• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3869 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد

عددنوشت

صادرات ماشين‌آلات كشاورزي
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر لزوم داشتن نگاه صادرات‌محور در بخش ماشين‌آلات كشاورزي گفت: در سه‌ماهه سال جاري 6 ميليارد تومان صادرات ماشين‌آلات كشاورزي ثبت شد.  مجتبي خسروتاج در بازديد از نمايشگاه بين‌المللي ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي و صنايع وابسته (آي فارم-اتماك) ضمن ابراز خرسندي از عرض‌اندام توليدكنندگان داخلي در اين نمايشگاه تصريح كرد: نگاه از سمت بازار داخلي به سمت بازار خارجي گسترش يافته و زمينه رقابت بين‌المللي فراهم شده است.  وي افزود: كيفيت توليد بالاتر رفته و ظرفيت‌ها افزايش يافته و ما نيز تا جايي كه ممكن باشد زمينه حضور توليدكنندگان را در بازارهاي بين‌المللي فراهم خواهيم كرد. خسروتاج با ابراز اميدواري از شكوه رقابت بين‌المللي توليدكنندگان خاطرنشان كرد: اين ظرفيت بايد تقويت شود. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص فضاي نمايشگاه گفت: با توجه به اينكه ظرفيت نمايشگاه بين‌المللي تهران با توجه به افزايش روزافزون جمعيت پاسخگو نيست تصميم به برگزاري نمايشگاه در محل شهر آفتاب گرفته شد كه با توجه به انطباق اين نمايشگاه با استانداردهاي لازم اتفاق بسيار خوبي بود و با گسترش امكانات رفت و آمدي بسيار بهتر نيز خواهد شد.

 

انتقال گاز از ايرانشهر به چابهار
خط انتقال گاز از ايرانشهر به چابهار با 11 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري از سوي دولت اينك توسط شركت توسعه پتروشيمي نگين مكران درحال اجراست و با تكميل آن جنوب سيستان وبلوچستان متحول مي‌شود. اجراي خط انتقال گاز به شهرهاي سيستان وبلوچستان يكي از وعده‌هاي مهم دولت تدبير و اميد براي محروميت‌زدايي، رونق صنايع مختلف و بهره‌مندي مردم از نعمت گاز بود كه با تحقق بخشي از آن در سال گذشته شعله گاز در زاهدان روشن شد.  گازرساني به ساير نقاط سيستان وبلوچستان نيز با جديت در حال انجام است كه از آن جمله رساندن گاز به چابهار، تنها بندر اقيانوسي ايران و ساير شهرهاي همجوار نظير نيكشهر، قصرقند، فنوج و سرباز است.  خط انتقال گاز از ايرانشهر به چابهار 290 كيلومتر طول دارد كه در 201 كيلومتر آن لوله 56 اينچ، 44 كيلومتر 44 اينچ، 25 كيلومتر 16 اينچ و 20 كيلومتر 20 اينچ استفاده مي‌شود.  خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلويه تا ايرانشهر به طول 907 كيلومتر از سال 1385 آغاز شده بود كه در سال 1389 گاز به ايرانشهر رسيده است.


قيمت مرغ در تهران
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران گفت: در حال حاضر قيمت مرغ در ميدان بهمن، شش هزار و ۶۰۰ تا شش هزار و ۸۰۰ تومان و براي مصرف‌كنندگان، هفت هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار و ۶۰۰ تومان است.
يوسف جلوخاني نياركي در برنامه «روي خط بازار» راديو اقتصاد ضمن اشاره به نحوه تنظيم بازار گوشت مرغ، گفت: ذخيره‌سازي استراتژيك گوشت مرغ، بسته به شرايط كشور براي سه تا شش ماه انجام مي‌شود.
وي در ادامه با بيان اينكه مهلت مصرف مرغ منجمد، يكساله است، اظهار داشت: شركت براي گردش ذخيره و جايگزيني محصول مزبور قبل از پايان مهلت، به طور مداوم ذخيره خود را روانه بازار و در عوض محصول تازه جايگزين مي‌كند. مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران به نقل از وزير جهاد كشاورزي، قيمت پايه براي هر كيلو مرغ را هفت هزار و ۵۰۰ تومان اعلام كرد و گفت: اگر قيمت‌ها از اين سطح به سمت بالا حركت كند، بدون شك اين شركت با عرضه بيشتر مرغ منجمد، به بازار ورود پيدا خواهد كرد. وي در ادامه با بيان اينكه نظارت شركت پشتيباني امور دام براي خريد مرغ منجمد و نگهداري اين محصول، بسيار شديدتر از مرغ گرم است، افزود: اين شركت حتي به نحوه انجماد و خريد مرغ به سايز يك هزار و ۲۰۰ تا يك هزار و ۸۰۰ كيلوگرم حساس است. ما به نمايندگي از دولت همواره آمادگي لازم جهت تنظيم بازار در سطح خرده فروشي‌ها، ميادين و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي را در طول سال داريم. اين مقام مسوول همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه گوشت گرم گوسفندي وارداتي به صورت مستمر در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و ميادين ميوه و تربار توزيع مي‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر اين گوشت از كشورهاي گرجستان، قزاقستان، روسيه و استراليا به مملكت وارد و در چرخه مصرف قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون