• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

انهدام باند زورگيري خشن در تهران

  اعتماد| اعضاي يك باند زورگيري كه با تهديد سلاح سرد، اموال با ارزش شهروندان مناطق شمالي تهران را به سرقت مي‌بردند در دام پليس گرفتار شدند.
دي ماه امسال فردي به پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كرد و پليس را در جريان زورگيري دو نفر راكب موتورسوار از خود قرار داد. او به ماموران گفت: «ساعت 22:30 روز حادثه براي خريد ساندويج در كنار مغازه‌اي در خيابان ولي عصر تهران ايستاده بودم كه يك دستگاه موتوسيكلت با دو سرنشين در كنار من ايستاد. يكي از سرنشينان از من خواست كه چند دقيقه‌اي گوشي همراهم را به او بدهم تا تماسي اضطراري با آن بگيرد. اما به محض اينكه گوشي‌ام را در اختيارش گذاشتم ناگهان سرنشين ديگر، چاقويش را از زير پيراهن خود بيرون آورد و با تهديد، هم گوشي و هم پول هايم را به سرقت برد و به سرعت از محل دور شدند.»
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري»، تيمي از ماموران در پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مسوول رسيدگي به آن شدند. ماموران كه شناسايي هويت سارقان را آغاز كرده بودند با رجوع به اظهارات شاكي به اطلاعات مهمي دست يافتند. شاكي به ماموران گفته بود كه سارقان سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت طرح «هوندا 125» به او نزديك شده‌اند. به اين ترتيب شناسايي موتوسيكلت در دستور كار گشت‌هاي پليس قرار گرفت. همزمان بررسي شيوه سرقت‌ها، سابقه‌دار بودن متهمان را تاييد مي‌كرد، احتمالي كه با رجوع ماموران به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار ثابت شد. سرهنگ كارآگاه رحيم فرزام، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح روند شناسايي سركرده باند گفت: پس از انجام چهره نگاري و رجوع به بانك اطلاعاتي هويت جواني 19 ساله به نام عباس به عنوان سركرده باند مشخص شد و دستگيري او به جريان افتاد.
ماموران كه موفق به شناسايي مخفيگاه عباس در جريان گشت‌هاي نامحسوس خود شده بودند، سرانجام در عملياتي ضربتي او را در منطقه تجريش تهران دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.
سرهنگ فرزام با اشاره به كشف تعدادي گوشي همراه سرقتي در جريان بازرسي از خانه سركرده باند گفت: متهم در جريان بازجويي‌ها ضمن اعتراف به انجام ده‌ها فقره سرقت، به معرفي چهار همدست ديگر خود پرداخت و به اين ترتيب عمليات شناسايي و دستگيري‌ آنها نيز در دستور كار ماموران قرار گرفت.
در حالي كه تحقيقات ماموران در شناسايي ساير اعضاي باند ادامه داشت، پرونده‌هاي سرقت مشابه ديگري نيز به پليس آگاهي ارجاع شد. در ميان شاكيان جديد متهمان، دو نفر حضور داشتند كه گوشي همراه آنها در يك لحظه از سوي سارقان ربوده شده بود. آنها در مورد روز سرقت به ماموران گفته بودند: در روز حادثه در پارك نشسته بوديم كه ناگهان دو نفر سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت به ما نزديك شدند و با تهديد چاقو مجبورمان كردند تا گوشي همراه و وجوه نقدمان را به آنها بدهيم. ما كه مطمئن شده بوديم اگر مقاومتي از خود نشان دهيم حتما آنها ما را با چاقو خواهند زد، گوشي و وجوه نقدمان را به آنها داديم.»
با چهره نگاري از ساير متهمان سرانجام مخفيگاه چهار نفر ديگر از اعضاي باند زورگيري در خيابان گلابدره تهران شناسايي و در عملياتي ضربتي از سوي ماموران دستگير شدند. آنها در جريان بازجويي‌ها با اعتراف به ده‌ها فقره زورگيري و موبايل قاپي در مناطق شمالي شهر تهران، به ماموران گفتند كه گوشي‌هاي همراه سرقتي را 400 هزار تومان مي‌فروختند. به گفته سرهنگ فرزام، در جريان رسيدگي به پرونده متهمان اعتراف كردند كه به مواد مخدر گل اعتياد دارند و در سرقت‌هاي خود به شيوه تك يا دو موتوره با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگيري مي‌كردند.
با ثبت اعترافات متهمان، رسيدگي به پرونده براي تكميل جزييات و رجوع ساير مالباختگان همچنان ادامه دارد و شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، مي‌توانند با رجوع به نشاني پايگاه يكم پليس‌آگاهي تهران بزرگ در اتوبان صدر، خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون