• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

نگران امكانات هستيم

مرتضي محصص رييس كميته فني و توسعه فوتبال

1-  در حال حاضر ما صاحب يكي از مربيان بزرگ فوتبال دنيا هستيم و اگر بدون تعصب صحبت كنيم، بايد بگويم كه كي‌روش اين موضوع را ثابت كرده است. او نه تنها در ايران، بلكه در دنيا هم تئوريسين است و همراه تيم ملي ما موفق بوده است. ما نمي‌توانيم نگران كي‌روش باشيم. ما نگران كمبود امكانات هستيم. بايد امكانات به بهترين شكل ممكن براي تيم ملي فراهم شود. اگر بخواهيم درباره كار او نظري بدهيم و قصد مشاوره داشته باشيم، اين اتفاق مانند جوك مي‌ماند. كي‌روش يك مربي سخت‌گير و با انضباط است. شايد به مذاق خيلي‌ها خوش نيايد اما كي‌روش درك بسيار بالايي از فوتبال مدرن و روز دنيا دارد. او به تمام امور واقف است و مي‌داند چطور و با چه سبكي مقابل هر تيم بازي كند. تيم او خوب حمله كردن و خوب دفاع كردن را بلد است. همه بازيكنان در تيم كي‌روش در خدمت تيم هستند.
2-  از سه‌شنبه هفته گذشته كلاس‌هاي مربيگري حرفه‌اي آسيا با تدريس ريچارد بيت در كمپ تيم‌هاي ملي آغاز شده و مربيان ليگ‌برتري مانند علي دايي، عليرضا منصوريان، اكبر ميثاقيان، سيروس پورموسوي، مجتبي حسيني و... در اين كلاس‌ها حضور دارند. به جرات مي‌توان گفت ريچارد بيت جزو ۵ مدرس برتر اروپا است. ما با تاخير اين كلاس‌ها را برگزار كرديم اما يكي از بهترين‌ها را به ايران دعوت كرديم. بعد از بازي ايران و ازبكستان هم حتما تقاضاي برگزاري جلسه با كي‌روش را خواهيم داد و مي‌خواهيم بهترين استفاده را از زحمات او بكنيم اما در درجه اول صعود تيم ملي به جام‌جهاني براي ما اهميت دارد.
3- ما جلسات زيادي تاكنون برگزار كرده‌ايم و تعداد زيادي از مربيان را زيرنظر گرفته‌ايم. مي‌خواهيم بهترين انتخاب را داشته باشيم. در حال حاضر فريدون معيني در كره‌جنوبي به سر مي‌برد و زماني كه او به ايران بازگردد به همراه ساير اعضاي كميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال جلسه‌اي را درباره اين موارد خواهيم داشت. ما تا حدود ۹۹ درصد درباره انتخاب مربي تيم ملي المپيك به اجماع رسيده‌ايم اما هنوز نهايي نشده است. براي ساير تيم‌هاي ملي هم با مربيان زيادي صحبت كرديم و در ماه‌هاي پيش‌رو اسامي مربيان اعلام خواهد شد. مربيان جوان ما بسيار با دانش هستند. بايد از گذشته درس بگيريم. خود من در دوره قبل هم حضور داشتم اما در دوره قبل‌تر افراد ديگري بودند كه تاكنون موفق نبوديم. البته مشكلات تيم‌هاي ملي فقط مربوط به مربي نيست. در نقاط مختلف كمبودهايي وجود دارد اما الان پيشرفت كرديم. ديگر اشتباهات ۵ سال پيش را تكرار نمي‌كنيم. با وجود تمام كاستي‌ها و ناهماهنگي‌ها بدون شك فوتبال ما از نظر برگزاري اردوها در شرايط بهتري بود. نوجوانان و جوانان فوتبال ملي براي نخستين‌بار به صورت همزمان راهي جام جهاني شدند. چندين و چند سال بود كه منتظر چنين روزي بوديم.
4-  به خاطر دلايل مختلفي از جمله افزايش آگاهي و دانش مربيان ايراني خوشبين به آينده هستم. كيفيت ليگ‌برتر و ليگ دسته يك گوياي اين مساله است. اگر فوتبال‌هاي كسل‌كننده‌اي برگزار مي‌شد، نمي‌توانستيم انتظار پيشرفت را داشته باشيم اما فوتبال ما در سال گذشته نمره قبولي گرفت. من هم چند صباحي در اين فوتبال هستم و بعد از من افراد ديگري حضور خواهند داشت اما ما مسير خوبي را طي مي‌كنيم. بايد از استعدادهاي فوتبال كشور استفاده كنيم. در ورزش بانوان هم رو به پيشرفت هستيم و مربيان ما درگذشته بازيكنان تيم ملي بودند و در كلاس‌هاي مربيگري هم نمره قبولي گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون