• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

نامه سرگشاده به رييس‌جمهور منتخب در دفاع از اسماعيل عبدي

يكي از فعالان صنفي معلمان در نامه‌اي خطاب به حسن روحاني اينگونه آغاز كرده است كه: «خرسند و مفتخرم كه برق انتخاب شما از افق دميد و چشم‌ها را خيره و دل‌ها را فريفته كرد و اميدها زنده و جان‌ها تازه شد به حكم اينكه هميشه به آيين گفت‌وگو روي خوش نشان داده‌ايد، اجازه مي‌خواهم پس از آن همه جوش و خروش به عنوان نماينده جمعي از فعالان صنفي معلمان جنابعالي را مورد خطاب قرار دهم لذا از نامه‌ها و نقدهاي عالمانه‌اي كه در چهار سال گذشته توسط فرهنگيان محترم در خدمت به آموزش و پرورش و التيام زخم‌ها، نشر و بسط شد نيز مي‌گذرم. لكن امروز مي‌خواهم از معلم دلير و آزاده‌اي بگويم كه باب نقد ناصحانه را در آموزش و پرورش گشود و خود را مكلف به اداي تكليف كرد و به هزار تهمت تهي در سردخانه زندان نشست. از اسماعيل عبدي سخن مي‌گويم هم او كه آواهاي نازك و ناقدانه‌اش صفحه وجدان معلمين را لرزاند و بدل به فرياد شد و حاشا كه پرده گوش دولتيان بلرزد؛ بلكه تمام اين فريادها را به جاروب بي‌انصافي روفتند و بردند و گليم خاموشي بر سرشان
 كشيدند.
جواد لعل محمدي، عضو كانون معلمان ايران در ادامه اين نامه آورده است: «با خود مي‌انديشم كه تفاوت ما و شما در كجاست؟ ما كه هم‌داستانيم. مگر سخنان شما - چه در دوره قبل و هم‌اكنون – حجت سياسي فرهنگيان نبوده است ؟ در كجاي دنيا با معلمين خود چنين كرده‌اند كه با اسماعيل عبدي مي‌كنند؟ اين روزها هم براي اسماعيل عبدي و هم براي معلمين كشور ايام حساسي به شمار مي‌رود. بالغ بر بيست و چند روز است كه ايشان به مطالبه حق خود در اعتصاب غذا به سر مي‌برد و نه صدايي به مدارا شنيده مي‌شود و نه سيمايي به مروت. ما مدارس را نه براي ناداني مي‌خواهيم و نه ثناخواني. نه درس غلامي مي‌دهيم و نه عشوه غمناكي. آبرويي داريم و حيثيتي كه نه به بانگ تملق مي‌دهيم و نه به رنگ تزوير. نه رفاقت حلواخوردگان داريم و نه كسوت حلواخور.
 اين كنشگر صنفي معلمي در بخش پاياني نامه سرگشاده خود چنين تاكيد مي‌كند كه: «لذا از حضرتعالي كه به فراخور توان خود قول سعادت و اميد داده‌ايد، خواهشمنديم با توجه به شرايط حساس و وضعيت نامناسب جسمي و حريت مومنانه اسماعيل عبدي كه چراغ راه آموزش و پرورش است، اقدام عاجل به عمل آوريد و به اين حديث تلخ كه از جمله مصايب اعظم معلمان ايران است، پايان دهيد و لبخند را به لب خانواده و شادي را به دل‌هاي معلمين اهدا كنيد. باشد كه به اين بهانه حركات و تجمعات معلمان كشور بدل به اصلاح شود و دكان مغالطات بدخواهان بسته بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون