• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3898 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

خبر هاي كوتاه

همراهي ناصر چشم‌آذر در «كنسرت نوستالژي»
كنسرت ناصر چشم‌آذر با همراهي اركستر بزرگ «ايستگاه» ۲۳ شهريورماه در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود. اركستر بزرگ «ايستگاه» شامل ۸۰ نوازنده و موزيسين است كه پس از اجراهاي ۲۵ و ۲۶ اسفند سال گذشته، اين همكاري براي بار دوم تكرار مي‌شود. ناصر چشم‌آذر كه در اجراي قبلي‌اش با اداي احترام به مرحوم «افشين يداللهي» اجرايش را روي صحنه برد، قصد دارد در اين كنسرت فضايي متفاوت و جديد را در اختيار دوستداران موسيقي و علاقه‌مندان اين سبك قرار دهد. اركستر خصوصي «ايستگاه» به سرپرستي مهدي نوروزي كه از مدرسان آواز دانشكده كنسرواتوار تهران است، از سال ۱۳۹۰ فعاليت خود را آغاز كرد. اساس كار «ايستگاه» اجراي موسيقي فيلم است كه دليل آن، علاقه مشتركي است كه اعضاي اركستر به موسيقي و سينما دارند.

كنسرت كيهان كلهر و رامبرانت تريو برگزار مي‌شود
امروز نخستين تجربه اجراي مشترك رامبرانت تريو با كيهان كلهر در تهران رقم مي‌خورد. رامبرانت فرايش (پيانو)، توني اورواتر (كنترباس) و وينسنت پلژر (سازهاي كوبه‌اي) اعضاي اين گروه هستند كه از سه‌شنبه 14 شهريورماه به مدت سه شب در تالار وزارت كشور روي صحنه حاضر خواهند شد و كيهان كلهر، نوازنده و آهنگساز برجسته ايراني را همراهي مي‌كنند. اعضاي گروه رامبرانت در طول 12 سال گذشته در كنار هم ساز زده و توانسته‌اند به يكي از اصلي‌ترين گروه‌هاي جز در هلند تبديل شوند. موسيقي آنها غنايي شاد و در عين حال حس قوي ماجراجويي دارد. دستمايه اصلي موسيقي آنها موسيقي جز، موسيقي كلاسيك و موسيقي خاورميانه است كه الهام‌بخش آثار آنهاست و براساس قطعات اوريجينال در اين سبك‌ها، بداهه نوازي مي‌كنند. كيهان كلهر و گروه جز هلندي رامبرانت تريو در روزهاي 14، 15 و 16 شهريورماه در تالار وزارت كشور تهران ساعت 21:30 به صحنه مي‌روند.

«شب شرقي» در تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود
ناصح كامگاري با نويسندگي و كارگرداني نمايشي به نام «شب شرقي» از بيست شهريور مهمان سالن سايه مجموعه تئاتر شهر مي‌شود. داستان اين نمايش كه بازيگراني همچون محمد پويا، محمد خداوردي و هدي والي در آن ايفاي نقش مي‌كنند به دو راهي انتخاب يك زن در شرايطي حاد مي‌پردازد و عرصه جدال و تقابل دو مرد ايراني و اروپايي در لواي يك درام عاشقانه را روايت مي‌كند و اشاراتي به دو تلقي متفاوت نسبت به رواج فرهنگ خشونت در خطه خاورميانه و لاجرم نفوذ آن در اروپا دارد.  

فيلمساز ايراني برنده جايزه «موتي» ايتاليا شد
در حاشيه برگزاري هفتاد و چهارمين جشنواره فيلم ونيز و در مراسم اهداي جايزه مسابقه «پريميو موتي» علي جنابان، فيلمساز ايراني مقيم ايتاليا موفق به دريافت جايزه اول بخش كراتيويتا شد. مسابقه «پريميو موتي» از سال ۲۰۰۸ هر ساله توسط سينماتِك بولونيا در جشنواره فيلم ونيز برگزار مي‌شود و امسال سيدعلي جنابان براي فيلمنامه مستند «سالمون» موفق به دريافت اين جايزه ۲ هزار يورويي شد. «سالمون» يا ماهي آزاد، نام مستند بلندي درباره سه زن به نام‌هاي ثريا، پروانه و والنتينا پويان است و به يك روز زندگي آنها با كودكان كار مي‌پردازد.

مجيدي باز هم در هند فيلم مي‌سازد
مجيد مجيدي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد فيلم دومش را نيز به زودي با عنوان «معدن طلا» در هند جلوي دوربين مي‌برد. اين كارگردان از محيط هند به عنوان فضايي جادويي و غيرقابل رقابت ياد كرد و گفت روحي ناميرا در مردم اين كشور وجود دارد و اميد آنها براي زندگي با وجود همه سختي‌ها باوركردني نيست: «همه اينها الهام‌بخش من براي ساخت فيلم بعدي‌ام در هند شد تا بتوانم روايتگر تلاش مردمان اين كشور از مرد و زن و كودك باشم كه عشق‌شان براي زندگي، مشوق آنها براي قوي ماندن است و فراتر از سختي‌ها تلاش مي‌كنند تا راه‌شان را در پيش بگيرند.» او در بخش ديگر بيانيه خود تاكيد كرد: «بر اين باورم كه هند داستان‌هاي زيادي براي گفتن دارد و تنوع فرهنگي و مردمي كه از قلمروهاي مختلف هستند، سرمنشا اين داستان‌ها هستند.» براي ساخت اين فيلم مجيدي بار ديگر با شارن مانتري و كيشور آرورا به عنوان تهيه‌كننده در شركت آنها «نما پيكچرز» همكاري مي‌كند. داستان «معدن طلا» در ديدارهاي مكرر او از شمال هند برايش شكل گرفت. او اين ايده را پس از ديداري از لوكيشني كه داستان در آنجا اتفاق مي‌افتد، تكميل كرده است. به گفته آرورا انتخاب بازيگران دو ماه ديگر و ساخت فيلم نيمه ۲۰۱۸ شروع مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون