• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3929 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

خبر كوتاه

كي‌روش: در جواني بسكتباليست بودم
كارلوس كي‌روش بعد از بازي ايران و روسيه در اين كشور ماند و مشغول بررسي كمپ‌هاي اين كشور بوده است. كي روش درباره حضورش در روسيه و تماشاي ديدار بسكتبال زسكا و ميلان در يوروليگ گفت: بسكتبال هميشه از ورزش‌هاي مورد علاقه من بوده و تصميم گرفتم حال كه در روسيه هستم اين ديدار بزرگ را از نزديك ببينم. وقتي جوان بودم بسكتبال بازي مي‌كردم. بعد از بازي با روسيه مشغول بررسي كمپ‌هاي تمريني براي تعيين محل اسكان تيم ملي بودم و اگر مشكل خاص پيش نيايد، ما در كمپ كالوگا اسكان خواهيم داشت و اردوي خود قبل از جام جهاني را در اين شهر برگزار خواهيم كرد. در مسكو هتل‌ها و زمين‌هاي تمريني را نيز بررسي كردم. همچنين يك سري مسائل ديگر را نيز در كشور روسيه براي اسكان بهتر تيم ملي ايران بررسي كردم.


سهميه المپيك جوانان براي هانيه بيداد
هانيه بيداد، قايقران كرمانشاهي مدال برنز رقابت‌هاي رويينگ قهرماني جوانان آسيا در سنگاپور را از آن خود كرد و توانست براي نخستين‌بار سهميه المپيك جوانان بانوان را در اين رشته كسب كند. اين بانوي قايقران كرمانشاهي در مرحله نيمه نهايي توانست با كسب عنوان دوم راهي مرحله نهايي اين رقابت‌ها شود. هانيه بيداد همچنين در مرحله مقدماتي توانست با پشت سرگذاشتن تمام رقيبان به عنوان نفر اول راهي مرحله نيمه نهايي شود. وي توانست در مجموع در اين مسابقات با شكست حريفاني از ازبكستان، سريلانكا، چين تايپه، ژاپن و ويتنام مدال برنز مسابقات را از آن خود كند.


ممنوعيت پوشيدن لباس آستين ‌كوتاه در استاديوم‌هاي عربستان
عربستان اخيرا به زنان اجازه داد كه در يك مراسم ملي وارد استاديوم ورزشي شوند. اين نخستين بار در اين كشور بود كه چنين اتفاقي مي‌افتاد. با اين حال اين كشور در اقدامي جديد تماشاگران مسابقات ورزشي در استاديوم‌ها را از پوشيدن لباس‌هاي راحتي منع كرد. قانون جديد به اين معناست كه مردان نمي‌توانند در استاديوم‌ها لباس‌هاي آستين كوتاه كه غالبا در عربستان در خانه پوشيده مي‌شود، بپوشند. به جاي اين لباس‌ها تماشاگران بايد از لباس‌هاي رسمي‌تر و آستين بلند استفاده كنند. مسوولان عربستاني اعلام كرده‌اند كه به اين دليل چنين قانوني گذاشته شده كه مسابقات فيلمبرداري مي‌شود و تماشاگران در فيلم‌ها مشخص هستند. بنابراين مردم بايد لباسي پوشيده باشند كه متناسب با جامعه عربستان باشد. واكنش‌هاي زيادي به قانون جديد عربستان ايجاد شده است. برخي اعلام كرده‌اند كه با اين قانون موافق هستند اما برخي ديگر معتقد بودند كه قانون جديد باعث مي‌شود قشر فقيرتر جامعه نتوانند در استاديوم حضور پيدا كنند.


تيم ملي تكواندو  راهي «لندن» مي‌شود
مرحله سوم مسابقات گرندپري (G۴) در سال ۲۰۱۷ با حضور تكواندوكاران برتر جهان در چهار وزن المپيكي مردان و زنان از ۲۸ مهرماه به مدت سه روز در شهر «لندن» برگزار مي‌شود كه تيم‌ ‌ملي كشورمان براي حضور در اين دوره از مسابقات با تركيب پنج نفره خود، ساعت هشت صبح سه شنبه راهي اين كشور خواهد شد. آرمين هادي‌پور و فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- كيلوگرم، ابوالفضل يعقوبي و ميرهاشم حسيني در وزن ۶۸- كيلوگرم و سجاد مرداني در وزن ۸۰+ كيلوگرم نمايندگان ايران هستند كه در اين رقابت‌ها روي شياپ چانگ مي‌روند. هدايت اين تيم برعهده مهدي بي‌باك به عنوان سرمربي و عليرضا نصرآزاداني و مهرداد يوسفي به عنوان مربي است. مسابقات گرندپري (G۴) است و به نفرات اول تا سوم به ترتيب ۴۰، ۲۴ و 40/14 امتياز در راستاي افزايش رنكينگ المپيكي تعلق مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون