• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3841 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۸ تير

معصومه ابتكار در گفت‌وگو با «اعتماد»:

سهم بانوان در كابينه دوازدهم مي‌تواند قوي‌تر از گذشته باشد

‌ عملكرد كابينه يازدهم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد و با گذشت چهار سال از عمر دولت تدبير و اميد چه مولفه‌هايي به عنوان معيار برتر انتخاب كابينه براي بهبود اجراي امور كشور از سوي رييس‌جمهوري در نظر گرفته خواهد شد؟

راي بالايي كه مردم به دكتر روحاني و براي انتخاب دوباره ايشان دادند، نشان‌دهنده اين بود كه به راه و مسير رييس دولت تدبير و اميد اعتقاد دارند. در همين راستا عملكرد كابينه يازدهم را هم مي‌توان مورد تاييد مردم دانست و آن را با همين ميزان آراي مردمي سنجيد و من هم معتقدم كه عملكرد كابينه يازدهم نسبت به شرايط موجود، قابل قبول است. اما در خصوص كابينه دوازدهم آقاي رييس‌جمهور وعده دادند كه يك كابينه پر توان و با كارايي بالا را تشكيل داده و البته در آن بتوانند از تجارب دولت يازدهم هم بهره بگيرند. ان‌شاءالله اين كار را با در نظر گرفتن همه ابعاد و زمينه‌هاي كاري و تجربيات افراد و در عين حال يك سري شاخصه‌هايي كه در طول اين مدت به آنها اشاره كرده‌اند، انجام خواهند داد. اينكه اين دولت با توان و سرعت بالاتر و جواني و پويايي بيشتر تشكيل خواهد شد از مواردي است كه مورد تاكيد آقاي روحاني در انتخاب همكاران خود در كابينه دوازدهم قرار دارد. با توجه به اينكه اجراي برنامه ششم توسعه كشور هم در دستور كار ما است، اميدواريم كه در دولت جديد بتوانيم راه خود را در مسير درستي ادامه دهيم.

‌ با نزديك شدن به انتخاب اعضاي كابينه دوازدهم، حضور زنان در جمع وزيران خيلي پررنگ‌تر از دوره‌هاي قبل مورد بحث قرار گرفته است...

بله همين‌طور است. اين موضوع هم به عنوان يكي از مطالبات از دولت جديد مطرح بوده كه طرح آن هم به دو دليل است. نخست اينكه تعداد خانم‌هاي ايراني توانمند در جامعه، روز به روز بيشتر از قبل مي‌شوند و دوم اينكه بانوان ايراني تاكنون توانسته‌اند توان خود را در عرصه‌هاي مديريتي به‌خوبي نمايش دهند. از همين رو خانم‌هاي معاون وزير بسيار خوبي در دولت يازدهم داشته‌ايم كه ممكن است زمينه براي حضور آنها در عرصه مديريتي وزارتخانه‌ها فراهم شود همين‌طور در ادارات دولتي به‌كارگيري خانم‌ها در دولت يازدهم بسيار چشمگير بوده است و قطعا اين دستاورد مي‌تواند در شكل‌گيري يك كابينه‌اي كه نقش و سهم خانم‌ها در آن قوي‌تر از گذشته باشد، موثر باشد.

‌ درخصوص تعداد سهمي كه به بانوان ايران در كابينه دوازدهم داده خواهد شد، صحبت‌هايي شده؟ نه در سمت معاونت رييس‌جمهوري بلكه در جايگاه وزير...

نه هنوز؛ آقاي روحاني سازوكارهاي تصميم‌گيري خود را دارند و براساس آن تصميم نهايي را خواهند گرفت.

به‌عنوان يكي از بانوان حاضر در كابينه، پيشنهاداتي را در اين خصوص به آقاي روحاني ارايه كرده‌ايد؟ در خصوص گزينه‌هاي برخي وزارتخانه‌ها پيشنهاد داده‌ايد؟

فكر مي‌كنم خانم مولاوردي در خصوص اين پيشنهادات كار كرده‌اند. به هر حال در بحث زنان ايشان داراي مسووليت هستند و از همين جهت كارهايي را دنبال مي‌كنند.

‌ در كابينه دوازدهم و در كنار موضوعاتي كه در خصوص حضور زنان در آن صورت مي‌گيرد، به‌كارگيري از نيروهاي جوان و پرنشاط نيز از ديگر تاكيدات رييس‌جمهوري است.

معتقدم كه در بحث كابينه، مهم كارايي بيشتر اعضا است. مردم در نهايت از رييس‌جمهوري كه انتخاب كرده‌اند، نتيجه مي‌خواهند. به هر حال اين تركيب بايد به‌گونه‌اي باشد كه اگرچه شاخصه‌هاي ظاهري را حفظ مي‌كند اما در شاخصه‌هاي اصلي آن كارايي بيشتر و كارآمدي را مدنظر قرار دهد تا بتواند در عرصه‌هايي كه در دولت يازدهم هنوز به‌صورت نيمه‌كاره باقيمانده به نتيجه مطلوب برسد.

‌ با اين تفاسير بحث‌هايي كه در خصوص تغيير نيمي از كابينه مطرح مي‌شود تا چه حد جدي است؟

اينها احتمالات است و در مورد احتمالات خيلي صحبت‌ها شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون