• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

پيشخوان

مقدمات اعدام زنجاني بايد فراهم شود
بابك زنجاني متهم اصلي پرونده فساد نفتي اعدام مي‌شود، اما نه به اين زودي‌ها. اول بايد مقدمات اجراي حكم فراهم شود. حجت‌الاسلام منتظري دادستان كل كشور ديروز در پاسخ به شايعاتي كه پيرامون اعدام قريب‌الوقوع زنجاني طرح شده بود؛ گفت: «شايعه چرا؟ بايد منتطر باشيم، ببينيم چه مي‌شود، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد.»
وي در پاسخ به اين سوال كه قاضي مقيسه در آخرين جلسه دادگاه متهمان فساد نفتي گفته بود كه حكم اجراي حكم اين فرد در دست مسوولان است، آيا واحد اجراي احكام زماني را براي اجراي حكم تعيين كرده است؟ گفت: «آنها به دنبال اجراي حكم هستند، اما مقدمات اجراي حكم بايد فراهم شود».
حكم اعدام بابك زنجاني در زمستان گذشته مورد تاييد ديوان عالي كشور قرار گرفت اما رسول كوهپايه‌زاده وكيل مدافع او چهار ماه بعد يعني در ارديبهشت ماه از درخواست اعاده دادرسي زنجاني خبر داد. كوهپايه‌زاده در اين درخواست به صحبت‌هاي دادستان تهران كه گفته بود «عليرضا زيباحالت منفرد» در حكم جعبه سياه پرونده نفتي است، استناد كرده تا ثابت كند كه موكلش بي‌گناه است. او گفته بود: «اين حرف را مقام مسوول و آگاهي زده كه بيش از دو سال پرونده را در مرحله تحقيقات در اختيار داشته و اشراف كامل دارد و بيان صريح و گواهي مقام مسوول پرونده است كه اعلام مي‌كند جعبه سياه كشف شد. جعبه سياه يعني حقايق ناب و تاثيرگذار كه تا حالا به آن دسترسي وجود نداشته است بنابراين، اين را اقتضا مي‌كند كه پرونده موكل در خصوص اجراي مجازات سالب حيات تا بررسي دقيق و انجام تحقيقات كامل و صدور راي قطعي در خصوص عليرضا زيباحالت منفرد از دايره اجرا فاصله بگيرد». كوهپايه‌زاده همچنين تاكيد داشت كه موكلش مفسد في الارض نيست.
بعد از گذشت چند ماه و همزمان با اتمام دادگاه متهمان رديف دوم و سوم اين پرونده، شايعه شد كه درخواست اعاده دادرسي بابك زنجاني از سوي ديوان عالي رد شده و وكيل او درخواست ديگري تنظيم كرده است. دادستان كل تهران اما ديروز اين موضوع را تاييد نكرد و گفت كه مسوولان امر اجراي حكم زنجاني را پيگيري مي‌كنند. به گفته دادستان كل كشور بايد منتظر ماند و ديد كه چه مي‌شود؟ درخواست اعاده دادرسي به كار زنجاني مي‌آيد يا خير؟ همچنين بايد منتظر ماند و ديد كه مهدي شمس و حميد فلاح هروي دو متهم ديگر اين پرونده هستند براي بار دوم به اعدام محكوم مي‌شوند يا قاضي مقيسه از مستندات پرونده به نتيجه ديگري مي‌رسد.

 

وزير دفاع: به‌شدت با جدايي هر قسمتي از خاك عراق مخالفيم
امير حاتمي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در همايش آينده‌پژوهي در مسير بالندگي و دفاع و امنيت با بيان اينكه روندها در آينده‌پژوهي جايگاه ويژه‌اي دارند، با اشاره به وضعيت فعلي عراق تصريح كرد: به جد قايل به استقلال عراق يكپارچه هستيم و با جدايي هر قسمتي از خاك عراق به‌شدت مخالفيم. امريكا داعش را براي مصونيت اسراييل درست كرد اما با مقاومت رزمندگان مقاومت امروز رو به احتضار است.
حاتمي با بيان اينكه امروز نيز امريكا جرقه تفرقه‌افكني را به وجود آورده اما با درايت و هوشمندي كردها از بين خواهد رفت، اظهار كرد: اين جدايي‌ها سرابي بيش نيست و فقط در راستاي امنيت اسراييل است و متاسفانه برخي افراد جاه‌طلب منطقه با امريكايي‌ها در اين زمينه همكاري مي‌كنند اما با هوشياري مردم به خصوص مردم شمال عراق و برادران كردمان اين خواب تعبير نخواهد شد چرا كه مردم مي‌دانند اين سرابي است كه تنها حامي آن رژيم غاصب صهيونيستي است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون