• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

خبر كوتاه

دنيا تشنه آموزه‌هاي عدالت‌طلبي امام علي(ع)

محسن رهامي، فعال سياسي اصلاح‌طلب معتقد است كه دنيا تشنه عدالت است و آموزه‌هاي امام علي(ع) از جمله عدالت طلبي يك آموزه فرازماني و فراسرزميني و نياز امروز جامعه بشري است.  محسن رهامي در مراسم سخنراني در حسينيه فاطمه الزهرا(س) با بيان اينكه بزرگ‌ترين پيام ماموريت پيامبر اسلام تربيت انسان‌هاي حكيم و فرزانه است، اظهار كرد: مهم‌ترين مصداق تربيت مكتب پيامبر، امير مومنان(ع) است. ما هر چقدر نهج‌البلاغه را بخوانيم باز هم مطلب تازه‌اي از آن به دست مي‌آوريم.  
رهامي خاطرنشان كرد: در خود كشور ما هم شاهد بي‌عدالتي در توزيع منابع هستيم به گونه‌اي كه بزرگ‌ترين مهاجرين به تهران مردم مناطق غرب و زاگرس نشين هستند. اگر آنها رفاه، شغل و امكانات داشتند دست به مهاجرت نمي‌زدند. بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي در كشور ما با اجراي عدالت و توزيع عادلانه منابع كشور حل مي‌شود. مسوولان بايد بابت ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي مختلف پاسخگو باشند زيرا اگر عدالت در توزيع منابع انجام مي‌شد بسياري از اين آسيب‌ها به وجود نمي‌آمد. وي در پايان با اشاره به اينكه مردم براي برقراري آموزه‌هاي امام علي انقلاب كردند، گفت: اكنون بعد از 40 سال بايد ببينيم تا چه حد توانسته‌ايم عدالت را در جامعه برقرار كنيم. عدالت را با معيارهايي مي‌توان سنجيد از جمله ارزيابي دارايي يك مسوول قبل از مسووليت و پس از مسووليتش. البته تلاش‌هاي زيادي براي برقراري عدالت انجام شده اما بايد در اين مسير تلاش بسيار بيشتري انجام شود. دنيا منتظر است ببيند شعارهايي كه ما در اول انقلاب داديم چه خروجي دارد. ايسنا


تخريب رييس‌جمهور حرام بين شرعي است

يك استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با انتقادهايي كه با تندي از رييس‌جمهور مطرح مي‌شود، گفت: اين برخوردها و استفاده از ادبيات تند عليه منتخب ملت قطعا حرام بين شرعي است، ولي متاسفانه يك عده‌اي از مضامين ديني سوءاستفاده مي‌كنند و تفسيرهايي به نفع خود انجام مي‌دهند كه قطعا خلاف‌بين است و نبايد صورت گيرد.  
محسن غرويان، در خصوص رفتارهايي ازاين‌دست و مغايرت آنها با آموزه‌هاي ديني، گفت: دين ما دين ادب و اخلاق محسوب مي‌شود و پيامبر اسلام (ص) فرموده‌اند كه براي اخلاق مبعوث شده است، بنابراين دشنام دادن يك كار غيراخلاقي به‌حساب مي‌آيد كه با آموزه‌هاي دين اسلام سازگاري ندارد و نسبت به دشمن يا دوست هم فرقي ندارد.  
وي در ادامه يادآور شد: البته زماني كه دشمني محرز شود، نمي‌توانيم با نرمي و لطافتي كه با دوست برخورد مي‌شود با دشمن هم رفتار كرد، ولي از نظر اخلاقي حتي‌الامكان نبايد بيش‌ازحد برخورد تند داشت.  
وي در ادامه اظهار داشت: متاسفانه بداخلاقي‌ها حتي نسبت به شخصيت‌هاي برجسته‌اي مانند رييس‌جمهور زياد شده، اميدواريم بداخلاقان و افرادي كه اين كارها را مي‌كنند در اين ماه مبارك رمضان و در اين شب‌هاي عزيز متنبه شوند و توبه كنند. رويداد۲۴

 

تامين مطالبات مردم از ارگان‌ها

نايب‌رييس جبهه پيروان گفت: نخستين نتيجه آتش به اختيار اين است كه سيلي از مطالبات مردم توسط ارگان‌ها تامين خواهد شد.  
محسن كوهكن، نايب‌رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري پيرامون فرمان مقام معظم رهبري مبني بر آتش به اختيار اظهار داشت: مقام معظم رهبري زماني كه فرماني مي‌دهند بايد به آن دقت شود كه بر اساس چه سرفصل و موضوعي اين مساله را مطرح كرده‌اند.  
وي افزود: به عنوان مثال زماني بحث اقتصادي يا فرهنگي در ميان است و مقام معظم رهبري با گلايه‌مندي از مراكزي كه مسووليت امور فرهنگي و اقتصادي را بر عهده دارند فرماني را صادر مي‌كنند.  كوهكن بيان داشت: البته نبايد اشتباه شود وقتي مقصود مسائل فرهنگي است هم فرهنگ ديني و هم فرهنگ عمومي مردم مدنظر است و لذا نخستين نكته‌اي كه بايد به آن توجه شود مسائل فرهنگي است. باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون