• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3866 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

عددنوشت

پرداخت مطالبات چايكاران

رييس سازمان چاي از خريد ۷۹ هزار تن برگ سبز چاي از چايكاران خبر داد و گفت: تاكنون بالغ بر ۸۴ ميليارد تومان معادل بيش از ۵۳ درصد از مطالبات چايكاران پرداخت شده كه ميزان پرداختي‌ها نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته ۵۰ درصد افزايش يافته است. محمدولي روزبهان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از ابتداي فصل برداشت تاكنون ۷۹ هزار تن برگ سبز چاي به ارزش حدود ۱۵۵ ميليارد تومان از چايكاران خريداري شده كه از اين ميزان بيش از ۱۸ هزار تن چاي خشك توليد شده است. تاكنون بالغ بر ۸۴ ميليارد تومان بيش از ۵۳ درصد مطالبات چايكاران پرداخت شده و مابقي آن نيز به تدريج تامين و به حساب آنها واريز مي‌شود. وي با بيان اينكه ميزان پرداخت مطالبات چايكاران سه‌برابر سال گذشته در همين بازه زماني است، افزود: برخي شايد تصور كنند با باقي ماندن بيش از ۴۸ درصد مطالبات چايكاران مبلغ قابل توجهي به آنها پرداخت نشده و دولت يا كارخانه‌ها كوتاهي كرده‌اند.


كاهش مصرف برق

پيك مصرف برق در روز جمعه به دليل تعطيلي ادارات و برخي از صنايع با كاهش نزديك به ۳۶۰۰ مگاواتي روبه‌رو شد و عدد ۴۸ هزار و ۳۷۰ مگاوات را ثبت كرد. به گزارش وزارت نيرو؛ پيك مصرف برق روز جمعه به دليل تعطيلي ادارات و برخي از صنايع با كاهش نزديك به ۳۶۰۰ مگاواتي روبه‌رو شد و عدد ۴۸ هزار و ۳۷۰ مگاوات را ثبت كرد. اين ميزان مصرف حدود ۳۰۰ مگاوات كمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است. با اين حال براساس پيش‌بيني‌هاي هواشناسي انتظار مي‌رود دماي هوا در روز جاري تا روز دوشنبه به‌طور متوسط حدود ۲ تا ۳ درجه در كشور بالاتر برود، به همين دليل، همزمان با آن شاهد افزايش پيك مصرف برق به بالاترين ميزان خود در اين روزها خواهيم بود. بنا بر پيش‌بيني‌هاي انجام شده مبني بر افزايش دماي هوا، وزارت نيرو و شركت توانير از روز چهارشنبه اعلام كردند در هفته جاري تمامي شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع برق در كشور در حال آماده‌باش خواهند بود.


تورم نهاده‌‌هاي ساختماني

تورم نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد 1/197 رسيد كه اين رقم نسبت به شاخص فصل قبل (6/191)، 9/2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 2/7 درصد افزايش دارد. مركز آمار ايران گزارش شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران فصل بهار ۱۳۹۶ (بر مبناي سال پايه ۱۳۹۰) را منتشر كرد. بر اين اساس، شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد 1/197 رسيد كه اين رقم نسبت به شاخص فصل قبل (6/191)، 9/2 درصد افزايش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (9/183)، 2/7 درصد افزايش داشته است. درصد تغييرات شاخص كل در چهار فصل منتهي به فصل بهار سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 6/7 درصد بوده كه نسبت به همين اطلاع در فصل قبل (6/6 درصد)، با افزايش روبه‌رو بوده است. شاخص قيمت در گروه «خدمات» با 5/0 درصد افزايش نسبت به فصل قبل بيشترين تاثير را در افزايش شاخص كل در فصل بهار داشته است.


قيمت مرغ

رييس اتحاديه فروشندگان مرغ و ماهي از افزايش قيمت گوشت مرغ به دليل افزايش قيمت جوجه يكروزه و كاهش توليد ناشي از گرماي شديد هوا خبر داد و گفت: هم‌اكنون قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ از كيلويي ۸۵۰۰ تومان نيز عبور كرده است. مهدي يوسف‌خاني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: هم‌اكنون در بازار، قيمت گوشت مرغ بيش از ۸۵۰۰ تومان فروخته مي‌شود كه افزايش قيمت جوجه يكروزه و كاهش توليد مرغ ناشي از گرماي شديد هوا و تلفات ناشي از آن، جزو اصلي‌ترين عوامل گراني گوشت مرغ محسوب مي‌شود. وي افزود: در حال حاضر هر كيلوگرم گوشت مرغ حدود ۵۶۰۰ از مرغداران خريداري مي‌شود كه با احتساب هزينه حمل‌ونقل تا كشتارگاه، كشتار، هزينه حمل‌و‌نقل تا مراكز توزيع و سود عمده‌فروشي‌ها و خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر هر كيلوگرم گوشت مرغ حدود ۸۰۰۰ تومان براي فروشندگان تمام مي‌شود كه با احتساب سود بيش از ۸۶۰۰ تومان به دست مردم مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون