• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

واكنش كاربران به اقدام دانشگاه ماساچوست عليه دانشجويان ايراني

تحريم‌ها هرروز كمتر مي‌شود يا بيشتر‌؟

  سهيل سراييان/  نزديك به دو روز است كه شبكه‌هاي اجتماعي درباره موضوعي صحبت مي‌كنند كه مربوط به دانشجويان ايراني در امريكا مي‌شود. دانشگاه ماساچوست پذيرش دانشجويان ايراني در برخي رشته‌هاي علوم و مهندسي را متوقف كرد. بر اساس گزارش‌ها دانشگاه «ماساچوست امهرست» از اين به بعد ديگر دانشجويان ايراني را در رشته‌هاي علوم و مهندسي به خصوصي پذيرش نخواهد كرد و ديگر دانشجويان ايراني را ملزم خواهد كرد كه با محدوديت‌هاي ويژه خود را تطبيق دهند. اين خبر به‌سرعت در تمام شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد تا اينكه وزارت خارجه امريكا در واكنش به اين اقدام دانشگاه ماساچوست اعلام كرد كه در قانون اين كشور همچنين ممنوعيتي وجود ندارد. بسياري از كاربران معتقدند كه اين اقدام امريكا در راستاي افزايش تحريم‌ها و ممنوعيت‌ها عليه ايران است و اين دانشگاه كه اهميت بسيار زيادي دارد حالا ديگر دانشجوي ايراني پذيرش نمي‌كند. از سوي ديگر پس از چند ساعت از اعلام اين خبر معاون دانشگاه در اعلاميه گفت كه او با اكراه اين كار را انجام داده و خودش قصد همچنين كاري را نداشته است. اما كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي به خصوص در توييتر حملات شديدي را به اين دانشگاه و توييتر رييس دانشگاه داشتند و اعلام كردند كه ايرانيان بسيار نخبه‌اي در امريكا در حال تحصيل و كار هستند كه خدمات زيادي را به اين كشور داده‌اند و اين نحوه رفتار بسيار زشت و زننده است. اين در حالي است كه عده‌اي ديگر از كاربران نوشته‌اند كه همه در سراسر دنيا براي اينكه از دانشجويان ايراني استفاده كنند به آنها امكانات بسيار زيادي مي‌دهند اما حالا يك دانشگاه در امريكا مي‌خواهد اين‌گونه رفتار كند خودش شكست خواهد خورد. نزديك به 10 ساعت كاربران پست‌هايي مربوط به اين ماجرا مي‌نوشتند. بعد از تمام اين درگيري‌ها بيانيه دانشگاه ماساچوست از روي وب‌سايت آنها حذف شد و اما پس از اينكه كاربران با مسوولان اين دانشگاه ارتباط برقرار كردند متوجه شدند كه هنوز روي تصميم خودشان هستند و فقط براي كم كردن فشارها اين بيانيه از روي وب سايت اين دانشگاه حذف شده است. زهره طبيب‌زاده، عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اين اقدام اعلام كرد كه دانشگاه ماساچوست با اين كار پروتكل‌هاي بين‌المللي را نقض كرده است و اين كار در راستاي تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران صورت گرفته است. موج برخورد با اين دانشگاه از درون شبكه‌هاي اجتماعي شروع شد و حالا به سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي هم كشيده شده است، بسياري از اين رسانه‌ها اين اقدام دانشگاه ماساچوست را كاري اشتباه توصيف كرده‌اند. همچنان شبكه‌هاي اجتماعي و كاربران ايراني عليه مسوولان اين دانشگاه مي‌نويسند و به صورت مستقيم صفحات كاربري دانشگاه و مسوولان‌اش را مورد هجوم قرار داده‌اند.

 

كامنت‌هاي منتخب

 ليلا | ايراني‌ها در هر كجاي دنيا جزو بهترين دانشجوها هستند و همه هركاري مي‌كنند تا اين دانشجوها را داشته باشند، اين دانشگاه نمي‌تواند تاثيري در روند رشد علمي ايراني‌ها داشته باشد.
 مهدي در گوگل پلاس | اينكه تحريم‌ها قرار است كمتر شود همه ايراني‌ها را اميدوار كرده است اما اين‌گونه كارهايي كه امريكايي‌ها انجام مي‌دهند بي‌اعتمادي ما را نسبت به آنها بيشتر مي‌كند. دانشجويان ايراني از ارزشمندترين دانشجويان جهان هستند.
 رامين | حالا اين دانشگاه پذيرش نكند ايراني‌ها هرجايي بخواهند مي‌روند و كار خودشان را انجام مي‌دهند. اين برخورد در عصر حاضر چيزي جز نماد عقب‌ماندگي نيست و قطعا توهين به حساب مي‌آيد.
 مريم | اين كار دانشگاه نمي‌تواند ادامه‌دار باشد و بالاخره اين تصميم اشتباه را بايد تغيير دهد. اميدواريم كه شرايط درس خواندن براي دانشجويان ايراني در كشورهاي خارجي هر روز آسان‌تر شود تا سخت‌تر.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون