• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3851 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۰ تير

گفت‌وگوي «اعتماد» با امير عابديني، رييس بركنار شده كميته بازاريابي

فدراسيون فوتبال را چند تكه كرده‌اند

مهدي روزخوش

با آمدن مهدي تاج به فدراسيون فوتبال، كم كم شايعات اختلافات در اين فدراسيون رنگ واقعيت به خود گرفت. اين روزها خيلي‌ها نسبت به عملكرد رييس فدراسيون فوتبال انتقاد مي‌كنند و حتي در آخرين اظهارنظر امير عابديني كه پيش از اين رييس كميته اقتصادي فدراسيون تاج بود، عنوان كرد فدراسيون فوتبال تاج سياسي و به صورت امنيتي اداره مي‌شود. همين صحبت‌ها كافي بود كه رييس فدراسيون فوتبال را به چالش بكشد. امير عابديني كه اين روزها خارج از كشور است، به مرد شماره يك انتقادات از تاج بدل شده است. او كه سابقه زيادي در حوزه مديريت فوتبال ايران دارد با آمدن مهدي تاج به فدراسيون فوتبال به عنوان رييس كميته اقتصادي فدراسيون فوتبال انتخاب شد تا بلكه بتواند با استفاده از تجربيات خود كمك زيادي به حل مشكلات مالي فدراسيون كند. البته مشكلاتي باعث شد كه كميته اقتصادي فدراسيون فوتبال نتواند كارايي لازم خود را داشته باشد. در اين ميان اختلافات ميان تاج و عابديني باعث شد رييس كميته اقتصادي فدراسيون فوتبال بدون هيچ گونه حاشيه‌اي و در سكوت كامل خبري به خارج از كشور برود و در فدراسيون هم صحبت از استعفاي او بشود. البته اين بخشي از اختلافات موجود در فدراسيون فوتبال است. البته صبح ديروز نشست هيات رييسه فدراسيون برگزار شد. سايت رسمي فدراسيون فوتبال در خبري نوشت: عبدالكاظم طالقاني، عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال درباره اين نشست گفت: صبح امروز (دوشنبه) جلسه هيات‌رييسه با حضور اعضا برگزار و در خصوص مسائل اقتصادي، بازاريابي و برنامه‌هاي مختلف اين كميته به بحث و تبادل نظر پرداخت. او گفت: ابتدا به بررسي قراردادهاي شركت فناپ پرداخته و مواردي كه در رابطه با موضوعات مختلف با اين شركت وجود داشت را بررسي كرديم. طالقاني گفت: باتوجه به اينكه هيات رييسه فدراسيون فوتبال از عملكرد كميته بازاريابي و اقتصادي رضايت نداشت و در جلسه دو ماه گذشته عدم رضايت خود را به اطلاع رياست فدراسيون رساند كه بنا شد ايشان اقداماني را انجام دهند. ضمن اينكه امير عابديني مدت يك ماه است كه در اين كميته فعاليت نمي‌كند و خارج از كشور به سر مي‌برد، خواهان تغيير روند و وضعيت اين كميته به منظور توسعه و تقويت هر چه بيشتر شديم. وي در پايان گفت: بر همين اساس هيات رييسه تصميم گرفت تا به همكاري با وي خاتمه داده و مقرر شد هيات رييسه فدراسيون فوتبال در قالب يك توافقنامه تبليغات محيطي و حق پخش را با هماهنگي وزارت ورزش و جوانان، عمل كند. البته در اين ميان مصاحبه تند امير عابديني بر همه اين اتفاقات صحه گذاشت و نشان داد كه اوضاع در فدراسيون فوتبال بر وفق مراد نيست و اين روزها هر كسي در خارج يا درون اين فدراسيون نسبت به عملكرد مهدي تاج انتقاد مي‌كند. بر همين اساس با امير عابديني گفت‌وگويي را انجام داديم تا بيشتر در جريان اختلافات فدراسيون فوتبال قرار بگيريم.

آقاي عابديني اين روزها در ايران حضور نداريد اما دورادور مصاحبه‌اي انجام داديد كه همه‌چيز را بر هم زد.

بله من به مسافرت آمده‌ام به طوري كه در يك ماه اخير به بيشتر كشورها سفر كرده‌ام. شايد باورتان نشود در اين مدت همه جاي دنيا را ديدم و كاملا سياحت كردم. دورادور هم تمام روند فدراسيون را پيگيري مي‌كردم و از همان ابتدا كه به سفر رفتم مي‌خواستم از سمتم استعفا بدهم. زيرا با اين فدراسيون و اين گونه رفتارها نمي‌توانم همكاري لازم را داشته باشم.

گويا دل پري هم از فدراسيون و آقاي تاج داريد؟

چرا ناراحت نباشم. شما به كارهايي كه در فدراسيون انجام مي‌شود نگاه كنيد. من خيلي از مسائل را هم مي‌دانم كه شايد نتوانم الان به آنها اشاره كنم. با اين اقدامات عجيب و غريب كه در اين فدراسيون انجام مي‌شود نمي‌شود با هم همكاري كنيم. شايد آمدن فرد ديگري بتواند روند كاررا بهبود بخشد. فدراسيون فوتبال ايران با يك رابطه فاميلي اداره مي‌شود. شايد در اين فدراسيون فرد ديگري بهتر از من كار كند.

يعني شما به خاطر يك دليل مشخص از فدراسيون جدا شديد؟

جدايي من به خاطر يك دليل نبود بلكه هزاران دليل براي جدايي‌ام وجود داشت.

مي‌توانيد واضح‌تر درباره دلايل جدايي‌تان صحبت كنيد؟

نمي‌توانم الان به خيلي از مسائل اشاره كنم. فعلا در حال تحقيق هستم تا بتوانم با مدرك و مستند صحبت كنم. تقريبا از يك ماه قبل به مسائلي پي بردم كه متوجه شدم ديگر جاي كار كردن من در فدراسيون فوتبال نيست. من حتي به مراسم تقدير از روساي فدراسيون‌ها كه در ورزشگاه آزادي برگزار شد هم نرفتم. به خاطر اين كار هم دلايل خاص خودم را دارم كه الان نمي‌توانم همه آنها را اشاره كنم.

دلايل كلي‌تان براي استعفا از سمت رياست كميته اقتصادي فدراسيون فوتبال چيست؟

بگذاريد مساله‌اي را راحت بگويم. فدراسيون فوتبال به سه تكه مختلف تقسيم شده است. كفاشيان فوتسال را اداره مي‌كند، سازمان ليگ هم جريان خودش را دارد. در اين بين محمدرضا ساكت همه كاره فدراسيون فوتبال شده است. تاج هم كه فقط مي‌گويد آرام باشيد و كاري به كار كسي نداشته باشيد. چيزي نگوييد و حرفي نزنيد. در اين فدراسيون مگر مي‌شود با اين شرايط كار كرد؟

آقاي ساكت كه مدير تيم‌هاي ملي است، اين روزها به عنوان سرپرست جديد دبيركلي فدراسيون فوتبال انتخاب شده است. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

من رابطه خوبي با محمدرضا ساكت دارم و او را واقعا از مديران زحمتكش مي‌دانم اما در حال حاضر او همه كاره فدراسيون است و اجازه نمي‌دهد كسي فعاليت مثبتي انجام دهد. شايد باورتان نشود اما به خاطر همين موضوع اسدي از فدراسيون فوتبال كنار رفت تا دوستان به راحتي هر كاري كه مي‌خواهند انجام دهند. بهتر است بدانيد محمدرضا ساكت حتي به امور خريد و فروش فدراسيون فوتبال هم ورود مي‌كرد. او براي خودش نيرو استخدام مي‌كرد و سعي مي‌كرد فدراسيون را با مديريت خودش اداره كند.

چه كاري بايد انجام داد تا روند فدراسيون آنگونه كه شما مي‌گوييد نباشد و بهتر شود؟

با اين رويه فدراسيون فوتبال نمي‌تواند به كارش ادامه دهد. اگر مي‌خواهند كار كنند بهتر است جو و شرايط را تغيير بدهند. تاج خودش بهتر از هر كسي مي‌داند فدراسيون فوتبال چگونه اداره مي‌شود. بهتر است به دنبال اين باشند كه شرايط را بهبود ببخشند و مشكلات را حل كنند نه اينكه با فاميل‌بازي فدراسيون را اداره كنند و سعي كنند دهان منتقدان را ببندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون