• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

محمود واعظي: هيچ اختلافي بين جهانگيري و اعضاي دولت نيست

موضوع از طرح يك شايعه در يك سايت خبري و بال و پر گرفتن آن توسط شبكه‌هاي اجتماعي شروع شد. شايعه هم مبتني بر دلخوري اسحاق جهانگيري از محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهور بود. دلخوري‌اي كه منجر به استعفاي جهانگيري خواهد شد. چند ساعت بعد از طرح شايعه محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت به ميان خبرنگاران رفت و در مواجهه با پرسشي در همين رابطه آن را غير واقعي و فاقد ارزش پرداختن دانست. واعظي ديروز در حاشيه جلسه هيات وزيران از صميميت اعضاي دولت سخن گفت. با توجه به شايعاتي كه منتشر شده به نظر مي‌رسد منظور واعظي صميميت بين اسحاق جهانگيري و خودش باشد. او گفت: «هيچ اختلافي بين آقاي جهانگيري و دولت و اعضاي دولت وجود ندارد. ما الحمدالله در اين دولت روابط صميمي و نزديكي داشتيم. اگر كسي در يك سايتي حرفي مي‌زند نبايد در جمع مطرح كرد و به نظر من اين حرف‌ها را نبايد جدي گرفت».
واعظي تاكيد كرد: «اكنون بين آقاي جهانگيري و همه اعضاي دولت صميميت وجود دارد».
پيش از واعظي يكي از سايت‌هاي خبري به نقل از يك مقام آگاه در دفتر رييس‌جمهوري تاكيد كرده بود كه جدايي جهانگيري از دولت شايعه است. اين منبع آگاه گفته بود: « آقاي جهانگيري بناي استعفا يا جدايي از دولت روحاني را ندارد و معتقد است وقتي مسووليتي را پذيرفته است با جديت آن را تا انتها دنبال خواهد كرد و همواره در مسووليت‌هاي گذشته‌شان نشان داده است كه فردي نيست كه نيمه راه مسووليتي كه پذيرفته است را رها كند».
اين تاكيد‌ها از سوي دولت در حالي است كه اخيرا، شايعاتي مبني بر كدورت بين جهانگيري و روحاني شنيده مي‌شد. حتي حرف‌و حديث‌هايي نيز در مورد استعفاي احتمالي جهانگيري مطرح بود. موضوع استعفاي جهانگيري به دليل اختلاف نظر با رييس دفتر رييس‌جمهور در شرايطي كه او به خاطر دستگيري برادرش در مركز توجه‌ها است؛ خيلي زود تبديل به شايعه‌اي شد كه در فضاي مجازي مورد توجه قرار گرفت. برخي نيز گمانه گردش روحاني به راست را مطرح كردند و با اشاره به موضوعاتي مثل انتصاب محمد نهاونديان به عنوان معاون اقتصادي و كاهش نقش اقتصادي جهانگيري در دولت؛ نتيجه گرفتند كه جهانگيري رفتني است. دولت اما فرصت نداد كه اين شايعات ادامه يابد از همين رو واعظي كه خود در كانون اين شايعه قرار داشت در حاشيه جلسه هيات دولت بر صميمت موجود بين جهانگيري و اعضاي دولت تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون