• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

نظرخواهي

افزايش قيمت بعيد است

محسن صالحي‌نيا٭

 وزارت صنعت، رصد لازم را در بازار خودرو انجام مي‌دهد و البته يكسري از عوامل افزايش قيمت همچون بيمه و ماليات، در اختيار وزارت صنعت نيست، اما در مجموع به نظر نمي‌رسد قيمت خودرو در سال آينده افزايش يابد، چراكه هزينه‌هاي سربار با توجه به افزايش توليد، سرشكن شده است. در قيمت نهايي يك محصول نخست بايد قيمت كارخانه به اضافه عوارض پرداختي مورد توجه قرار گيرد،   افزايش ناگهاني قيمت در سال آينده  بعيد به نظر مي‌رسد.
٭معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت


خودرو بايد گران شود

احمد   نعمت‌بخش٭

 با توجه به افزايش عوارض دولتي و هزينه‌هاي توليد از ابتداي سال آينده خودروسازان خواهان افزايش قيمت خودروهاي داخلي هستند. از ابتداي سال آينده برخي عوارض دولتي از جمله عوارض شماره‌گذاري، بيمه و ماليات بر ارزش افزوده افزايش مي‌يابد، علاوه بر هزينه‌هاي دولتي كه از سوي خودروسازان به دولت پرداخت مي‌شود، هزينه‌هاي توليد خودرو نيز افزايش مي‌يابد. قيمت خودروهاي داخلي بايد به‌گونه‌اي تعيين شود كه خودروسازان بتوانند به حوزه‌هاي اصلي چون تحقيق و توسعه و افزايش تنوع محصولات توليدي  بپردازند.٭دبير انجمن خودروسازان


با فرمول گران مي‌كنيم

رضا شيوا٭

 نيازي به ارايه درخواست جديد از سوي خودروسازان نيست، زيرا شوراي رقابت هر سال با توجه به نرخ تورم بخشي خودرو و شاخص‌هاي موثر در تعيين قيمت، نسبت به بازنگري در قيمت‌گذاري خودروها اقدام مي‌كند. بايد منتظر باشيم تا نرخ تورم بخشي خودرو كه معمولاً در ارديبهشت هر سال مشخص مي‌شود، از سوي بانك مركزي اعلام شود و براساس آن و همچنين طبق شاخص‌هاي ديگر، نسبت به تعيين قيمت جديد خودروها اقدام كنيم.
٭رييس شوراي رقابت

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون