• ۱۴۰۳ شنبه ۹ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

خبـــر روز

چرا پري ملكي در جشنواره فجر نخواند؟

گروه موسيقي «خنيا» كه قرار بود در شب اول جشنواره‌ موسيقي فجر روي صحنه برود، كنسرتش را بدون همخواني پري ملكي برگزار كرد. پري ملكي و گروه موسيقي «خنيا» قرار بود 24 بهمن‌ماه مهمان جشنواره‌ موسيقي فجر باشند كه در اين اجرا فاروق كسمايي و دو هنرمند ديگر نيز به همخواني مي‌پرداختند، اما مخاطباني كه به اين كنسرت رفتند، متوجه شدند كه قرار نيست پري ملكي در اين اجرا روي صحنه بيايد. مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره توضيح داد: «گروه موسيقي «خنيا» دو همخوان زن و دو همخوان مرد دارد و شكل فعاليت‌شان نيز هيچ مشكلي ندارد، اما با مشورتي كه در شب اجرا داشتيم، به اين نتيجه رسيديم كه اجرا اين گونه روي صحنه برود و در واقع اين موضوع با توافق گروه انجام شد.» پيروز ارجمند در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه حاشيه‌هاي اخير، چقدر دفتر موسيقي را تحت فشار قرار داده است، گفت: من چه زماني كه در حوزه هنري مديريت مي‌كردم و چه حالا، ارتباطم را با مراجع و بزرگان حفظ كرده‌ام و اين موضوع را جزو وظايف خودم مي‌دانم. او ادامه داد: متاسفانه درج خبرهاي ناصواب كه در واقع يك نوع، بي‌تقوايي خبري بود، بر شرايط تاثير گذاشت. ما در دفتر موسيقي به جاي اينكه به مسائل مهم‌تر بپردازيم، هميشه در حال جواب دادن هستيم تا شرايط را تلطيف كنيم و توضيح بدهيم كه خطايي نكرده‌ايم.
رييس جشنواره‌ موسيقي فجر درباره آلبومي كه به‌تازگي با همخواني يك زن منتشر و حاشيه‌هايي ايجاد شد، اظهار كرد: درباره‌ آن اثر بايد بگويم كه هنگام انتشارش، شش بار اصلاحيه به آن خورد تا جايي كه روشنايي و شفافي صداي خواننده زن، از او گرفته شد و ما حتي از استاندارد موجود هم بيشتر درباره اين آلبوم سخت‌گيري كرديم. وي گفت: حساسيت‌هاي ما درباره آن آلبوم به حدي بود كه ناشر چندبار اعتراض كرد و حتي تعدادي از موسيقيدان‌ها معتقد بودند كه ما استاندارد را هم بيشتر رعايت كرديم. ما اكنون بايد به جشنواره‌ موسيقي فجر بپردازيم، اما درگير چنين مسائل حاشيه‌اي مي‌شويم. ارجمند در بخش ديگري از سخنانش، اظهار كرد: ما در اين مدت، كارهايي را كه در دولت قبل با عنوان همخواني منتشر شده، بار ديگر كارشناسي كرديم و متوجه شديم كه در آن زمان، در برخي آثار، صداي خواننده زن حتي بالاتر از صداي مردان بوده است و مي‌توانم بگويم در آن آثار، نسبت صداي خواننده زن به خواننده مرد، 80 به 20 بوده است.

اظهارات پرستويي پس از دريافت جايزه از «جيپور»
ايسنا|پرويز پرستويي جايزه بازيگري‌اش را به پنج پيشكسوت بازيگري سينماي ايران و ناصر تقوايي تقديم كرد. به گزارش ايسنا اين بازيگر كه برگزيده جشنواره فيلم «جيپور» هندوستان شده است در يادداشتي نوشت: «امروز باخبر شدم براي بازي در دو فيلم «امروز» و «ميهمان داريم» موفق به كسب جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره بين‌المللي فيلم «جيپور» هند شدم. نمي‌دانم چرا خيلي خوشحال نشدم، چون هيچ ذهنيتي از اين جايزه ندارم و نمي‌دانم لوحه، تنديسه يا هر چيز ديگري. ولي هر آنچه كه هست تقديم مي‌كنم به پنج تن سينما و تئاتر؛ عزت‌الله انتظامي، محمدعلي كشاورز، جمشيد مشايخي، علي نصيريان، داوود رشيدي و بزرگمرد سينماي ايران ناصر تقوايي كه صبر و استقامت را از او آموختم و در نهايت از همه عوامل دو فيلم نامبرده تشكر مي‌كنم كه نقش مهمي در ديده شدنم داشتند.

هفتمين جشنواره فيلم «جيپور» يكي از معتبرترين جشنواره‌هاي بين‌المللي هند

 با معرفي برگزيدگان در بخش‌هاي گوناگون به پايان رسيد و پرويز پرستويي براي نقش آفريني در فيلم « امروز» به كارگرداني رضا ميركريمي و « ميهمان داريم » ساخته محمد مهدي عسگرپور موفق به كسب جايزه بهترين بازيگر مرد اين رويداد سينمايي شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون