• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

ثروتمندترين شيريني فروش دنيا در گذشت

ميشل فررو، صاحب نوتلا، هوادارانش را عزادار كرد

ميشل فررو، ثروتمندترين مرد ايتاليا و مالك اصلي شكلات‌سازي نوتلا در سن 89 سالگي درگذشت. اين خبر ممكن است در نگاه اول زياد جذاب به نظر نرسد اما براي اكثر مردم دنيا و به خصوص ايراني‌ها شكلات صبحانه نوتلا يك خاطره و نوستالژي به حساب مي‌آيد كه هنوز هم يكي از پرطرفدارترين شكلات‌ها براي مردم است. وقتي كه خبر فوت مالك نوتلا منتشر شد در تمام شبكه‌هاي اجتماعي كاربران نقاط مختلف دنيا براي اين اتفاق اظهار ناراحتي كردند. كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي نوشتند كه اين يكي از تلخ‌ترين خبرهايي است كه شنيده‌اند. اكثر نوشته‌هاي كاربران با كنايه‌هاي طنزي همراه بود اما نكته جالب ميزان محبوبيت يك شكلات در بين مردم جهان بود كه همه در اين زمينه با هم اتحاد داشتند.
از سويي ديگر برخي كاربران درباره شركت‌هاي ديگر شكلات‌سازي او نوشته‌اند و بعضي‌ها فهميدند كه شكلات‌هاي خوشمزه ديگري هم كه مي‌خورند كار او بوده است. اين مرد مولتي ميلياردر كه مدت‌ها در بستر بيماري به سر مي‌برد، سرانجام در منزل شخصي‌اش در «موناكو»‌دار فاني را وداع گفت. او جزو 30 ثروتمند ايتاليا بود و مجله Forbes ميشل فررو را «ثروتمندترين شيريني فروش كره زمين» خواند و ميشل و خانواده‌اش را (با ثروتي بالغ بر 4/23 بيليون دلار)، سي‌امين نفر در ليست ثروتمندترين افراد دنيا معرفي كرد. رييس‌جمهور ايتاليا كه بسيار تحت تاثير مرگ او قرار گرفت، ميشل فررو را فردي «ذاتا كارآفرين» خواند و از مرگ او ابراز تاسف كرد. هشتگ‌هاي مختلف مردم دنيا به همراه جمله‌اي كه اكثر مردم در شبكه‌هاي اجتماعي نوشتند يكي از پر بحث‌ترين موضوعات شبكه‌هاي اجتماعي بود. جمله‌اي تشكر براي شيرين كردن كام مردم را همه براي ميشل نوشتند. كاربران ايراني نوشته‌اند كه او توانسته بود با درست كردن شكلات‌هاي مختلف مردم دنيا را خوشحال كند. كاربران اين‌گونه تحليل كرده‌اند كه ثروت او به خاطر خلاقيت و كار آفريني‌اش است. او توانسته بود انسان‌هاي زيادي را استخدام كند. بيش از چند صد هزار توييت و پست در شبكه‌هاي مختلف اجتماعي درباره اين خبر در يك روز منتشر شد و اكثر سايت‌هاي خبري جهان اين خبر را پوشش دادند. كاربران نوشته‌اند كه خيلي از اوقات كه از دست دنيا كام ما تلخ بود با خوردن شكلات‌هاي او اين تلخي را فراموش مي‌كرديم و مي‌توانستيم براي مدتي هم كه شده تلخي‌ها را فراموش كنيم. موج خبر درگذشت فررو همچنان در تمام شبكه‌هاي اجتماعي ادامه دارد و كاربران اين خبر را به همراه عكس‌هاي او نوتلا منتشر مي‌كنند.

كامنت‌هاي منتخب

عباس| او يكي از خلاق‌ترين انسان‌هاي روي كره زمين بود كه خلاقيت خود را در ساخت شكلات به كار گرفته بود و همه مردم دنيا هميشه او را در خاطره‌هاي‌شان نگه مي‌دارند.
 ميلاد |  اصلا باور كردني نبود اين خبر. نوتلا هميشه براي ما بهترين شكلات جهان باقي خواهد ماند و او قطعا براي درست كردن روزهاي شيرين در زندگي ما نقش داشته است.
محسن|   اينكه آدم بتواند كاري كند كه پس از مرگش همه دنيا از او به خوبي ياد كنند به نظرم بهترين اتفاق دنياست قطعا او كام خيلي از مردم دنيا را شيرين كرده است، فرقي نمي‌كند كه از كدام مليت و كشور باشد. انسان بزرگي بود.
ساناز |  از اين دست انسان‌ها بسيار كم هستند، آنها بايد افرادي را شبيه به خودشان تربيت كنند تا بتوانند پس از خودشان راه آنها را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون