• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

گزارش فيبا از بسكتبال ايران

حدادي: بايد به جوان‌ها اعتماد كنيم

سايت فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به وضعيت تيم‌ ‌ملي ايران پرداخته و در آن، مصاحبه‌اي با حامد حدادي انجام داده است. در اين گزارش آمده است: احتمال دارد ايران بدون ستاره خود يعني حامد حدادي در كاپ آسيا شركت كند. دليل اين موضوع خواست حدادي است كه تمايل دارد تابستان امسال استراحت كند و به درمان پاي مصدومش برسد.
او تصميم دارد به درمانش برسد و براي مسابقات انتخابي جهان آماده شود. حدادي مي‌گويد: بعد از رقابت‌هاي آسيا چلنج در تهران آسيب ديدم و چون بايد براي سيچوان بازي مي‌كردم استراحت نداشتم. به همين دليل مصدوميت من شديدتر شد و اكنون نياز دارم استراحت كنم و براي انتخابي جام جهاني آماده شوم. اين يك اتفاق بزرگ در مسير توسعه بسكتبال ايران است. البته حدادي نه تنها بهترين پست پنج ايران است كه يك مهره تاثيرگذار در تيم‌ ‌ملي محسوب مي‌شود و بين جوانان كنوني تيم‌ ‌ملي نيز يك چهره با تجربه و قديمي براي بسكتبال است. قطعا حدادي در كنار توانايي‌هايش مي‌تواند باعث رشد و توسعه جوان‌هاي بسكتبال ايران هم شود. او مي‌گويد: «بازيكنان تيم‌ ‌ملي جوان هستند و نياز دارند در اردو باشند و تمرين كنند. اگر مي‌خواهيم تيم‌ ‌ملي ما رشد كند و قوي‌تر شود بايد به جوان‌ها اعتماد كنيم و به آنها زمان بدهيم.»
در ميان جوان‌هايي كه انتظار مي‌رود براي ايران در كاپ آسيا به ميدان بروند مي‌توان به بهنام يخچالي، سجاد مشايخي و وحيد دلير زهان اشاره كرد كه در غرب آسيا نيز حضور داشتند. با توجه به حضور اين مهره‌هاي موثر، حدادي اطمينان دارد كه تيم‌ ‌ملي مي‌تواند در آسيا عملكرد خوبي داشته باشد.
ستاره تيم‌ ‌ملي ايران مي‌گويد: «تيم‌ ‌ملي به خوبي كارش را انجام مي‌دهد. تمرين‌هاي آماده‌سازي خوبي داريم. من انگيزه را در چهره بازيكنان مي‌بينم و مي‌دانم همه بهترين عملكردشان براي تيم‌ ‌ملي را انجام مي‌دهند.»
استراليا و نيوزيلند از امسال در آسيا حضور دارند. قطعا حضور اين دو كشور مي‌تواند كار آسيايي‌ها به‌خصوص ايران را براي رسيدن به قهرماني سخت كند. با اين حال حدادي به آنها خوشامد مي‌گويد چرا كه معتقد است آنها باعث توسعه بسكتبال آسيا مي‌شوند. او معتقد است كه بسكتبال آسيا با حضور اين دو كشور به سطح بالايي مي‌رسد و قطعا هر چقدر تيم‌هاي آسيايي با چنين حريفاني بازي كنند رشد بيشتري خواهند داشت.
حدادي تاكيد مي‌كند: «باور دارم نيوزيلند و استراليا بسكتبال آسيا را توسعه مي‌دهند. اگر مي‌خواهيم به سطح بسكتبال جهان نزديك شويم بايد با تيم‌هاي بزرگ رقابت كنيم و اين دو تيم مي‌توانند در اين مسير به ما كمك كنند.»
اسم حدادي در ليست 24 نفره ايران است اما اگر او با تيم به لبنان نرود سرمربي تيم‌ ‌ملي از نفراتي همچون روزبه ارغوان، ارسلان كاظمي و شايد محمد ترابي در كاپ آسيا استفاده كند، اما با اين حال قطعا ايران باز هم ترجيح مي‌دهد حدادي را در اين تورنمنت داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون