• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

نبض هنر

بهروز افخمي فيلم جديدش را مي‌سازد

ايسنا|بهروز افخمي ساخت فيلم جديدش را سال آينده با حضور دو بازيگر جوان كليد مي‌زند. او در اين‌باره با اشاره به اينكه فيلم جديدش «خمسه خمسه» نام دارد به ايسنا گفت: اين فيلم درباره دو ماه اول جنگ ايران و عراق و يك توپخانه عراقي است كه به اين نام معروف شده بود و اسم فيلم هم همان نوع آرايش توپخانه است كه در ماه‌هاي اول جنگ وحشت ايجاد مي‌كرد. وي با اشاره به اينكه با توجه به پرخرج بودن فيلم منتظر فراهم شدن شرايط براي ساخت آن بوده است، درباره مذاكره با بازيگران هم گفت: سعي مي‌كنم از كساني كه در عرصه بازيگري ديده نشده‌اند استفاده كنم، مخصوصا اينكه دو نقش اصلي فيلم يك پسر 19 و 20 ساله هستند و در اين رده سني بازيگران كمي را در سينما داريم چون بايد حتما در همين سن و سال به نظر برسند ضمن اينكه يكي از آنها كه به عنوان يك فرد عرب‌نشين خوزستان بازي مي‌كند بايد اصليت عرب داشته باشد.

 

مجسمه‌هاي طلايي «آي وي وي» ركورد شكست

ايسنا| مجموعه‌اي شامل ۱۲ مجسمه طلايي اثر «آي وي وي» هنرمند سرشناس چيني از سر حيوانات كه در نامگذاري ماه‌هاي تقويم چيني استفاده مي‌شوند، به قيمت چهار ميليون و ۳۰۰ هزار دلار در يك حراجي فروخته شد. «آي وي وي» هنرمند صاحبنام چيني با فروش 12 مجسمه طلايي سر حيوانات به مبلغ چهار ميليون و ۳۰۰ هزار دلار، ركورد جديدي در فروش آثار خود ثبت كرد. به گزارش بي‌بي‌سي، مجسمه‌هاي برج‌هاي آسماني از مجموعه مجسمه‌هاي كوچك‌تري الهام گرفته شده‌اند كه در قرن هجدهم در ساخت ساعتي آبي به نام «فواره ساعت» در محوطه سلطنتي «يوان مينگ يوان» در پكن به كار برده شده بودند. قرار است در ماه سپتامبر آينده نمايشگاهي انفرادي از آثار «آي وي وي» در آكادمي سلطنتي لندن برگزار شود.

 

دوتارنواز معروف خراسان در بستر بيماري

مهر|دوتار نواز و خواننده سرشناس موسيقي خراسان كه به دليل عارضه قلبي در بيمارستان بستري است از مسوولان ارشاد به جهت كم توجهي به هنرمندان موسيقي نواحي انتقاد كرد. استاد حسين ولي‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره عارضه قلبي كه از مدتي پيش دچار آن شده است، توضيح داد: متاسفاته دهم بهمن امسال بود كه از ناحيه قلب دچار عارضه شدم و بلافاصله بعد از مراجعه به پزشك به من گفته شد كه سه رگ قلبي من بسته شده و حتما لازم است كه هرچه سريع‌تر عمل جراحي صورت گيرد. استاد حسين بخشي موفق به دريافت نشان درجه دو هنري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شده است. ولي نژاد درباره حمايت‌هاي اداره ارشاد خراسان نيز گفت: تاكنون هيچ تماسي از مسوولان ارشاد خراسان براي بيماري‌ام نداشتم و خوشبختانه تا اين حد در جيب دارم كه بخواهم از هزينه شخصي براي مراحل درماني استفاده كنم اما اين انتظار را داشتم كه مديران ارشاد لااقل حال و احوالي از ما مي‌پرسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون