• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

فالكائو، ستاره برخاسته از گور

مهاجم كلمبيايي دوباره اروپا را لرزاند

وقتي با چهره‌اي مغموم و درهم رفته كه خبر از غم درونش مي‌داد ليگ انگليس را ترك كرد و به موناكو برگشت، شايد حتي خودش هم فكر نمي‌كرد كه فرشته خوشبختي اينگونه بر شانه‌هايش بنشيند. رادامل فالكائو، ستاره كلمبيايي موناكو -كه بايد او را شاهكار فوتبال كلمبيا در يك دهه اخير بدانيم- سال 2014 پس از سپري كردن يك فصل موفق در موناكوي فرانسه به جزيره پرماجراي فوتبال سفر كرد تا در منچستريونايتد دوران تازه‌اي را آغاز كند. از همان ابتدا شرايط به آن شكل كه رادامل در ذهن خودش تصور مي‌كرد، رقم نخورد. او طي يك فصل 26 بازي براي شياطين‌سرخ انجام داد كه ثمره آن تنها 4 گل بود و نسبت به فصل قبل كه 21 گل در موناكو زده بود آماري به‌شدت ضعيف محسوب مي‌شد. اما فالكائو نااميد نشد و منچستريونايتد را به مقصد چلسي ترك كرد تا بلكه در لندن بتواند خودش را احيا كند. در استمفوردبريج هم همان روند تكراري و مايوس‌كننده برايش اتفاق افتاد؛ آسيب‌ديدگي‌هاي متعدد، انجام 10 بازي و تنها يك گل، همه آن چيزي بود كه فالكائو در چلسي به آن رسيد. شاهزاده كلمبيايي كه تا قبل از آمدن به جزيره، تيم‌هاي پرطرفدار و متمول اروپايي برايش سر و دست مي‌شكستند و صحبت از شكسته شدن ركوردها براي انتقال او مي‌شد، با افتي شديد مي‌رفت تا به تدريج از صحنه فوتبال محو شود. با تمام اين اتفاق‌هاي تلخ، شاهزاده كلمبيايي سرسخت‌تر از آن بود كه تن به جبر زمانه دهد. او آنقدر تلاش و تمرين كرد و براي موفقيت پافشاري كرد تا دوباره روزهاي خوب خود را رقم زد.
داستان فالكائو را مي‌توان مصداق بارز جمله معروف ويليام ادوارد هيكسون، نويسنده بريتانيايي دهه نوزدهم ميلادي دانست كه مي‌گويد: «حتي اگر در 42 سالگي همچنان موفق نشده‌ايد، براي رسيدن به موفقيت باز هم تلاش كنيد.»
در حالي كه گفته مي‌شد ستاره كلمبيايي را حتي تيم سابق او هم نمي‌خواهد، فالكائو اين‌بار با يك تصميم درست دوباره به موناكو برگشت تا ماموريتي كه چند سال قبل در اين تيم شروع كرده بود را همان‌جا به پايان ببرد.
مرد اول خط حمله تيم ژارديم، با بستن بازوبند كاپيتاني اين‌بار در نقش يك رهبر باتجربه در خط‌حمله تيمش آقايي مي‌كرد و با جوانان اين تيم قدم به قدم تا قهرماني پيش رفتند و توانستند بر سلطنت چند ساله پاري‌سن‌ژرمن بر لوشامپيونه خاتمه دهند. ياران فالكائو در حالي قهرمان فرانسه شدند كه با 104 گل يكي از بهترين خطوط حمله در بين تيم‌هاي اروپايي را در اختيار دارند و اين وقتي معنا مي‌يابد كه بدانيم شاهزاده كلمبيايي با 21 گل در فرانسه نقش اول اين موفقيت را ايفا كرده. فالكائو در اين فصل با زدن 21 گل نشان داد هنوز هم راه و روش گلزني را بلد است و قصد ندارد حالا حالاها آن را كنار بگذارد. فراموش نكنيد اگر به فوتبال فرانسه پديده‌اي به نام كيليان امباپه معرفي شده زوجي مثل فالكائو هم در مطرح شدن او نقش پررنگي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون