• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

با برگزاري همايش سپاس از فعالان ستاد فرهنگيان حسن روحاني آغاز شد

خيز مطالبه گري‌محوري فرهنگيان پس‌ از نقش‌آفريني برجسته در انتخابات

معلمان حامي روحاني خواستار رويكردهاي اصلاح‌طلبانه و اولويت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم شدند

گروه مدرسه «اعتماد»

سه روز پس از پيروزي حسن روحاني فرهنگيان فعال در ستاد انتخاباتي او در كشور كه با مسووليت و مديريت محمدعلي نجفي فعاليت داشتند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش منطقه 5 تهران گرد هم آمدند تا هم پيروزي خود را جشن بگيرند و هم از فعالان سپاسگزاري شود و هم اينكه در آغازين روزهاي پس از پيروزي پيگير مطالبات خود باشند. مطالباتي كه براي آن با محوريت نجفي كمپيني هم ايجاد شده است.
در اين همايش سپاس، گزارشي از فعاليت‌هاي ستاد فرهنگيان در كشور ارايه شد و سه تن از نمايندگان ستاد فرهنگيان از استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران سخنراني كردند و در بخش ديگري سه تن از مسوولان كميته‌هاي مركزي ستاد فرهنگيان مطالبي را ارايه كردند و دو تن از مديران كل آموزش و پرورش استان‌ها سخنان كوتاهي را بيان داشتند و سپس سخنان محمدعلي نجفي، وزير اسبق آموزش و پرورش و نخستين گزينه پيشنهادي دولت يازدهم براي اين وزارتخانه و مشاور ارشد رييس‌جمهور، پايان بخش اين همايش بود تا فرهنگيان جزو صنفي باشند كه هم نخستين همايش تبليغاتي و هم نخستين همايش و جشن پيروزي را برگزاركرده باشند.

 

تقدير نجفي از فعالان ستاد فرهنگيان كشور

محمدعلي نجفي
رييس ستاد فرهنگيان

محمدعلي نجفي در همايش سپاس از فرهنگيان فعال درستاد فرهنگيان حسن روحاني ضمن قدرداني از نقش موثر و تعيين‌كننده فرهنگيان در انتخابات 29 ارديبهشت گفت: تا پايان ماه مبارك رمضان مانيفست مطالبات فرهنگيان براي اجرا در دولت دوازدهم تقديم دكتر روحاني مي‌شود. مشاور ارشد دولت يازدهم و رييس ستاد فرهنگيان روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف اين انتخابات افزود: دنيا پس از انتخابات دوازدهم فهميد كه بايد با كشور ايران با احترام و عقلانيت برخورد كند كه نمونه‌اش دستور جديد ترامپ عليه ايران بود. وي افزود: مجموعه عوامل بين‌المللي به نفع ايران شده است و رييس‌جمهور در جلسه ديروز هيات دولت برنامه‌ريزي‌هاي خود را جهت اجراي وعده‌هايش به وزراي كابينه ابلاغ كرده است. لازم به ذكر است در پايان اين همايش فعالان ستاد فرهنگيان از دست محمدعلي نجفي، وزير اسبق آموزش و پرورش لوح تقدير خود را دريافت كردند.

 

اكنون نوبت مطالبات ملت است

محمد داوري
مسوول شوراي رسانه‌اي ستاد فرهنگيان

محمد داوري، مسوول شوراي رسانه‌اي ستاد فرهنگيان حسن روحاني در همايش سپاسگزاري از فعالان ستاد فرهنگيان با اشاره به تشكيل، تركيب، كاركرد و رويكردهاي شوراي رسانه‌اي ضمن معرفي اعضاي اين شورا گفت: ما با ارزيابي فضاي رسانه‌اي، رويكردهاي مربوطه را تدوين و نسبت به توليد و تكثير و توزيع آن اقدام كرديم. وي افزود: مهم‌ترين عوامل رويكردي كه مورد توجه اين شورا بود عملكرد دولت يازدهم در آموزش و پرورش و برنامه دولت دوازدهم در اين حوزه و تصوير آموزش و پرورش دولت رقيب بود كه خوشبختانه موثر واقع شد.داوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مهم‌ترين انتظارات فرهنگيان اين است كه از ظرفيت فعالان رسانه‌اي استفاده شود و نشست ويژه‌اي براي بررسي ضعف‌ها و قوت‌ها و انسجام و سازماندهي و نهادينه كردن ظرفيت ستاد و فعالان برگزار شود و كمپين مطالبات فرهنگيان به طور جدي مورد پيگيري و توجه قرار گيرد. اين فعال سياسي و صنفي افزود: سند 2030 و صندوق ذخيره فرهنگيان و حواشي شخصي وزير و گفتمان معيشت‌محور به عنوان مهم‌ترين موضوعاتي بود كه فرهنگيان در مورد آن بحث و گفت‌وگو كردند و فضاي تبليغاتي و انتخاباتي را متاثر كرده بود كه خوشبختانه ما توانستيم از آنها عبور كنيم و اعتماد فرهنگيان را به دست آوريم.محمد داوري در قسمت ديگري با اشاره به ضرورت تغيير دولت دوازدهم گفت جوان‌گرايي و اصلاح‌طلبي و توجه به اقليت‌ها و اقوام و مذاهب و همچنين زنان از موضوعات اين تغييرات مورد نظر راي‌دهندگان است كه در حوزه آموزش و پرورش نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي در ادامه به ضرورت مشاركت و سازماندهي در زمينه‌هاي مدني، سياسي و انتخاباتي تاكيد كرد و افزود: بايد به مطالبات لايه‌هاي پايين جامعه از نظر اقتصادي و فرهنگي توجه جدي صورت گيرد و ارتباط فعالان اصلاح‌طلب با آنها تقويت شود.مسوول شوراي رسانه‌اي ستاد فرهنگيان سپس گفت: ما به رصد رقيب و نقد از درون و اصلاح خود و همچنين توجه به منافع ملي، جرياني، حزبي و فردي با اولويت هرم منافع ملي، از هم‌اكنون براي جلب اعتماد مردم تلاش مي‌كنيم. فراموش نكنيم كه در اين پيروزي نخست مديون گام‌هاي كوچك سربازان اصلاحات و سپس استراتژي فرماندهان هستيم.وي در پايان به مطالبات ملت از دولت اشاره كرد و افزود: مهم‌ترين اين مطالبات اولويت دادن به آموزش و فرهنگ، سياست داخلي و اقتصاد و معيشت در دولت دوازدهم است.

 

سرمايه‌هاي انساني و تكثير و تداوم در بستر نهادهاي مدني

شهين‌دخت ميان‌دشتي
نماينده كميته تشكل‌هاي فرهنگيان

شهين‌دخت ميان‌دشتي به نمايندگي از كميته تشكل‌هاي فرهنگيان حامي حسن روحاني در همايش سياسي گفت: مفتخريم كه به عنوان بخشي از مجموعه فعالان ستادهاي فرهنگيان در اين دستاورد مهم، سهم كوچكي داشتيم و بر خود مي‌باليم كه همسو با جريان اميد، در مسير توسعه و پيشرفت، همگام و همراه مردم عزيزمان هستيم.
وي در ادامه افزود: بي‌ترديد در اين دستاورد بزرگ و تاريخي، افراد و جريان‌هاي اصلاح‌طلب و تحول‌خواه متعددي، سهم و نقش داشته‌اند. از پير و جوان، زن و مرد، اقوام و اديان و مذاهب مختلف در يك خيزش خيره‌كننده برگ سبزي  از تاريخ كشور را رقم زدند.
در انبوه حضور و شكوه نقش‌آفريني، ما معلمان نيز بر خود مي‌باليم كه به پشتوانه سرمايه ناتمام جامعه فرهنگي و در حول محور شخصيت‌هاي فرهيخته و ملي در يك فراز ديگر با رنگ بنفش تكرار سبزمان را به نمايش گذاشتيم. ميان‌دشتي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اينجانب افتخار دارم به نمايندگي از مجموعه تشكل‌هاي فرهنگيان حامي دكتر روحاني كه دوشادوش معلمان كشور در مسير اعتلاي اصلاح‌طلبي و تحول‌خواهي گام برداشته‌اند، اين پيروزي را تبريك گفته و براي دولتمردان راه تدبير و اميد، آرزوي توفيق كنيم. همه نيك مي‌دانيم سرمايه‌هاي انساني در بستر نهادهاي مدني و احزاب و تشكل‌ها، امكان تكثير و تداوم خواهند داشت و بايد ابرهاي انديشه و اصلاح‌طلبي را بارور سازيم تا در كوير سياست‌زدگي‌ها و عوام‌فريبي‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌ها و نااميدي‌ها ببارد و بذرهاي خفته در ايران‌زمين را به رشد و شكوفايي و بالندگي نويد دهد. اين فعال صنفي و سياسي در ادامه سخنان خود گفت: ما فعالان صنفي و سياسي تشكل‌هاي معلمي، راه پرپيچ و خم و پر از سنگلاخي را پيموده‌ايم و تجربه‌هاي تلخ و شيرين به ما مي‌گويد براي استمرار توسعه همه‌جانبه و پايدار راهي جز نهادينه كردن نهادهاي مدني نداريم. بياييم حال كه به پشتوانه بلوغ سياسي مردم اين مرز و بوم تهديد بزرگي را دفع كرده‌ايم، جوانه‌هاي اميد را بپرورانيم و باران انديشه‌هاي اصلاح و تغيير را در رودخانه‌هاي به سمت اقيانوس آبادي و آزادي و اخلاق و دموكراسي روانه سازيم.
اميد است اكنون كه از تهديدها رها شده‌ايم قدر فرصت‌ها را بدانيم و به عقب بازنگشته، آينده را مصمم‌تر از آن خود سازيم. ميان‌دشتي در پايان سخنان خود گفت: اينك خوب دريافتيم كه پير اعتدال و توسعه، پرچمدار تدبير و عقلانيت، اميركبير زمانه در واپسين روزهاي حيات خود، چه مدبرانه گفتند كه من به اين مسير و آينده اميدوارم و ديگر نگران فرداي شما نيستم. روان آن پير فرزانه حضرت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني شاد و يادش گرامي باد و تندرست و سربلند باد رهبر اصلاحات.لازم به ذكر است وي به نمايندگي از انجمن اسلامي معلمان، مجمع فرهنگيان، سازمان معلمان، كانون مدرسان دانشگاه فرهنگيان و شاخه فرهنگيان احزاب كارگزاران- اعتدال‌ و توسعه- ندا و اعتماد ملي سخنراني كرد.

 

20 سال همراهي سيستان و بلوچستان با اصلاحات

علي دولت‌آبادي
نماينده ستاد فرهنگيان سيستان و بلوچستان

علي دولت‌آبادي نماينده ستاد فرهنگيان سيستان و بلوچستان در همايش سپاس از فرهنگيان گفت: آقاي روحاني تمام ايران با راي دادن به شما خدمت كرده‌اند. استان سيستان و بلوچستان خدمت ويژه‌اي به شما كرد زيرا در دور اول ميانگين راي كشور 51 درصد بود و اكنون 73 درصد مردم به شما راي دادند. در استان ما در نوبت اول 770523 نفر و در نوبت دوم 853761 نفر به شما راي دادند و ما توقع داريم در ازاي اين همراهي از سال 76 تا اكنون تغييرات مثبتي در وضعيت سيستان و بلوچستان به وجود آيد. در استان ما اكنون توسعه صنعتي و توسعه گردشگري در حد صفر است و توسعه كشاورزي بسيار كم است در حالي كه در شهرهاي مركزي ايران نظير اراك، توسعه خيلي بيشتر از استان سيستان و بلوچستان كه منطقه آزاد چابهار را دارد مورد توجه قرار گرفته است.علي دولت‌آبادي در ادامه اشاره كرد: با توجه به همسايگي اين استان با دو كشور افغانستان و پاكستان بازارچه مرزي نداريم. همچنين در مقايسه با ساير مناطق مرزي و كويري از وضعيت استثنايي برخوردار هستيم كه متاسفانه مورد كمترين توجه قرار گرفته‌ايم.نماينده ستاد فرهنگيان سيستان و بلوچستان در بخش ديگري از سخنان خود به محروميت فوق‌العاده اين استان پرداخت و گفت: رود هامون آب ندارد و طوفان‌هاي شن گاه و بيگاه خانه‌هاي ما را مدفون مي‌كند. ما در كنار مرزهاي ناامن افغانستان و پاكستان زندگي مي‌كنيم و هنوز هم از آب تصفيه شده، گاز لوله‌كشي برخوردار نيستيم؛ با اين حال 20 سال است كه به اصلاحات راي مي‌دهيم.وي در پايان علت موفقيت اصلاح‌طلبان در استان سيستان و بلوچستان را تفاهم و هماهنگي نيروهاي اصلاح‌طلب بدون هيچ اختلافي در  كار دانست و گفت مقدار زيادي از موفقيت خودمان را مديون اين همدلي هستيم.

 

تحول در كيفيت آموزش با رفع مشكلات معيشتي معلمان در دولت دوازدهم
سيدعلي دوستدار
مسوول ستادفرهنگيان استان مازندران

سيدعلي دوستدار، مسوول ستادفرهنگيان استان مازندران در همايش سپاس فعالان فرهنگي اين ستاد ضمن عرض تبريك پيروزي كانديداي جريان اصلاحات و تدبير و اميد از همه دست‌اندركاران مديران ستادي دكتر روحاني كه با برنامه‌ريزي زمينه حضور ومشاركت گسترده مردم را مهيا كردند و با پيروزي روحاني ادامه سياست اعتدال را براي كشور فراهم كرده‌اند تقدير كرد. دوستدار در ادامه گفت: انتخابات دستاوردهاي فراواني براي جامعه و مردم ما به همراه داشته است كه فرصتي براي رشد و آگاهي و انسجام مردم و همين طور زمينه توانمندي و قابليت فردي و اجتماعي را ارتقا بخشيد. اين فرهنگي فعال در استان مازندران افزود: بي‌اعتنايي مردم به شعارهاي فريبنده و رشد عقلانيت و توجه به برنامه‌هاي پايدار از نمونه بالندگي مردم بود. براساس نظرسنجي ميزان اعتماد جامعه به معلمان ۶۶ درصد است كه از بالاترين اقشار تاثيرگذار در جامعه هستند كه در اين انتخابات نيز از سوي مردم خواست آنها مورد پذيرش قرار گرفت. مسوول ستاد فرهنگيان استان مازندران در ادامه گفت: برهمين اساس ستاد فرهنگيان مازندران با توجه به اين تاثير‌گذاري ونقش‌پذيري مردم از فرهنگيان، حضور فرهنگيان را فقط براي كسب راي نخواستيم بلكه براي راي‌سازي دعوت به مشاركت كرديم و با برنامه‌ريزي در ستادها نقش‌آفريني كردند و زمينه حضور مردم را فراهم كرد. وي سپس گفت ما در طول دوران تبليغات انتخاباتي با اجراي طرح هر معلم يك ستاد و هر روستا يك پايگاه جهت مقابله با رفتار و برنامه‌هاي غير اخلاقي رقبا تلاش كرديم. همچنين با اجراي طرح من معلم فرزند شما هستم همراه با والدين باراي به روحاني جهت روشنگري مردم براي ادامه راه تدبير و اميد تلاش موثري انجام گرفت و با دعوت از سخنرانان كشوري و استاني توانستيم مردم را با استدلال پاي صندوق‌هاي راي بياوريم. همچنين با ايجاد كميته معلم روستا و كميته نومعلمان و دانشجو معلمان اين قشر را هم فعال كرديم كه مناظره و جلسه در دانشگاه فرهنگيان جهت روشنگري دانشجويان توانست تحرك خوبي را ايجاد كند و همه اين اقدامات موجب شد تا راي قاطع مردم در مازندران به آقاي روحاني تعلق بگيرد. سيدعلي دوستدار در پايان گفت: انتظارات جامعه فرهنگيان اين است كه تحول در آموزش و پرورش در اولويت اول دولت در بعد محتوا وكيفي شدن آموزش و ارتقاي حقوق و مزاياي فرهنگيان شاغل و بازنشسته مد نظر دولت دوازدهم باشد و به كار‌گيري زنان فرهنگي در سمت مديريتي در سطح وسيع يعني بهره‌گيري تمام ظرفيت فرهنگيان فراموش نشود.

 

فرهنگيان انتظار دارند به ميزان نقش خود مورد توجه دولت باشند
سيدجابرموسوي
نماينده ستاد فرهنگيان روحاني در خوزستان

سيدجابرموسوي در همايش سپاس از فرهنگيان فعال در انتخابات گفت: مردم ايران در يك قرن اخير مبارزات گسترده‌اي براي آرمان‌هاي‌شان به ويژه آزادي انجام دادند از نهضت مشروطيت تا انقلاب اسلامي ايران اين تلاش‌ها چندان به ثمر نرسيد زيرا از يك روش ثابت استفاده مي‌كردند اما اكنون با روش مسالمت‌آميز و خلق سه جنبش دوم خرداد و سبز و اعتدال توانستيم گفتمان اصلاحات را نهادينه كنيم.
موسوي در ادامه گفت: افتخار دارم بگويم در كنار مردم، فرهنگيان نقش بي‌بديلي داشتند و اين در ستاد‌هاي انتخاباتي مشهود بود بنا بر اين اگر ۷۰ درصد فعالين ستادي ما فرهنگيان بوديم كه در واقع اينگونه بوده است از آقاي روحاني انتظار داريم مطالبات فرهنگيان در اولويت قرار گيرد و ما در تصميم‌گيري‌هاي كشور هم به اندازه تاثيرگذاري‌مان سهيم باشيم. همه ديدند كه مردم خوزستان روز سه‌شنبه چه استقبال پرشوري از آقاي روحاني داشتند و چگونه روز جمعه حماسه‌اي خلق كردند. حماسه‌اي براي ايران و براي دين و آزادي و استمرار اميد و عقلانيت خلق شد.

 

رقبا در مورد سند 2030 انصاف را رعايت كنند

حميدرضا كفاش
مسوول كميته مربيان امور تربيتي

حميدرضا كفاش گفت: من در بيش از 20 سال مسووليت‌هاي مختلف در حوزه امور پرورش شهادت مي‌دهم بيشترين توجه و عنايت به امور تربيتي و رشد ديني، اخلاقي ومعنوي را در دوران وزارت دكتر نجفي، مهندس حاجي و دكتر فاني بوده است واينك نيز اين توجه با دقت و تمركز بر تحولات اجتماعي و آسيب‌هاي اجتماعي دنبال مي‌شود. مسوول كميته مربيان امور تربيتي ستاد فرهنگيان در ادامه افزود: در دولتي كه طرفدارانش امروز داد وااسلاما سر مي‌دهند، بيشترين آسيب‌ها را در مباحث تربيتي و پرورشي شاهد بوديم.
وي با اشاره به طرح تلفيق فعاليت‌هاي پرورشي و آموزشي در دوره اصلاحات گفت: در آن دوره با ادغام امور تربيتي نه تنها از فعاليت‌ها كاسته نشد بلكه شاهد اوج‌گيري فعاليت‌هاي پرورشي نيز بوديم.
كفاش در پايان از بداخلاقي‌هاي صورت گرفته درباره سند 2030 انتقاد نمود و رقيبان را به اخلاق و انصاف دعوت كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون