• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3929 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

رقابت انتخاباتي كتيرايي و داوري با خانم كهرنگي براي فدراسيون مشتزني

يك زن روي رينگ بوكس

وحيد جعفري

 

زمان ثبت نام كانديداها براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون بوكس در حال اتمام است و طي خبري كه در فاصله دو روز مانده به اتمام زمان ثبت نام‌ها منتشر شد، بدرالملوك كهرنگي به عنوان هفتمين كانديدا در اين انتخابات ثبت نام كرد تا شاهد حضور يك خانم در انتخابات رياست فدراسيون رشته‌اي چون بوكس باشيم؛ فدراسيوني كه بعد از انقلاب تنها يك رييس به خود ديده و آن هم كسي نيست جز احمد ناطق نوري؛ ركورددار حضور در سمت‌هاي نمايندگي مجلس و رياست فدراسيون بوكس. ناطق نوري از سال 1368 رياست فدراسيون كشتي را تا همين چند ماه پيش بر عهده داشت و تا بود كسي نتوانست به رياست اين رشته برسد؛ اما در يك روز گرم تابستان خبر رسيد كه احمد آقا خسته شده است و با حضور در وزارت ورزش از سمت خود استعفا داده است. خيلي‌ها كناره‌گيري او را به‌بندي در اساسنامه اصلاح شده وزارت ورزش كه در آن اجازه حضور در انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي را به افراد بالاي 70 سال نمي‌دهد، نسبت مي‌دهند؛ باري، با كناره‌گيري او مسعود سلطاني‌فر در نامه‌اي احمد ناطق نوري را به عنوان رييس افتخاري اين فدراسيون معرفي كرد، عملي كه قانوني است؛ اما خب به پاس يك عمر حضور حاج احمد در رشته مشتزني براي او در نظر گرفته شد. با كنار رفتن ناطق، وزارت ورزش افشين داوري، رييس سابق فدراسيون دو و ميداني را به عنوان سرپرست اين فدراسيون معرفي كرد؛ فردي كه در زمان وزارت محمود گودرزي از فدراسيون دو و ميداني استعفا داده بود تا به قول خود در انتخابات مجلس شركت كند.
اوايل اسفندماه سال گذشته بود كه زمزمه‌هايي مبني بر كناره‌گيري رييس فدراسيون دووميداني از سمت خود شنيده شد. در حالي كه آن زمان افشين داوري صراحتا اعلام كرد كه فعلا قصد استعفا ندارد؛ اما اين اتفاق اواسط اسفند رخ داد و او استعفاي رسمي خود را به وزير ورزش ارايه كرد؛ استعفايي كه داوري علتش را تنها حضور در انتخابات مجلس عنوان كرد. محمود گودرزي، وزير وقت ورزش هم بعد از يك هفته موافقت خود را با اين استعفا اعلام كرد و بدين‌ترتيب داوري از فدراسيون دووميداني رفت. البته او در انتخابات ناكام بود تا در ادامه با روي كار آمدن مسعود سلطاني‌فر با حكم وزير، سرپرست فدراسيون بوكس شود. او در ابتداي ورودش به بوكس اعلام كرد كه به كانديدا شدن در انتخابات فدراسيون بوكس فكر هم نمي‌كند؛ اما انگار گذر زمان نظر او را تغيير داده كه حالا در انتخابات ثبت نام كرده است.
افشين داوري سال 94 يكي از كانديداهاي رياست فدراسيون كاراته بود، در دوره رياست محمود گودرزي بر وزارت ورزش، سرپرست فدراسيون ورزش‌هاي ناشنوايان شده، 5 ماه بعد به عنوان يكي از كانديداهاي فدراسيون ژيمناستيك ثبت‌نام كرد اما جزو كانديداهاي نهايي نبود و حالا بايد با يك زن براي رسيدن به رياست فدراسيون بوكس رقابت كند.
اينكه بانوان هم در جامعه به اندازه مردان سهم دارند و مي‌توانند در همه امور پا به پاي مردان به رقابت بپردازند غير قابل انكار است؛ اما مساله‌اي كه در ثبت نام كهرنگي قابل توجه است، راه ندادن بانوان به سالن‌هاي بوكس است. در حال حاضر حتي بوكس بانوان هم در ايران وجود ندارد و اين مساله مي‌تواند به نحوي ثبت نام او را زير سوال ببرد تا اين سوال مطرح شود كه وزارت ورزش به دنبال سياست‌هاي دولت كه توجه به مديريت بانوان است در نظر دارد كهرنگي را به رياست فدراسيون بوكس برساند و در ادامه همچون كشتي شاهد راه‌اندازي بوكس بانوان باشيم؟! نكته‌اي كه توجهات را بيشتر به خود جلب مي‌كند اين است كه كدام فرد گزينه وزارت ورزش در انتخابات پيش روست؛ كهرنگي، ‌داوري يا شايد هم بهزاد كتيرايي؟
جالب‌تر اينكه تناقضات زيادي در رفتار و حرف‌هاي خانم كهرنگي وجود دارد. كهرنگي نايب‌رييس سابق بانوان فدراسيون ووشو در حالي به عنوان نخستين زن براي حضور در انتخابات فدراسيون بوكس ثبت‌نام كرد كه پيش‌تر در اظهاراتي متناقص از حضور خود در دانشگاه صحبت و اعلام كرد كه قصد حضور در انتخابات فدراسيون بوكس را ندارد. او همچنين مدعي شده بود كه تكواندوكار است و قصد ثبت‌نام در انتخابات فدراسيون تكواندو را دارد. با اين وجود بايد اميدوار بود در صورت انتخاب كهرنگي به عنوان رياست فدراسيون بوكس، شاهد مديريت متناقص او مانند اظهاراتش نباشيم. بدرالملوك كهرنگي، همسر ناصر طالبي رييس سابق فدراسيون اسكي است. او همچون همسر خود از نيروهاي وزارت ورزش است و پيش از اين با معرفي وزارت ورزش و با حكم رسول خادم رييس فدراسيون كشتي، به عنوان مسوول امور كشتي با كمربند بانوان كميته كشتي‌هاي سنتي فدراسيون كشتي منصوب شده بود؛ اما ديري نگذشت كه همكاري‌اش با فدراسيون كشتي به انتها رسيد.
بهزاد كتيرايي، رييس سابق فدراسيون كاراته نيز با حضور در فدراسيون بوكس براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون مشتزني ثبت‌نام كرد تا از او نيز به عنوان يكي از مدعيان اصلي كه پا به ميدان گذاشته، ياد شود. ثبت‌نام كانديداها تا ۲۴ مهر ادامه دارد و تا به امروز افشين داوري، روح‌الله حسيني، حسين ثوري، حسين فشي، دلاور صيامي، بهزاد كتيرايي و بدرالملوك كهرنگي نام‌نويسي كرده‌اند. جمع كانديداهاي رسمي احراز پست رياست فدراسيون به هفت نفر رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون