• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3889 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

واعظي: دولت دوازدهم به هيچ حزب و گروهي تعلق ندارد

گروه سياسي| رييس دفتر رييس‌جمهور با تشريح شاخص‌هاي سه‌گانه تشكيل كابينه و اولويت‌هاي دوازده‌گانه دولت تاكيد كرد كه دولت دوازدهم برآمده از راي مردم و متعلق به مردم است و به هيچ جناح، حزب و گروهي تعلق ندارد. محمود واعظي كه به مناسبت هفته دولت به شهر تبريز سفر كرده در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر بر عدم تعلق دولت دوازدهم به جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي تاكيد كرد و گفت: «دولت برآمده از راي مردم و متعلق به مردم است و به هيچ جناح، حزب و گروهي تعلق ندارد.» محمود واعظي اين‌گونه عنوان كرد كه: دولت دوازدهم نه تنها متعلق به مردمي است كه به آن راي دادند، بلكه به همه كساني كه به اين دولت راي ندادند و حتي كساني كه اصلا راي ندادند نيز تعلق دارد و نگاه و تلاش اين دولت، تامين همه حقوقِ همه مردم ايران است. به گزارش ايسنا، محمود واعظي اظهار داشت: دولتمردان همواره بايد نگاه‌شان به راه و مرام اين شهيدان بوده و تداوم راه آنان، وجهه همت‌شان باشد. رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: هفته دولت از يك‌سو فرصت مغتنمي براي ارايه گزارش عملكرد و ارتباط نزديك‌تر دولتمردان با مردم و از سوي ديگر فرصتي است تا مسوولان با دريافت نظرات و مطالبات مردم، تحقق اين درخواست‌ها را در برنامه‌ريزي‌هاي جديد مدنظر قرار دهند. وي همچنين با تشكر از حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات رياست‌جمهوري از جمله در آذربايجان شرقي، اظهار داشت: لبيك شما مردم به دعوت مقام معظم رهبري براي شركت در انتخابات، نشان‌دهنده عمق درك شما از مسائل و وضعيت كشور و منطقه است و اين حضور باعث افزايش اقتدار نظام و خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان و بدخواهان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي شد. 
ارايه تصوير واقعي از ايران در جهان
واعظي تلاش‌هاي دولت يازدهم براي اعتلاي فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي و رفع مشكلات اقتصادي را مورد اشاره قرار داد و گفت: در فضاي ناشي از موفقيت‌هاي قابل قبول اين تلاش‌ها، وارد دولت دوازدهم شديم؛ دولتي كه برآمده از راي مردم و متعلق به مردم است و به هيچ جناح، حزب و گروهي تعلق ندارد. رييس دفتر رييس‌جمهور اضافه كرد: دولت دوازدهم نه تنها متعلق به مردمي است كه به آن راي دادند، بلكه به همه كساني كه به اين دولت راي ندادند و حتي كساني كه اصلا راي ندادند نيز تعلق دارد و نگاه و تلاش اين دولت، تامين حقوقِ همه مردم ايران است. 
پيشبرد اهداف با حفظ آرامش
و همدلي در كشور
واعظي در ادامه انسجام، هماهنگي در عمل و كارآمدي را سه شاخصه تشكيل كابينه دوازدهم عنوان كرد و گفت: اعتقاد كامل و عملي به قانون اساسي، نظام جمهوري اسلامي، ولايت فقيه و انديشه اعتدالي مبناي تشكيل كابينه منسجم و كار جمعي براي هدف واحد، مبناي هماهنگي كابينه و تلاش براي رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت دولت يازدهم نيز مبناي تشكيل كابينه كارآمدتر بوده است. رييس دفتر رييس‌جمهور در ادامه و در توضيح اولويت‌هاي دولت دوازدهم اظهار داشت: تصميم‌گيري بر مبناي خرد جمعي، واقع‌بيني براساس ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي، تعامل سازنده و موثر خارجي، توجه به حقوق شهروندي به عنوان يكي از اولويت‌هاي اصلي، توسعه همه‌جانبه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي، مقابله جدي و موثر با فساد و تبعيض، توجه صرف به منافع ملي و پرهيز از رويكردهاي حزبي و جناحي، تلاش براي ارتقاي شاخص‌هاي امنيت ملي، ارتقاي سطح زندگي مردم، بهسازي و بهبود مستمر عملكرد دولت، توجه بيشتر به حفظ محيط زيست و همكاري و حمايت نزديك، جدي و موثر با بخش خصوصي، ۱۲ اولويت دولت دوازدهم هستند. واعظي اضافه كرد: دولت دوازدهم در سايه اصولي چون لزوم حفظ آرامش و همدلي در كشور و پرهيز از ورود به مسائل حاشيه‌اي، تعامل سازنده قواي سه‌گانه، همكاري و هماهنگي همه نهادهاي كشور و توجه جدي و عميق به ارزش‌هاي فرهنگي و ديني مردم، تلاش خواهد كرد اهداف و سياست‌هاي خود را به پيش ببرد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون