• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

پيشخوان

خانواده آيت‌الله طالقاني:
ملت همراه رييس‌جمهور منتخب بمانند تا بتواند به تعهداتش عمل كند

ايلنا| خانواده مرحوم آيت‌الله طالقاني با انتشار بيانيه‌اي، حماسه ۲۹ ارديبهشت را به ملت ايران و رييس‌جمهور منتخب تبريك گفت. متن پيام خانواده آيت‌الله طالقاني به اين شرح است: با عرض تبريك به ملت عزيز هوشمند ايران كه با انتخاب مجدد خود برگ زرين ديگري در تاريخ افتخار ايران ثبت نمود. از آغاز دوم خرداد سال ۱۳۷۶ در فراز و نشيب‌هاي ملي و حاكميتي با كسب تجربيات فراوان باعث رشد، ارتقاء، آگاهي، پويايي و بالندگي مردم گشته و سبب فائق آمدن فرهنگ، اخلاق و آزادي بر معضلات و مشكلات معيشتي گرديده و با وجود وعده و وعيدهاي ناممكن و درصدي جريان پوپوليستي كه بازخورد آن منجر به حماسه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ (همانطور كه مرحوم آيت‌الله طالقاني با الهام از قرآن «آيه ۲۰۴ سوره بقره» خطر وعده آب و نان را بارها گوشزد مي‌نمود) فارغ از آن ملت با راي خود تعامل را جايگزين تقابل، خشونت و جنگ نمودند. لازم است ملت متعهد و وفادار در ۴ سال پيش رو همچنان همراه رييس‌جمهور منتخب بمانند تا بتواند به تعهداش عمل نمايد.

 

توجه به هشدارهاي رهبري
مانع اشغال خرمشهرهاي جديد

فارس|  رييس ستاد كل نيروهاي مسلح «تعميق اشراف اطلاعاتي همه‌جانبه» را اولويت نيروهاي مسلح دانست و تاكيد كرد: توجه به هشدارهاي فرماندهي معظم كل قوا مانع اشغال خرمشهرهاي جديد مي‌شود. در پيام سرلشكر باقري آمده است: سوم خردادماه، سالروز آزادسازي خرمشهر قهرمان كه به عنوان «روز مقاومت، ايثار و پيروزي» نامگذاري شده است، فرصت بسيار ارزنده‌اي است كه تاريخ 8 سال دفاع مقدس و حماسه رشادت و پايداري رزمندگان اسلام و ملت رشيد، بصير و مقاوم ايران در جنگ تحميلي، استكبار جهاني مورد بازخواني قرار گرفته و درس‌ها و عبرت‌هاي وحدت‌آفرين و مصونيت‌بخش آن راهنماي نسل‌هاي امروز و فرداي اين كشور واقع شود. ترديدي نيست آنچه باعث «غفلت راهبردي» مجموعه كشور در هنگام شكل‌گيري تهاجم همه‌جانبه صدام و دشمنان انقلاب و نظام اسلامي به اين سرزمين مقدس شد، عدم هوشمندي و هوشياري لازم نسبت به حوادث و پديده‌هاي داخلي و تحركات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي در پيرامون كشور و كوتاهي در قبال هشدارهاي رهبر كبير انقلاب اسلامي بود كه منجر به تحميل يكي از طولاني‌‌ترين جنگ‌هاي قرن بيستم به ملت ايران شد. در بخش پاياني اين پيام با اشاره به سالروز آزادسازي خرمشهر آمده است: «خجسته سالروز آزادسازي خرمشهر» و نيز خلق حماسه وفاداري مردم به نظام و رهبري در انتخابات اخير را به محضر مبارك فرماندهي معظم كل قوا، ارتشيان غيور، سپاهيان سلحشور، بسيجيان دريادل و ديگر مجموعه‌هاي دفاعي، نظامي و انتظامي كشور و نيز ملت شريف ايران تبريك عرض مي‌نمايم و با تعظيم به مقام شامخ شهيدان انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافعان حرم به ويژه شهداي عمليات بيت‌المقدس موفقيت و سربلندي همگان را براي پيشبرد اهداف و آرمان‌هاي بلند انقلاب و نظام اسلامي تحت زعامت مقام عظماي ولايت و رهبري امام خامنه‌اي (مدظله العالي) را از خداوند متعال خواستارم.


واكنش محسن هاشمي
به احتمال شهردار شدنش
ايسنا|  محسن هاشمي‌رفسنجاني گفت: بنده هنوز معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي هستم و در آينده در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌شود. محسن هاشمي‌رفسنجاني معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي در حاشيه پنجمين جشنواره فرهيختگان دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: من عضو شوراي شهر تهران هستم ولي شهرداري مربوط به 21 عضو شوراي شهر مي‌شود. وي افزود: بايد جلسه‌اي تشكيل و درخصوص شهرداري تهران تصميم‌گيري شود. معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي تصريح كرد: من همچنان معاون امور عمراني دانشگاه آزاد هستم و در آينده در خصوص ماندن يا نماندن در اين پست تصميم‌گيري خواهد شد.


انتقاد از عملكرد انتخاباتي صداوسيما در صحن مجلس
خبرآنلاين| نماينده اصلاح‌طلب مجلس در تذكر انتخاباتي خود خطاب به صدا و سيما گفت: درست است كه برخي از دوستان از صدا و سيما تشكر كردند اما صدا و سيما اين روزهاي آخر داشت بي‌طرفي را كنار مي‌گذاشت الحمدلله با اين نتايجي كه حاصل شد آنها هم متوجه كارهاي‌شان شدند. مصطفي كواكبيان در جلسه علني سه‌شنبه، 2 خرداد زماني كه براي بيان تذكر ميكروفنش باز شد، گفت: برخي بداخلاقي‌ها در انتخابات بروز داده شد و اميدواريم همه اينها جايش را به رفاقت بدهد و رييس‌جمهور براي حل مشكل كمك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون