• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

علي مطهري:

فرصت خوبي براي حل مساله حصر و ممنوع‌التصويري فراهم شده

گروه سياسي|
علي مطهري با وجود اصولگرا بودن در برخي از مواضع‌گيري‌ها نه تنها از همفكران خود بلكه از برخي اصلاح‌طالبان هم چند قدم جلوتر بوده است. او در همان مجلس نهم كه يكدست اصولگرا بود بارها درباره مساله حصر برخي از چهره‌هاي انقلاب و همچنين ممنوع‌التصويــري رييس دولت اصلاحات اظهارنظر كرده بود. در دوران انتخابات حسن روحاني به هر شهري كه رفت حاميانش در اين مورد شعارهايي را سر دادند و مطالباتي را مطرح كردند. در آخرين روزهاي تبليغات بود كه روحاني در برابر شعارهاي حاميانش در تبريز با صراحت گفت با راي 51 درصدي برخي كارها اجرايي نمي‌شود و بازوانش توان انجام آنها را ندارد. همين جمله خودش گوياي همه‌چيز بود، روحاني پشتوانه مردمي مي‌خواست. اكنون علي مطهري هم به اين موضوع اشاره مي‌كند و درباره اينكه موضوع ممنوع‌التصويري خاتمي آيا در دولت جديد ختم به خير مي‌شود؟ گفت: قاعدتا با توجه به پشتوانه مردمي كه امروز آقاي روحاني دارند و همچنين با توجه به خواست مردم كه در اكثر اجتماعات انتخاباتي هم اين مساله را مطرح كرده‌اند هم در رابطه با ممنوع‌التصويري و هم حصر خانگي به نظر مي‌رسد الان فرصت خوبي است در آينده اين مشكل حل شود. به نظر مي‌رسد افزايش راي روحاني نسبت به سال 92 و كسب 57 درصد آرا در 29 ارديبهشت ماه دست كم براي افرادي همچون علي مطهري اين اميد را افزايش داده كه دولت بتواند با پشتوانه عمومي خود اين مسائل را حل و فصل كند و مطالباتي را كه مردم در انتخابات بيان كردند را به سر منزل مقصود برساند. مطهري همچنين به دولت توصيه مي‌كند تا از رقبا و منتقدانش هم در كابينه بعدي استفاده كند.
به گزارش ايسنا، علي مطهري، در حاشيه جلسه علني ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دولت مي‌تواند از رقباي انتخاباتي خود هم استفاده كند يا خير؟ گفت: به نظرم اگر اين كار شود خيلي خوب است كه در دولت دوازدهم افراد كارآمد و مبرز طرف مقابل استفاده شود. همانطور كه عرض كرده‌ام به هر حال آقاي قاليباف مدير اجرايي قوي است كه مي‌توان از او استفاده كرد، البته از ديگر نيروهاي كارآمد اصولگرا نيز مي‌توان استفاده كرد. او همچنين بيان كرد: اين روشي كه در كشور رايج شده و هر دولتي كه روي كار مي‌آيد نيروهاي طرف مقابل را كنار مي‌گذارد به نظرم روش خوبي نيست و بسياري از دشمني‌ها و مخالفت‌ها ناشي از همين مطلب است كه آنها در قدرت شريك نيستند و شروع مي‌كنند به مخالفت كردن.
 اگر ما از نيروهاي خوب طرف مقابل استفاده كنيم نوعي همدلي در كشور ايجاد مي‌شود و اصلاح امور نيز بهتر و سريع‌تر صورت مي‌گيرد. مطهري درباره اينكه آيا فكر مي‌كنيد رقبا از اين موضوع استقبال كنند يا خير گفت: خيلي اميدوار نيستم كه به اين پيشنهاد عمل كنند اما تا حدودي بايد روي اين مساله تاكيد و توجه كنند. نايب‌رييس مجلس همچنين در ارزيابي خود از سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بيشتر تجاري بوده زيرا آنها نگاه تجاري به مسائل جهان دارند و بيشتر مي‌خواستند كه از پول عربستان استفاده كنند و دشمني خيالي و موهوم به نام ايران براي آنها درست كرده‌اند و به بهانه خريد اسلحه پول‌هايشان را مي‌گيرند. او افزود: مي‌دانند كه مركز تروريسم عربستان است و با حمايت آنها اين موضوع در دنيا رشد كرده به هر حال دارند سر عرب‌ها را كلاه مي‌گذارند و آنها بايد هوشيار باشند، فريب نخورند. البته ايران بايد رابطه‌اش را با عرب‌ها بهتر كند تا اينها از ترس ايران به دامن اسراييل و امريكا نيفتند. متاسفانه اينها ترسي از ايران دارند كه بايد اصلاح كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون