• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

سيدحسن نصرالله:

عربستان با ايران وارد جنگ نمي‌شود


سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در نطق خود به مناسبت روز جهاني قدس تاكيد كرد كه رژيم سعودي ترسو‌تر و ضعيف‌تر از آن است كه بخواهد عليه ايران جنگ به راه بيندازد. وي كه در اشاره به منصوب شدن محمد بن سلمان به عنوان وليعهد جديد عربستان و اظهارات يك ماه گذشته او در خصوص كشاندن جنگ به خاك ايران سخن مي‌گفت تاكيد كرد كه ايران حامي اصلي فلسطين و جنبش‌هاي مقاومت در منطقه است و اين حمايت‎ها با وجود تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي، توطئه‎ها براي انزواي ايران و تبديل آن به دشمن اصلي به جاي اسراييل، كشاندن جنگ به داخل ايران به وسيله گروه‌هاي تروريستي ادامه دارد.
سيدحسن نصرالله افزود: وليعهد جديد عربستان تهديد كرد كه جنگ را به داخل ايران مي‌كشاند و اين اقدام را از طريق تروريست‌ها و تكفيري‌ها انجام مي‌دهد، اما آل سعود ترسوتر و ضعيف‌تر از آن است كه بخواهد عليه ايران جنگ به راه بيندازد. وي در واكنش به اظهارات برخي‌ها درباره انزواي ايران در جهان گفت: ايران منزوي نشد، بلكه در مقابل تحريم‌ها ايستاد و قدرت و صنايع خود را افزايش و گسترش داد و به صورت قوي‌تر در منطقه حاضر شد. ايران با تروريسم مسامحه نخواهد كرد و شديدا به آن پاسخ خواهد داد. جنگ تروريسم با ايران محكوم به شكست است و نتايج عكسي براي آن خواهد داشت. ايران مواضع تروريست‌ها در ديرالزور سوريه را به دقت هدف حمله موشكي قرار داد.
دبيركل حزب‌الله لبنان در خصوص وضعيت معيشتي مردم در سرزمين‌هاي اشغالي تاكيد كرد كه سختي‌ها، محاصره، گرسنگي، قطع برق، بازداشت‌ها، كشتار به بهانه‌هاي واهي، قطع روابط با كرانه باختري، شهرك‌نشيني، يهودي‌سازي قدس، تخريب منازل و غصب اراضي همه‌ اينها با هدف مأيوس كردن ملت فلسطين و رهبران آن بوده تا از هدف اصلي (آزادي فلسطين) منحرف شده و به ناچيز راضي شوند. در ليبي جنگ داخلي است، در بحرين معترضان به‌شدت سركوب مي‌شوند و در عربستان در شهرك العواميه درگيري‌ها و سركوب‌ها ادامه دارد تا جايي كه هم مردم و هم دولت‌هاي منطقه از اين بحران‌ها خسته شده‌اند و مساله فلسطين از دايره اهتمام خارج شده است.
دبيركل حزب‌الله گفت: يكي از اهداف اصلي حوادث بزرگ و جنگ‌هاي فعلي در سوريه تا عراق، يمن و ليبي اين است كه فضاهاي سياسي و مردمي را به نفع دشمن صهيونيستي و با شروط آن و به ضرر ملت فلسطين آماده كند. محور مقاومت براي شكست دادن اين هدف در گذشته تلاش كرده و همچنان تلاش مي‌كند. نصرالله اعلام كرد كه سوريه در محور مقاومت جايگاه مركزي دارد و از حاميان اصلي جنبش‌هاي مقاومت است و در برابر هرگونه راهكاري كه به دنبال از بين بردن آرمان فلسطين باشد، مي‌ايستد.
وي به جنگ عربستان عليه يمن اشاره كرد و گفت: جنگ عليه يمن چندين علت دارد، اما مهم‌ترين دليل ادامه جنگ اين است كه طرف‌هاي كنوني در يمن نمي‌خواهند عربستان بر يمن سيطره يابد، بلكه دولت وحدت ملي و مشاركت همگان را خواستارند، اما عربستان و حاميان آن وجود جريان‌هاي اسلامي يمني و قوميت ملي را نمي‌خواهند. يمن موقعيت استراتژيك و خيلي مهمي دارد كه مهم‌ترين آن باب‌المندب است. مردم يمن در كنار ملت فلسطين هستند و به همين دليل جنگ عليه يمن را آغاز كردند.
نصرالله افزود: همين ترامپ سال گذشته هنگام تبليغات انتخاباتي گفته بود كه اين‌باراك اوباما و هيلاري كلينتون بودند كه داعش را ساختند، عربستان با اشاره امريكا از آن حمايت مالي كرد و تركيه نيز تسهيلات را در اين زمينه فراهم كرد. رهبر مقاومت لبنان درباره سوريه گفت: با عنايت به ايستادگي و مقاومت سوريه خطر تغيير نظام را پشت سر گذاشته و از اين به بعد هم از خطر تجزيه با مقاومت عبور خواهد كرد.
دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه با مخاطب قرار دادن دشمنان مقاومت به آنها اطمينان داد كه پيروز نخواهند شد، گفت: اين نظام سعودي است كه امروز در فضاي سياسي و نظامي به توطئه رسانه‌اي و اقتصادي عليه مقاومت روي آورده و تلاش دارد به اسراييل ضمانت بدهد كه او را ياري خواهد كرد و روابط اقتصادي و سياسي را با او عادي كند.
وي تصريح كرد: در اين نبرد، ما از لبنان و امنيت آن در برابر رويارويي با اسراييل و تكفيري‌ها حمايت مي‌كنيم. ما از وطن و منطقه خود دفاع مي‌كنيم. نصرالله خاطرنشان كرد كه نظام سعودي در بين اين امت به دليل تغيير در روش‌هاي آموزشي و تربيتي عربستان منفور است، عربستاني كه از وهابيت حمايت كرده و منشأ آن است. وي گفت: ملت‌هاي اسلامي بايد از نظام سعودي بخواهند جنگ عليه يمن را متوقف كند و در امور داخلي بحرين، سوريه و ايران دخالت نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون