• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3841 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۸ تير

ناگفته‌هاي ترزگه درباره ناكامي و آن پنالتي معروف

قهرماني 98 مهمترين موفقيت عمرم است

ديويد ترزگه، مهاجم فرانسوي در تيم‌هايي همچون موناكو و يوونتوس بازي كرده است. با اين حال خيلي‌ها او را به خاطر پنالتي‌اي مي‌شناسند كه در فينال جام جهاني ۲۰۰۶ برابر ايتاليا از دست داد و همان باعث شد كه تيم‌ ‌ملي فرانسه از رسيدن به جام قهرماني باز بماند و لاجوردي‌پوشان ايتاليا قهرمان شوند.
ديويد ترزگه درباره زمان بازيگري‌اش و ارزيابي خود از آن دوره گفت‌: در موناكو از خودم راضي نبودم. شرايط طوري بود كه نمي‌توانستم توانايي‌هاي خودم را نشان دهم. البته در آنجا با تيري آنري دوست شدم و تا به الان رفاقت ما ادامه دارد. او من را به خانه‌اش مي‌برد و در خيلي چيزها به من كمك كرد تا من پيشرفت داشته باشم و همين باعث شد در جام جهاني ۹۸ حضور داشته باشم و نخستين گلم در جام جهاني را به ثمر برسانم. در بازي برابر ايتاليا كه به ضربات پنالتي‌ كشيده شد، فقط ۱۹ سال سن داشتم كه پشت توپ قرار گرفتم و از عهده وظايفم بر آمدم. قهرماني در جام جهاني آن هم در چنين سن و سالي فوق‌العاده‌ بود. مهم‌ترين قهرماني تمام عمرم را آن سال كسب كردم كه هيچ‌وقت آن را از ياد نخواهم برد.
او درباره يوونتوس نيز گفت‌: در سال ۲۰۰۰ به يوونتوس آمدم و در آنجا آنچلوتي به من خيلي بازي نمي‌داد. بعد از اينكه مارچلو ليپي به تيم آمد، از من خواست كه در كنار دل‌پيرو، زوج خط حمله يوونتوس را تشكيل دهم و من همكاري خوبي با او داشتم و علاوه بر اين رابطه خيلي خوبي هم با الكس داشتم. من فصل خيلي خوبي در آن جا داشتم و ۳۵ گل در يك فصل به ثمر رساندم. قهرمان ليگ شديم و اين لذت دو چنداني داشت. مهاجم پيشين يوونتوس در پايان درباره بزرگ‌ترين افسوسش براي بازي در ليگ ايتاليا، گفت‌: اينكه ما نتوانستيم قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شويم خيلي برايمان ناراحت‌كننده بود. ما در فينال برابر ميلان قرار گرفتيم و در ضربات پنالتي‌ شكست خورديم و اين خيلي ناراحت‌كننده بود و خيلي دوست داشتم كه براي يك بار هم شده قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شوم. درباره از دست دادن پنالتي‌ در جام جهاني نيز بايد بگويم كه شكست خوردن جزيي از ورزش است و با آن كنار آمديم چون همه ما حرفه‌اي هستيم و آن ضربه هم فراموش شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون