• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3864 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

شرط فدراسيون براي حضور كمانداران در اردوي كره؛ ۴ هزار دلار بدهيد تا به اردو برويد!

انتخابي تيم ملي تيروكمان در رده سني جوانان و نوجوانان برگزار شد. قرار بود در پايان اين رقابت‌ها نفرات برتر پس از دريافت حكم و مدال به تيم ملي دعوت شوند، اما به خاطر تاريكي هوا مسابقات در مرحله يك‌چهارم نهايي نيمه‌كاره‌ رها شد و در كمال ناباوري مسوولان برگزار‌كننده اعلام كردند كه هشت نفر برتر راه يافته به تيم ملي مشخص شدند! يكي ديگر از نكات عجيب و قابل بررسي انتخابي، درخواست فدراسيون از خانواده‌ها براي پرداخت چهار هزار دلار معادل ۱۵ ميليون تومان براي حضور در اردوي تيم ملي در كره‌جنوبي است! از همين رو مشخص نيست تكليف يك كماندار مستعدي كه خانواده‌اش چنين پولي را ندارد چيست و آيا فقط پولدارها بايد شانس حضور در اردو را داشته باشند؟ ضمن اينكه مشخص نيست وقتي مسابقات در مرحله يك چهارم نهايي نيمه كاره رها شده، فدراسيون چگونه مي‌خواهد برترين‌ها را انتخاب كند. بسياري پرداخت اين پول را زور مي‌دانند و اين سوال را مطرح مي‌كنند كه در كجاي دنيا براي شركت در اردو، آن هم اردوي تيم ملي بايد مبلغي پرداخت شود؟! حال نوك تيز پيكان انتقادات به سمت فدراسيون و مديريت اين مجموعه است كه اگر توان لازم و كافي براي برنامه‌ريزي و مديريت را ندارند، چرا راه را براي افرادي كه چنين تواني را دارند و مي‌توانند حداقل از پس مشكلات مالي بربيايند باز نمي‌كنند؟!
دبير فدراسيون: كسي را مجبور به پرداخت نكرديم
رضا كيارستمي، دبير فدراسيون در اين باره اظهار كرد: يكي از بحث‌هاي اصلي از برگزاري چنين رقابتي كشف و شناسايي استعدادها و تكميل كردن كمانداران در رده‌هاي سني بود. در اين رقابت‌ها ۳۰ نفر از ورزشكاران با وجود اينكه ثبت‌نام خود را انجام داده بودند، اما به خاطر اينكه اسامي خود را به كميته‌ مسابقات اعلام نكرده بودند، حق حضور در اين مسابقات را نداشتند و براي شركت بايد اسامي آنها در ليست رقابت‌ها قرار مي‌گرفت. به همين دليل مجبور شديم رقابت‌ها را با دو ساعت تاخير برگزار كنيم تا پس از دريافت اسناد و مدارك، اسامي آنها را در ليست قرار دهيم. خيلي از كمانداران چون از مسافت‌هاي دور آمده بودند، نظر كميته‌ فني بر اين مبنا بود كه تحت هر شرايطي در انتخابي شركت كنند و اين مساله يك مقدار نظم را به هم ريخت و شرايطي را پيش آورد كه ما مجبور شديم برخلاف قوانين رقابت‌ها را كه قرار بود ساعت ۹ صبح برگزار شود با دو ساعت تاخير برگزار كنيم. در اين مسابقات چهار گروه در رده سني جوانان و نوجوانان در رشته‌هاي ريكرو و كامپوند دختران و پسران حضور داشتند كه در رشته كامپوند ما موفق شديم مرحله يك چهارم نهايي را برگزار و چهار نفر اصلي دعوت شده در رده‌هاي سني مختلف به تيم‌ ‌ملي را مشخص كنيم. اما در ريكرو به دليل بالا بودن تعداد ورزشكاران و استقبال خوبي كه صورت گرفته بود، به خاطر تاريكي هوا مجبور شديم در همان مرحله يك چهارم نهايي چهار نفر در هر رشته را مشخص و معرفي كنيم! كه نفرات اصلي به احتمال زياد هفته‌ آينده به اردوي تيم‌ ‌ملي دعوت خواهند شد. تمام كساني كه به اردو دعوت مي‌شوند، با صلاحديد كميته‌ فني و در صورتي كه شرايط مالي فدراسيون اجازه دهد، به اردوي كره جنوبي كه به مدت يك ماه در شهريور ماه برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد تا با آمادگي در جهاني آرژانتين كه مهرماه برگزار مي‌شود، شركت كنند. بدون شك اگر شرايط مالي فدراسيون مساعد باشد، نفرات اصلي تيم‌ ‌ملي با هزينه فدراسيون براي برپايي اردوي يك ماهه به كره اعزام خواهند شد. البته ما به تمام باشگاه‌ها و خانواده‌ها از قبل اعلام كرده بوديم كه اگر بخواهند فرزندان‌شان به صورت داوطلب در اين اردوي يك ماهه شركت كنند، بايد تمام هزينه‌ها را خود يا ‌اسپانسر پرداخت كند و فدراسيون نيز در قبال اينگونه كمانداران مي‌تواند كارهاي اداري و ساير هماهنگي‌هاي لازم را براي اعزام آنها انجام دهد تا مشكلي براي حضور در اردو نداشته باشند. اين چيزي است كه خانواده‌ها نيز در جريان بودند و ما كسي را مجبور نكرديم كه حتما بايد مبلغ چهار هزار دلار براي شركت در اردوي كره جنوبي پرداخت كنند.
فدراسيون به خانواده‌ها گفته ۴ هزار دلار بدهند
يكي از مربياني كه در مسابقات حضور داشت، درباره شرايط برگزاري مسابقات به ايسنا، گفته است‌: هدف از برگزاري انتخابي تعيين كمانداران برتر و تشكيل تيم ملي است نه اينكه فدراسيون خود بخواهد آنهايي كه تا مرحله يك چهارم نهايي بالا آمدند را جزو هشت نفر برتر اعلام كند و اين براي تيم‌هاي شركت‌كننده خنده‌دار و تمسخرآميز بود. واقعا اوضاع تيروكمان به هم ريخته و از شرايط خوبي برخوردار نيست. اين طور كه عنوان مي‌كنند نيست، فدراسيون از قبل به والدين اعلام كرده تمام كساني كه به اردو دعوت مي‌شوند براي حضور در كره جنوبي بايد مبلغ چهار هزار دلار پرداخت كنند. البته اين چيزي نيست كه براي نخستين بار مطرح شود، بلكه در اعزام‌هاي قبلي نيز فدراسيون از كمانداراني كه قصد شركت در تورنمنت‌هاي بين‌المللي داشتند، پول دريافت مي‌كرد و پدر و مادرها نيز مجبور به پرداخت اين هزينه بودند. تا جايي كه من خبر دارم اين اردو دو هفته‌ است نه يك ماه! حتي برخي والدين موضوع پرداخت چهار هزار دلار را از مربيان باشگاه‌ها پنهان كردند. البته پرداخت اين هزينه تنها شامل حال ورزشكاران دعوت نشده به تيم ملي نيست، بلكه كمانداران تيم ملي نيز بايد چنين هزينه‌اي را پرداخت كنند تا به اردوي كره جنوبي اعزام شوند.
كسي پول نداشته باشد به تيم ملي نمي‌رسد
يكي ديگر از مربيان كه در انتخابي حضور داشت، اظهار كرد: متاسفانه تمام اعزام‌هايي كه توسط فدراسيون در اين رده سني صورت گرفته، با هزينه شخصي خانواده‌ها بوده و تنها ورزشكاري به تورنمنت بين‌المللي اعزام شده كه والدينش هزينه اعزام را پرداخت كرده در غير اين صورت امكان اعزام براي كمانداري كه حتي پيراهن تيم ملي را بر تن داشته، فراهم نشده و كسي كه پول نداشته باشد به تيم ملي نمي‌رسد. فدراسيون بدون اينكه اين موضوع را با مربيان مطرح كند، مستقيما به والدين آنها مي‌گفته و اكثر خانواده‌ها به خاطر اينكه فرزندشان به تورنمنت بين‌المللي اعزام شود مجبور به پرداخت چنين هزينه‌هايي مي‌شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون