• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

خودرويي‌ها در كانال كاهش؛ قندي‌ها رو به صعود

در چهارمين روز معاملات بورس تهران در اين هفته، شاخص كل بازده نقدي و قيمتي با وجود نوساناتش در طول معاملات درنهايت نسبت به روز گذشته تغييري نداشت. در داد و ستدهاي ديروز خودرويي‌ها در كانال كاهشي قرار گرفتند و قندي‌ها يكدست رشد كردند. در ابتداي باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران ديروز سه‌شنبه شاخص كل بازده نقدي و قيمتي در تراز ۸۱ هزار و ۱۲۵ واحدي قرار داشت و در حدود نيم ساعت ابتدايي معاملات به تراز ۸۱ هزار و ۱۸۳ واحدي رسيد. اما در ادامه با فراز و فرودهايي همراه شد و در نهايت در همان تراز ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحدي به كار خود پايان داد و در نتيجه نسبت به روز گذشته هيچ تغييري نداشت. شاخص كل هم‌وزن نيز پس از حدود ۵۴ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۶۵۸ واحدي رسيد بنابراين شاخص آزاد شناور توانست با ۸۶ واحد افزايش معادل يك‌دهم درصد رشد در تراز ۸۸ هزار و ۷۲۸ واحدي بايستد. اما شاخص بازار اول ۳۴ واحد افت كرد و به رقم ۵۵ هزار و ۹۹۱ واحدي رسيد. در عين حال شاخص بازار دوم با رشد ۱۹۲ واحدي به عدد ۱۸۱ هزار و ۵۴۵ واحدي رسيد.
در معاملات نماد صنايع پتروشيمي خليج‌فارس با ۳۵ واحد تاثير منفي در شاخص بيشترين نقش را در فراز و فرودهاي دماسنج بازار داشت. در اين نماد بيش از ۵۲ درصد از خريدها مربوط به سهامداران حقوقي و مابقي مربوط به افراد حقيقي بود. پس از اين نماد پالايش نفت بندرعباس، بانك تجارت و آسان پرداخت پرشين بيشترين نقش را در نوسانات نزولي دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل نماد كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با ۲۴ واحد تاثير مثبت در شاخص سعي كرد نماگر بازار را در تراز بالاتري قرار دهد. پس از اين نماد سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران، شركت ارتباطات سيار ايران و سرمايه‌گذاري آتي دماوند بيشترين نقش را در نوسانات صعودي دماسنج بازار داشتند.
در گروه فلزات اساسي نمادهايي همچون ذوب‌آهن اصفهان، ملي مس ايران، سرمايه‌گذاري توكا فولاد، فولاد هرمزگان جنوب و تعدادي ديگر از نمادها مقداري اندك در قيمت پاياني افت كردند و نمادهايي همچون فرآوري مواد معدني ايران، صنايع فولاد آلياژي يزد و زرين معدن آسيا توانستند بيش از چهار درصد در قيمت پاياني رشد داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون