• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

خبر كوتاه

يك مجروح در زلزله 9/4 ريشتري پهله ايلام

ايرنا| زلزله 9/4 ريشتري كه ساعت 11:34 دقيقه ديروز بخش پهله زرين‌آباد ايلام را به لرزه درآورد، يك دانش‌آموز را روانه بيمارستان كرد. حال عمومي او رضايت بخش است.  رييس ستاد بحران شهرستان دهلران گفت: با وقوع اين زلزله ستاد بحران شهرستان تشكيل جلسه داد و دستگاه‌هاي عضو ستاد بحران براي مقابله با حوادث احتمالي آماده‌باش گرفتند. اميد علي سبزي افزود: بخشداران با همكاري دهياران و شوراهاي اسلامي در بخش‌هاي تابعه شهرستان و به ويژه در بخش زرين‌آباد كه كانون زلزله بود در حال بررسي و برآورد ميزان خسارات به منازل مسكوني، تجاري و اداري هستند. سبزي با اشاره به آسيب‌‌پذيري بافت‌هاي فرسوده در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان در مقابل زلزله افزود: مقاوم‌سازي منازل مسكوني در مناطق شهري و روستايي يكي از راهكارهاي مهم در مقابل زلزله است. زمين لرزه به بزرگي 9/4 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) حدود ساعت 34/11 دقيقه ظهر ديروز شهرستان‌هاي دهلران و آبدانان را لرزاند. به گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران كانون اين زمين لرزه در عمق هشت كيلومتري زمين و در 15 كيلومتري شهر پهله زرين‌آباد بوده است؛ فاصله كانون اين زمين‌لرزه تا شهر دهلران 38 كيلومتر گزارش شده است. زرين‌آباد در 100 كيلومتري شهرستان دهلران واقع است.

 

برخورد مرگبار اتوبوس با سرنشينان خودروي پارك‌شده

ايسنا| در پي برخورد يك دستگاه اتوبوس با خودروي سواري سه تن جان خود را از دست دادند. پليس «بدفوردشاير» با بيان اينكه راننده اتوبوس براي بررسي‌هاي بيشتر بازداشت شده‌، اعلام كرد: روز شنبه سرنشينان خودروي سواري در كنار جاده توقف كرده بودند كه به دليل برخورد اتوبوس با اتومبيل‌شان جان خود را از دست دادند. در اين حادثه يك نفر ديگر از سرنشينان خودروي سواري دچار جراحت شديدي شده كه تحت درمان قرار دارد. علاوه بر اين، به هيچ يك از سرنشينان اتوبوس آسيبي وارد نشده است. همچنين در پي برخورد چند دستگاه خودرو در يكي ديگر از بزرگراه‌هاي انگليس يك تن كشته شد و دست‌كم شش نفر به‌شدت مجروح شدند. پليس انگليس با بيان اينكه بررسي جزييات بيشتر اين تصادف زنجيره‌اي در حال انجام است، اعلام كرد: شواهد اوليه حاكي از آن است مه‌آلود بودن هوا و نامناسب بودن وضعيت جوي مي‌تواند علت وقوع اين حادثه باشد.

 

كشف 720 كيلوگرم ترياك در ايرانشهر

ايرنا| فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از دستگيري يك قاچاقچي و كشف 720 كيلوگرم ترياك در عمليات شب گذشته پليس ايرانشهر خبر داد. سردار حسين رحيمي گفت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه تعدادي از قاچاقچيان مسلح در شهرستان ايرانشهر اقدام به ذخيره مقادير قابل توجهي مواد مخدر كرده و قصد جابه‌جايي آن را به ساير نقاط كشور دارند، بلافاصله ماموران انتظامي ايرانشهر بررسي موضوع را آغاز كردند. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامي ايرانشهر شامگاه شنبه با پشتيباني اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان پس از انجام اقدامات گسترده تخصصي و اشرافيت اطلاعاتي محل ذخيره مواد مخدر را در ايرانشهر شناسايي كردند. سردار رحيمي تصريح كرد: ماموران پس از اينكه منزل مورد نظر را به طور نامحسوس زير نظر قرار دادند با هماهنگي مراجع قضايي از محل بازرسي كردند. وي ادامه داد: در بازرسي از اين محل ضمن دستگيري يك قاچاقچي 720 كيلوگرم ترياك به همراه يك قبضه سلاح كلاش و مقاديري مهمات مربوطه كشف شد. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان ضمن اشاره به معرفي اين قاچاقچي به مراجع قضايي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي با اشرافيت اطلاعاتي خود اجازه نخواهد داد قاچاقچيان و اخلالگران نظم عمومي به اهداف پليد خود دست پيدا كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون