• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3896 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ شهريور

تقويت ۱۵۴ واحدي شاخص كل بورس

معامله‌گران بورس تهران، كم‌عمق‌ترين معاملات سهام پس از جاي‌گيري شاخص كل بورس در كانال ۸۳ هزار واحدي را به نظاره نشستند؛ بازاري كه ديروز فروشنده سهام در اغلب گروه‌هاي پيشرو بازار بود.
شاخص كل، قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات ديروز شنبه با افزايش 155 واحدي روي رقم 83 هزار و 428 واحد ايستاد. شاخص كل هم ‌وزن اما با كاهش 46 واحدي عدد 17 هزار و 848 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 45 واحدي به رقم 91 هزار و 818 واحد دست يافت. شاخص بازار اول در حالي با كاهش 13 واحدي به رقم 58 هزار و 628 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با افزايش 1001 واحدي عدد 180 هزار و 919 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) بدون تغيير محسوسي به رقم 954 واحد رضايت داد.
ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي هلدينگ پتروشيمي خليج فارس با 169 واحد، پالايش نفت اصفهان با 13 واحد و فولاد خوزستان با 12 واحد افزايش، بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي فولاد مباركه با 41 واحد، صنعتي و معدني گل گهر با 11 واحد و نفت پارس با 5 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. به گزارش فارس، ارزش كل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالي به بيش از 76 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 415 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 40 هزار و 593 نوبت داد و ستد بود. با اين همه قطعي شدن برخي معاملات عمده باعث شد تا ارزش معاملات بورس تهران به مبلغ بيش از 237 ميليارد تومان نمايش داده شود. طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت‌هاي بيمه حافظ، سرمايه‌گذاري توسعه و عمران استان كرمان، بانك حكمت ايرانيان و حق تقدم خريد سهام آن، اوراق اجاره هواپيمايي ماهان، ورزيران، مهندسي فيروزا، پتروشيمي دهدشت و صنعتي شيميايي رنگين از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نهاد معاملاتي شركت‌هاي بيمه كارآفرين، داروسازي سبحان انكولوژي، صنايع خاك چيني ايران و حق‌تقدم خريد سهام نيروترانس از سوي ناظر بازار سهام متوقف شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون