• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3910 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

استقلال در بحراني‌ترين روزهاي فصلش به ذوب‌آهن رسيد

صداي پاي امير

شيوا آبا

بازگشت مجدد قلعه‌نويي به ورزشگاه آزادي مي‌تواند نقطه عطف بازي امروز استقلال و ذوب‌آهن باشد؛ مردي كه با استقلال افتخارات فراواني كسب كرده اما چند سالي است حسابي از اين تيم جدا افتاده. قلعه‌نويي در يكي از آخرين بازي‌هايش در ورزشگاه آزادي حتي مورد سنگ‌پراكني هواداران استقلال هم قرار گرفت. بازي برگشت استقلال-تراكتور در فصل95-94 بود كه استقلالي‌ها بطري و سنگ را سمتش روانه كردند تا براي هميشه عشق او را از سينه‌شان بيرون كرده باشند. درست در روزهايي كه صداي پاي علي منصوريان در باشگاه استقلال شنيده مي‌شد و قرار بود منجي استقلال باشد. در آن فصل همه اتفاقات به نفع منصوريان رخ داد. او با نفت نتايج خوبي گرفت و دست پرسپوليس را هم از قهرماني كوتاه كرد. قلعه‌نويي، مورد خشم هواداران قرار گرفت و پرويز مظلومي هم مورد خشم هيات‌مديره. منصوريان فصل بعد روي سكو نشست اما حالا و در كمتر از يك سال و نيم از آن روزها، اوضاع برعكس شده. حالا فيل خيلي از استقلالي‌ها ياد هندوستان كرده. ياد دوراني كه قلعه‌نويي براي آنها افتخار مي‌آفريد. اين روزها بعضي‌ها مي‌گويند ژنرال بعد از داربي از اصفهان به تهران مي‌آيد و هدايت استقلال را برعهده مي‌گيرد. برخي حتي اخراج رحمتي و جباري را در همين راستا ارزيابي مي‌كردند اما برنامه اين هفته 90 نشان داد درگيري‌هاي داخلي باشگاه استقلال عامل اصلي كنار گذاشتن موقت اين 2 ستاره بوده. به هر ترتيب ژنرال كه اين روزها چهره‌ اجتماعي‌اش را هم ترميم كرده، براي بازي امروز حسابي انگيزه دارد. او هم بايد ذوب‌آهن را روي غلتك برد نگه دارد و هم به منصوريان نشان دهد چه كيفيتي دارد. شايد هم انگيزه‌هايي براي بازگشت به استقلال داشته باشد.
قلعه‌نويي عليه نود
برنامه نود اين هفته حسابي آبروي مديران باشگاه استقلال را برد. طرفداران اين باشگاه لحظات سختي را جلوي‌گيرنده‌هاي تلويزيوني خود گذراندند. در اين برنامه مدير عليه بازيكن صحبت كرد و سرمربي عليه عضو هيات‌مديره. عضو هيات‌مديره هم كه هرچه مي‌دانست گفت و نشان داد اوضاع در اين باشگاه تا چه حد بحراني است. قلعه‌نويي كه از ديرباز با برنامه عادل فردوسي‌پور زاويه دارد و حتي هفته پيش هم دوباره طعنه‌هايي به او زده بود، ديروز در كنفرانس خبري تا مي‌توانست از خجالت عادل درآمد: «من يك سوال از شما خبرنگاران دارم. برنامه ديشب را من نديده‌ام اما گويا مجري محترم گفته كه بهتر است اسرار درون‌خانوادگي را اينجا مطرح نكنيد. از شما خبرنگاران هم كه حتي براي پاسخگويي به اين سوال ترديد يا ترس داريد، خواهش مي‌كنم كه اسير هزار دستان اين آقا (فردوسي‌پور) نشويد چون مي‌دانم كه او همه جا و در بين شما نيز نفراتي دارد كه همه از او حساب مي‌برند. روزي كه من به برنامه اين آقا دعوت و سرمربي سپاهان شدم، فيلم داخل رختكن ما را نشان داد. چرا آن موقع كه آن فيلم درون رختكن ما بود اسرار خانوادگي حساب نمي‌شد، آيا آن اسرار خانوادگي نبود؟ از شما درخواست دارم نترسيد و به سوالات من پاسخ بدهيد. من نترسيدم و اكنون خيلي راحت هستم، شايد خيلي ضرر كردم اما اكنون از شرايطي كه دارم راضي‌ام. 5-4 سال است كه خواهش مي‌كنم فيلمي كه از رختكن من پخش شد به صورت كامل پخش شود، نه اينكه يك بخشي را نشان دهند و بخش ديگر را حذف كنند. بعد از اينكه دوباره به استقلال برگشتم فيلمبرداري كه اين كار را كرده بود، نزد من آمد و حلاليت طلبيد و گفت كه او را گول زده‌اند. او گفت كه اشتباه كرده و بعد از اينكه اين كار را انجام داده فهميده كه حتي به هنر خودش هم خيانت كرده است، اما جالب است كه رختكن تيم من اسرار خانواده نبود اما اكنون آقايان روي آن نام اسرار خانواده مي‌گذارند. خوشحالم كه خداوند دست‌ها را يكي يكي رو مي‌كند.»سرمربي اسبق تيم ملي كه گويا هنوز از برنامه انتقادي نود بعد از حذف تيم ايران از جام‌ملت‌هاي 2007 ناراحت است، ادامه داد: «بعد از جام ملت‌هاي 2007 گفتم كه تيم من بالاي 10 كيلومتر و در بازي‌ها خوب مي‌دويد اما به من پاسخ دادند كه جاي فوتباليست، دونده مي‌آورديد، اما 8-7 سال بعد كي‌روش همين صحبت را كرد و آقايان به‌به گفتند. اين آقا آمده كه فوتبال را نابود كند و همه جا نيز عواملي دارد. مديران مملكت ما نيز از او مي‌ترسند و اين خوب نيست.»
از هواداران استقلال دلخور نيستم
سرمربي ذوب‌آهن البته به اتفاقات دو فصل پيش در ورزشگاه آزادي هم واكنش نشان داد: «من از هواداران استقلال دلخور نيستم. بهتر است صحبتم در مورد استقلال كه كلي‌گويي است را انجام بدهم، چون مي‌خواهم يك درخواست از رياست صداوسيما داشته باشم. از صداوسيما يك ساعت وقت مي‌خواهم تا راجع به تمام مسائل مربوط به استقلال از حضور در ليگ دسته سوم، رده سيزدهم، رده نهم، مديرعامل شدن فتح‌الله‌زاده و مسائلي از اين دست صحبت كنم. از عسگري خواهش مي‌كنم در شرايط مناسبي كه ليگ هم تعطيل باشد به من فرصت بدهد تا يكسري مسائل را درباره استقلال روشن كنم، آن موقع است كه مردم خودشان قضاوت خواهند كرد كه چه اتفاقي افتاده است. اكنون اگر صحبت نكنم بهتر است و به نظرم آن زمان كه اين اتفاقات افتاد با فرهنگ استقلال بازي شد.»سرمربي ذوب‌آهن در پاسخ به اين سوال كه خود منصوريان باعث شد كه اسرار خانوادگي به بيرون درز پيدا كند و چه نظري در اين خصوص دارد هم گفت: «من مي‌گويم كه برنامه را نديدم اما هرچه هست اين مسائل بايد درون خانواده باشد. من خودم براي استقلال خيلي كارها كردم كه شرايط به اينجا نرسد، اما آقايان آمدند و همه‌چيز را خراب كردند. اگر به من وقت بدهند اسم مي‌آورم و با كد مي‌گويم كه چه اتفاقاتي افتاد. مشكلات آنقدر زياد است و بايد همه اين صحبت‌ها را انجام بدهم. درست است خيلي از مسائل اسرار درون خانوادگي مي‌شود. خود من بعد از بازي با فجرسپاسي سر بازيكنانم در رختكن داد و فرياد كشيدم و اينها اسرار درون خانواده است كه آنها را نمي‌گويم.» قلعه‌نويي در پايان از خبرنگاران سوال كرد كه آيا درآمد ماهيانه شما 2 ميليون تومان مي‌شود يا نه، كه وقتي با پاسخ منفي آنها روبه‌رو شد، گفت: «حرف من همين است، كه مردمي كه درآمد ماهيانه‌شان از درآمد روزي 2 ميليون تومان بازيكنان كمتر است حق دارند. من اگر سر بازيكنانم فرياد مي‌زدم به همين دليل بود كه آنها روزي 2 ميليون تومان پول مي‌گيرند اما نتيجه هم نمي‌گرفتند. من آنجا درون رختكن همين حرف‌ها را زدم و حرفم به خاطر مردم و هواداران بود. »

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون