحات اعلام كرد: فرضيات متعددي در خصوص دلايل مسدود شدن اين پايگاه‌ها وجود دارد. از جمله ممكن است اين پايگاه‌ها و صفحات با اغراض سياسي از سوي مدير امريكايي شبكه اينستاگرام، مسدود شده باشد. خرم‌آبادي تاكيد كرد: چون سرور اينستاگرام در خارج از كشور است نمي‌توان به طور قطع در اين خصوص اظهارنظر كرد. دبيركارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت: زماني كه مسوولان اجرايي اقدامي در جهت راه‌اندازي شبكه‌هاي داخلي انجام نمي‌دهند و به فعاليت شبكه‌هاي بيگانه در فضاي مجازي كشور افتخار مي‌كنند و شهروندان ايراني ناچار به استفاده از شبكه‌هاي خارجي هستند، وقوع چنين اتفاقاتي در شرايط حساس انتخابات دور از انتظار نيست و علت اين مسدود شدن را بايد از مسوولان اجرايي ذي‌ربط پرسيد.


زندانيان شناسنامه دار مي‌توانند در انتخابات شركت كنند
رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: صندوق‌هاي اخذ راي به زندان‌ها آورده مي‌شود و زندانياني كه شناسنامه همراه دارند، مي‌توانند در انتخابات شركت كنند. به گزارش ايسنا، اصغر جهانگير، گفت: ستاد برگزاري انتخابات همانند سال‌هاي گذشته صندوق‌هاي اخذ راي را به زندان‌ها مي‌آورد و زندانيان همانند مردم عادي مي‌توانند در انتخابات شركت كنند.


رييس صداوسيما جلوي بي‌عدالتي‌ها را بگيرد
معاون حقوقي رييس‌جمهور تاكيد كرد: كمترين بي‌عدالتي و تخلف در رسانه ملي تاثير بسيار وسيع و گسترده‌اي در انتخابات خواهد داشت. به گزارش ايلنا، مجيد انصاري در مورد رويكرد صداوسيما در تخريب دولت توسط برخي جريان‌ها گفت: روشن است صداوسيما به عنوان رسانه ملي بايد بي‌طرفي كامل و عدالت رسانه‌اي را در انتخابات به طور جدي رعايت كند و اين وظيفه شوراي نظارت بر صداوسيما است كه دقيقا مسائل را رصد كنند چون كمترين بي‌عدالتي و تخلف در رسانه ملي تاثير بسيار وسيع و گسترده‌اي در انتخابات خواهد داشت. او افزود: تاثير عملكرد صداوسيما مثل يك كانال تلگرامي و روزنامه نيست. از اين جهت بايد با سخت‌گيري هرچه تمام‌تر نظارت بر فعاليت‌‌هاي تبليغاتي به صورت مستقيم و غيرمستقيم در مورد انتخابات در صداوسيما اعمال شود و خود رياست سازمان صداوسيما هم بارها در اين موضوع در جلسات دولت تاكيد كردند. اميدواريم ايشان هم اهتمام بيشتري را به خرج دهند تا از رسانه ملي بي‌عدالتي صورت نگيرد. معاون حقوقي رييس‌جمهور تاكيد كرد: به هرحال در مورد عملكرد شوراي نظارت بر صداوسيما هم نقدهايي مطرح است كه بايد خود مديران صداوسيما و هيات نظارت فعلي تلاش كنند كه مشكلات برطرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون