• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3926 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

سردار سليماني: بحران كردستان ناشي از خلأ وجود طالباني است


سردار سليماني با انتشار پيامي درگذشت جلال طالباني را تسليت گفت و به خصايص او اشاره كرده است. به اعتقاد او منزلت طالباني هنوز در بين ملت عراق شناخته نشده است؛ كما اينكه در كردستان عراق نيز آنگونه كه بايد، فرصت شناساندن و شناخت اين رجل بارز حاصل نشد.
سردار سليماني در پيام خود نوشته است: «طالباني مردي بزرگ بود كه رياست‌هاي جديد بر بزرگي او نيفزود، بلكه جايگاه‌ها را ارزشمند و بزرگ كرد؛ شخصيتي كه بارها موجب نجات ملت عراق از گرداب‌ها، كشمكش‌ها و تفرقه‌ها شد.»
او ضمن تسليت به خاطر درگذشت شخصيتي كه «معتقد بود حقوق همه اقوام و مذاهب عراقي بايد در قالب يك كشور واحد در قانون اساسي ديده و گنجانده شود» پارلمان و دولت كنوني عراق كه نماد حضور همه قوميت‌ها، اقوام و مذاهب گوناگون عراق است را نمونه بارزي از حكمت طالباني دانست.
سردار سليماني در پيام تسليت خود آورده است: «امروز جاي آن دوست عزيز و فقيد خالي است و بحران كنوني در كردستان عراق ناشي از خلأ وجود چنين شخصيت حكيم و موقعيت‌شناسي است؛ شخصيتي كه پيوسته نه‌تنها بر موج احساسات سوار نمي‌شد بلكه احساسات را در يك چارچوب منطقي و عقلاني هدايت مي‌كرد. طالباني عمر خود را فداي ملت عراق كرد و حقيقتا بايد ايشان را شهيد راه عراق دانست. رحمت واسعه خداوند بر آن مرد بزرگ باد كه پيوسته مرهمي بر زخم‌هاي ملت عراق در زمان حكومت ستمگر بعث و پس از آن نيز علمدار وحدت و يكپارچگي عراق بود». ايسنا

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون