• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3869 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با ربيع‌خواه درباره روزهاي خوب پرسپوليس

هر سه جام قهرماني را مي‌خواهيم

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پرسپوليس در نخستين ديدارش در ليگ هفدهم 2 بر صفر فولاد خوزستان را شكست داد تا گامي مهم در فصلي جديد براي كسب عنوان قهرماني بردارد. شاگردان برانكو كه فصل قبل را با اقتدار به قهرماني رسيدند، در اين فصل علاوه بر ليگ برتر، بايد در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا هم به ميدان بروند و از اين حيث تيم‌شان را براي حضور موفق در اين ديدار آماده مي‌كنند. يكي از كساني كه در خط دفاع پرسپوليس طي فصل گذشته عملكرد بسيار خوبي داشت محسن ربيع‌خواه بود؛ مدافعي كه ابتدا با آمدنش به پرسپوليس انتقادات زيادي نسبت به حضورش مطرح شد اما با گذشت زمان عملكرد خوبش نشان داد برانكو بي‌دليل او را براي حضور در پرسپوليس انتخاب نكرده است.

محسن ربيع‌خواه مدافع فصل گذشته پرسپوليس كه بيشتر در پست دفاع چپ براي پرسپوليس به ميدان رفت، بازيكني است كه نشان داده مي‌تواند در بيشتر پست‌هاي دفاعي بدون اشتباه بازي كند. او كه در نبود كمال كاميابي‌نيا در فصل گذشته در پست هافبك دفاعي هم به ميدان رفت عملكرد خوبي از خود نشان داد و در فصل جديد هم در نبود كاميابي‌نيا باز هم براي پرسپوليس در پست هافبك دفاعي بازي مي‌كند. به همين منظور با اين بازيكن هم‌كلام شديم تا وضعيت اين روزهاي پرسپوليس و خط دفاعي اين تيم را بيشتر بررسي كنيم.

 

مي‌خواهيم درباره پيروزي تيمت در هفته نخست ليگ برابر فولاد خوزستان صحبت كنيم. شرايط اين بازي چگونه بود؟

واقعا خوشحالم كه توانستيم نخستين بازي را در حضور هواداران‌مان با پيروزي پشت سر بگذاريم. بازي برابر فولاد اصلا آسان نبود. فولاد سال قبل يك تساوي از ما گرفته و نشان داده بود كه تيم بسيار خوبي است. البته همه تيم‌ها همچون فولاد در پايان فصل تغييرات زيادي داشتند و همين تيم هم با تغييراتي كه در كادر بازيكنان و كادر فني خود داشت كمي ناشناخته بود اما از آنجايي كه ما مي‌خواستيم فصل را با برد شروع كنيم از همان ابتداي بازي يك تاكتيك هجومي را در دستور كارمان قرار داديم و سعي داشتيم دروازه حريف را باز كنيم. خوشحاليم كه اين اتفاق رخ داد و دو بار دروازه حريف را باز كرديم و در نهايت پيروز ميدان شديم.

يكي از نكات مثبت پرسپوليس برانكو خط دفاع مستحكم اين تيم است. فصل قبل گل‌هاي كمي خورديد و فصل جديد را هم با كلين‌شيت آغاز كرديد. تو كه در خط دفاع بازي مي‌كني نظرت درباره اين موضوع چيست؟

نمي‌شود اينگونه در نظر گرفت كه وقتي ما كلين‌شيت مي‌كنيم خط دفاع تيم فقط خوب كار كرده است. من هميشه نظرم اينگونه بوده كه تيم ما وقتي به گل مي‌رسد همه تيم در آن گل سهيم بودند و وقتي هم خوب كار مي‌كنيم همه تيم خوب كار كرده‌اند. تيم ما از نظر كار دفاعي هميشه تيمي كار كرده است. البته قبول دارم در خط دفاع هم عملكرد بسيار خوبي داشته‌ايم. خوشحالم جزيي از اين خط دفاعي بوده‌ام كه فصل قبل علاوه بر كم گل خوردن در بعضي از بازي‌ها كلين‌شيت كرده‌ايم. امسال هم پايه تيم ما همين گونه است و مي‌خواهيم طوري عمل كنيم كه گل‌هاي كمي وارد دروازه ما شود.

فصل قبل زماني كه به پرسپوليس آمديد انتقادات زيادي به حضورت مطرح شد. خيلي‌ها مي‌گفتند تو تجربه لازم را براي حضور در پرسپوليس نداري. درست زماني كه براي دفاع چپ جذب شدي، خيلي‌ها فكر نمي‌كردند به عنوان بازيكن فيكس به ميدان بروي اما اين اتفاق رخ داد و كم كم انتقادات كمتر شد.

واقعا خدا را شاكرم كه توانستم جواب اعتماد كادر فني را بدهم. شما درست مي‌گوييد. زماني كه من آمدم انتقادات به حضورم زياد بود و همين موضوع استرس و كار من را سخت كرده بود. بسيار تلاش كردم تا بتوانم نظر كادر فني را نسبت به خودم جلب كنم و جواب اعتماد آقاي برانكو را بدهم. در تمرين‌ها تلاش مي‌كنم بهترين عملكرد را داشته باشم. برانكو هم هميشه به اين موضوع دقت دارد و بهترين نفرات را به ميدان مي‌فرستد.

يكي از نكات مثبت تيم شما همدلي و رفاقتي است كه فصل قبل بسيار زياد وجود داشت و همين عامل قهرماني شد اما امسال به نظر مي‌رسد اين همدلي و رفاقت كمتر شده است.

اين موضوع را قبول ندارم كه همدلي و رفاقت در تيم ما كم شده، ما فصل قبل خيلي با هم دوست و رفيق بوديم و همين رفاقت الان هم در تيم ادامه دارد. همه بازيكنان با يكديگر دوست هستند. سال قبل به پشتوانه همين دوستي خيلي از سختي‌ها را تحمل كرديم و فقط به تمرين كردن فكر مي‌كرديم تا اينكه در نهايت به آن چيزي كه حق‌مان بود يعني قهرماني رسيديم. امسال هم همين گونه است و مشكلي در تيم وجود ندارد.

يعني در تيم شما باندي وجود ندارد؟

نه در تيم ما باندي نيست و من از رسانه‌ها هم مي‌خواهم زياد به اين موضوع نپردازند كه حاشيه بسازند.

پرسپوليس چقدر شانس قهرماني دارد؟ آيا تيم‌تان را در اين فصل هم شانس اول قهرماني مي‌دانيد؟

خيلي از تيم‌ها در نقل و انتقالات پايان فصل تغيير كردند اما تيم ما شاكله اصلي خودش را حفظ كرد و كادر فني هم به كارش ادامه داد. يكي از نكات مثبت تيم‌هايي كه به قهرماني مي‌رسند ثبات بازيكن و كادر فني‌شان است. فكر مي‌كنم به خاطر همين موضوع امسال هم تيم بسيار خوبي را داريم. شايد بتوان گفت خيلي بهتر از پارسال شده‌ايم. بنابراين چرا خودمان را شانس اول قهرماني ندانيم. ما هدف‌مان كسب عنوان قهرماني است و هيچ‌وقت از آن كوتاه نمي‌آييم.

براي ساير جام‌ها چه كاري مي‌خواهيد بكنيد؟ شما بايد در ليگ قهرمانان آسيا و جام حذفي هم به ميدان برويد.

بگذاريد راحت بگويم. امسال مي‌خواهيم در سه جام بجنگيم و هر سه جام را مي‌خواهيم. در ليگ قهرمانان آسيا در مرحله يك چهارم هستيم و مي‌دانيم اگر الاهلي را شكست بدهيم به راحتي مي‌توانيم به فينال برويم. البته صحبت از شكست دادن الاهلي بسيار آسان است اما در واقعيت كار سختي پيش رو داريم. الان نمي‌خواهم بيش از اين درباره اين موضوع صحبت كنم بلكه فعلا تمركزم روي بازي با تراكتورسازي است تا بتوانيم دست پر از تبريز بر گرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون