• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

توضيحات بسيج شهرداري تهران در مورد تراكت 22 بهمن


سازمان بسيج شهرداري تهران در ارتباط با خبر توزيع تراكتي تفرقه‌انگيز در راهپيمايي 22 بهمن توضيحاتي را ارسال كرده است كه روزنامه اعتماد در راستاي وظيفه اطلاع‌رساني خود آن را منتشر مي‌كند: بازگشت به مطلب آن رسانه در خصوص پلاكاردهاي توزيع شده توسط بسيج شهرداري در مراسم راهپيمايي 22 بهمن امسال توضيحاتي ارسال مي‌شود كه مقتضي است طبق ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به انتشار اين جوابيه وفق مقررات موضوعه اقدام لازم را مبذول فرماييد. رسانه شما بعد از انجام راهپيمايي باشكوه 22 بهمن انگشت اتهام را به طرف بسيج شهرداري تهران نشانه رفته و تصريح كرده است كه درج شعار «توافقات ننگين مايه ذلت ماست» بر روي پلاكاردهاي توزيع شده در راهپيمايي، تفرقه‌انگيز بوده است. در اين خصوص لازم است توضيحات زير ارايه شود:
الف- دوستان منتقد توضيح بدهند كه كجاي اين شعار تفرقه‌افكن است؟ اينكه كسي معتقد باشد يك توافق ننگين، ذلت بار خواهد بود دقيقا بين چه كساني تفرقه ايجاد مي‌كند؟ آنچه مسلم است در كشور هيچ‌كس (به جز كساني كه در جبهه دشمن خدمت مي‌كنند) از يك توافق ننگين خوشحال نخواهد شد. نه تيم مذاكره‌كننده و نه مردمي كه به تبعيت از رهبري پشت آنها ايستاده‌اند. لذا بسيار عجيب است كه كسي توافق ننگين را ذلت‌بار نخواند و تاكيد كند كه نبايد چنين شعاري بيان شود.
ب- منتقدين برآشفته‌اند كه اين شعار ممكن است تيم مذاكره‌كننده را تضعيف كرده و در كشور دودستگي ايجاد مي‌كند. سوال ما اين است كه چرا برخي‌ها اين شعار را به خودشان گرفته‌اند؟ اين شعار نه به كسي اشاره كرده، نه پيش‌بيني انجام داده، نه قضاوت كرده و نه گروهي را مورد اتهام قرار داده است. اين شعار تنها يك گوشزد مردمي به دشمن است كه به دنبال توافق ننگين نباشد چون ملت ايران آن را ذلت‌بار مي‌داند و هرگز زير بار آن نخواهد رفت. شعار مردم در راهپيمايي چهارشنبه نه تنها كسي را تضعيف نمي‌كند بلكه باعث تقويت تيم مذاكره‌كننده است كه به فرموده رهبر فرزانه ما «بچه‌هاي انقلاب» هستند. آنها بهتر است اين پلاكارد را با خود به محل مذاكره برده و به طرف مقابل نشان داده و تصريح كنند كه اين شعار ملت ايران است و هيچ كس نبايد در فكر خود به دنبال تحميل توافق ننگين بر ما باشد. بايد به آنها يادآوري شود كه دوره شاه سلطان حسين‌ها گذشته و ديگر كسي نمي‌تواند قراردادهايي مانند رويترز و تركمانچاي را بر ايران بزرگ تحميل كند.
ج- برخي‌ها گفته‌اند چرا بودجه شهرداري صرف سياست‌ورزي مي‌شود.
اولا در قاموس انقلاب و اسلام، سياست و ديانت و فرهنگ از هم جدا نيست و قرار هم نبوده دينمداران به گوشه‌اي خزيده و از ترس هجمه‌هاي سياسيون تريبون به دست سكوت كرده و بترسند و زبان در كام فرو برند. هنوز يادمان نرفته كودتاي 28 مرداد 1332 را كه در نتيجه جدا كردن سياست و ديانت اتفاق افتاد. هنوز دوره رضاخاني از ذهن ما پاك نشده كه به تبعيت از آتاتورك، ابتدا دين و سياست را از هم جدا كرد و بعد دين و دينداران را از صحنه تصميم‌گيري خارج نمود تا برود آنچه بر سر ملت مستضعف ايران جاري شد. ما هنوز يادمان نرفته كه محمدرضا پهلوي با همين بهانه‌ها روحانيون را تهديد مي‌كرد و نتيجه سياستمداري‌اش غلامي آستان كاخ سفيد شد. بيچاره محمد رضا كه بعد از سقوط حتي به امريكا هم راهش ندادند و ناچار شد در مصر بميرد. بسيج سياست را مي‌شناسد و در هر عرصه‌اي باشد بنا به تكليف عمل خواهد كرد، حال ميدان عمل مي‌خواهد شهرداري باشد يا جبهه نبرد و در برابر دشمن تا دندان مسلح.كساني كه امروز نگران استفاده سياسي از بسيج هستند بد نيست نگاهي به گذشته و حال خود داشته باشند تا بدانند چه كساني سياست را ابزار قدرت خود قرار دادند و نام چه كساني به عنوان سياست‌باز در اين كشور شناخته مي‌شود. آيا يادتان رفته است كه چه بر سر شوراي شهر اول آورديد؟
د - بسيج يك نهاد مستقل است و اين مساله تنها در شهرداري نيست. حكم مسوولان بسيج را روساي ادارات امضا نمي‌كنند و كسي هم در بسيج از جيب مردم براي مقاصد شخصي استفاده نمي‌كند. ما نه خانه‌هاي چند هزار متري داريم و نه برج سازيم و نه با فلان زد و بند راه سياست‌ورزي خود را باز مي‌كنيم.اينجا، كارها عاشقانه، في سبيل‌الله، پشت سر ولايت فقيه و با احساس تكليف انجام مي‌شود. هيچ بسيجي بابت بسيجي بودن و كار براي انقلاب متوقع حقوق و جايگاه نيست و براي سهيم شدن در راهپيمايي مردم هم كسي از محل‌هاي شبهه‌ناك و نامعلوم خرج نكرد.
هـ - يك‌بار ديگر تاكيد مي‌كنيم كه ملت ايران توافق ننگين را نخواهد پذيرفت اما اين بار بعد از اين شعار لازم است توضيح دهيم كه اين شعار براي دشمنان ملت است نه مذاكره‌كنندگان. بايد تصريح شود تا كسي به خودش نگيرد كه ‌اي واي از جيب مردم خرج كردند تا عليه ما سخن بگويند. ملت ايران ثابت كرده است جيب و جانش را براي كشور و انقلابش خواهد داد و اگر اينچنين نبود تا الان برخي متخصصان سياست و عافيت‌طلب، كشور را فروخته بودند.
البته شايد هم برخي‌ها نگران جيب خودشان هستند و لذا داد و بيداد مي‌كنند كه مبادا سكه‌اي از آن كم شود. بايد به آنها عرض كنيم شما نگران نباشيد، هنوز فرزندان خميني نمرده‌اند كه دست انقلاب جلوي نااهلان و نامحرمان دراز شود.
 توضيحات «اعتماد»: گفتني است روزنامه « اعتماد» خبر توزيع اين تراكت را از خبرگزاري ايسنا عينا منتشر كرده است اما در راستاي وظيفه اطلاع‌رساني خود و اثبات حسن‌نيت توضيحات آن نهاد را عينا منتشر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون