بهانههايي براي نمايش و فروش آثار
سياستهاي تشويقي، نمايش آثار و فروش آنها. چنين ايدههايي را ميتوان پاي ثابت تمام اتفاقات نمايشگاهي و رويدادهاي هنري دانست كه در حوزه هنرهاي تجسمي در طول اين سالها در ايران دنبال شده است. در اين بين بخش دولتي در كنار چند تجربه ناموفق مثل آرتاكسپو، تلاش براي برگزاري منظم بيينالها و چند مورد ديگر در نهايت به تجربههاي موفقي مثل برگزاري جشنواره تجسمي فجر بسنده كرد تا دستكم از رقابت با بخش خصوصي عقب نماند. اما گالريها و چند نهاد خصوصي به سراغ تجربههاي متفاوتي رفتند تا رويدادهايي را رقم بزنند كه چيزي فراتر از يك تجربه نمايشگاهي قلمداد شود. اين موضوعي است كه قرار است در اين صفحه به آن پرداخته شود.