• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

با گذشت دو ماه از كناره‌گيري محمدرضا جعفري‌جلوه

عليرضا تابش سكاندار بنياد سينمايي فارابي شد

اعتماد| نزديك به سه ماه از انتصاب محمدرضا جعفري‌جلوه به رياست شبكه دو سيما و كناره‌گيري او از مديريت بنياد فارابي مي‌گذرد. در اين مدت بنياد سينمايي فارابي به سرپرستي رمضانعلي حيدري خليلي اداره مي‌شد تا اينكه روز گذشته بر اساس جلسه هيات امناي بنياد سينمايي فارابي در 21 بهمن 93، عليرضا تابش به عنوان مديرعامل جديد اين بنياد منصوب شد و تابش قرار است سكان يكي از مهم‌ترين نهادهاي سينمايي كشور را بر عهده بگيرد.
عليرضا تابش براساس مصوبه هيات امناي بنياد سينمايي فارابي و با حكم دكتر حجت‌الله ايوبي معاون وزير، رييس سازمان سينمايي و رييس هيات امناي فارابي به عنوان مديرعامل جديد اين بنياد منصوب شد.
طبق اعلام روابط عمومي سازمان سينمايي در متن اين حكم به عليرضا تابش آمده است: «نظر به پيشينه ارزشمندتان در مديريت فرهنگي و دانش و تجربه‌اي كه در سال‌هاي طولاني در اين عرصه اندوخته‌ايد و با سپاس از تلاش‌هاي ارزشمند آقاي رمضانعلي حيدري خليلي، بر اساس مصوبه مورخ 21 بهمن ماه و به موجب اين حكم به سمت مديرعامل بنياد سينمايي فارابي منصوب مي‌شويد.
موفقيت‌هاي شما در سمت‌هاي گوناگون فرهنگي گذشته، آشنايي نزديك‌تان با عرصه‌هاي فرهنگ و هنر و به‌ويژه باورتان به اهميت سينماي ايران به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي، نويدبخش سرآغاز دوراني نو و پررونق براي بنياد سينمايي فارابي و سينماي ايران است. ايجاد فضايي سرشار از اعتماد و شوق‌انگيز براي آفرينش، توجه ويژه به نسل قدرتمند جوان، برداشتن موانع دست و پاگير و بي‌حاصل، كاهش ديوانسالاري‌هاي بيهوده، عدالت و شفافيت در حمايت از توليد از اولويت‌هاي نخست شما در به‌سازي و بازسازي اين بنياد است.
با توجه به بازتعريف ماموريت‌هاي بنياد سينمايي فارابي و تمركز فعاليت‌هاي اين بنياد بر اجراي سياست‌هاي سازمان سينمايي در عرصه سينماي حرفه‌اي در همه بخش‌هاي آن، انتظار مي‌رود با بهره‌گيري از دانش و تجربه صاحبنظران گام‌هاي بلندي براي حركت به سوي سينماي اميد برداشته شود. اميدوارم با مديريت شما تحرك و پويايي و نشاط به اين نهاد كهن بنياد بازگردد و بنياد سينمايي فارابي با تحولات پرشتاب اين زمان همگام شود. موفقيت‌هاي روزافزون‌تان را در اين مسووليت بزرگ از خدواند متعال خواهانم.
علاوه بر اين تابش بعد از مراسم معارفه خود در محل بنياد سينمايي فارابي در گفت‌وگويي با بيان اين مطلب كه بسياري از تغييرات جديد در بنياد سينمايي فارابي با موفقيت رو به پيشرفت است، توضيح داد: يك نگرش و برنامه‌ريزي جديدي در دوره رمضانعلي حيدري خليلي به عنوان سرپرست بنياد سينمايي فارابي در اين بنياد رخ داد و شاهد تغييراتي در برنامه‌ها و سياست‌هاي سازمان سينمايي نسبت به فارابي بوديم كه خوشبختانه تاحدود زيادي اين تغييرات با موفقيت رو به پيشرفت بوده است. او در پاسخ به اينكه سال آينده سال سختي براي سينماي ايران از نظر تامين بودجه به شمار مي‌رود و بنياد سينمايي فارابي چه برنامه‌هايي را براي تامين بودجه در نظر گرفته است؟ توضيح داد: قطعا نگاه ما به سينماي ملي نگاه مشاركتي و توام با حمايت مادي و معنوي است. مشكلاتي در بنياد فارابي و در سينما وجود دارد كه بخشي از آن مشكلات مادي است، ما بايد به دنبال خلق فرصت‌هاي جديد و امكانات جديد براي كمك به سينماي ايران باشيم. اميدوارم با آنچه در هيات امنا تصويب مي‌شود و با رايزني اهالي سينما بتوانيم سال خوبي را براي سينماي ايران رقم بزنيم و شاهد توليدات خوب باشيم.
اين مدير سينمايي بيان كرد: فيلم‌هاي گونه دفاع مقدس، تاريخي، ديني و فرهنگي و فيلم‌هاي اول فيلمسازان جوان جزو اولويت‌هاي فيلمسازي ما به‌شمار مي‌رود كه سعي مي‌كنيم ساز‌و‌كار اين بخش را هرچه سريع‌تر اعلام كنيم. بخش عمده‌اي از مسائل سينما در بودجه تعريف مي‌شود و به دنبال اين هستيم كه در تعامل با سازمان سينمايي و ساير مراكزي كه مي‌توانند به نوعي به سينما بودجه تزريق كنند، موثر باشيم و كمك كنيم.
 عليرضا تابش پيش از اين مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديركل حوزه وزارتي و روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بوده است. مدير هماهنگي امور يادمان‌هاي روساي جمهور در سازمان اسناد و كتابخانه ملي از ديگر مسووليت‌هاي وي بوده است.
از ديگر سوابق تابش مي‌توان به مدير موزه و يادمان رياست‌جمهوري، مشاور رييس موزه ملي قرآن كريم، مشاور رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، عضو هيات نظارت بر انجمن‌هاي دوستدار ميراث فرهنگي و عضو هيات امناي انجمن سينماي جوانان ايران اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون