• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3945 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ آبان

بازار مسكن در مناطق پرمشتري تهران

مناطق ۲، ۴ و ۵ در مهرماه سال جاري 6/37 درصد از كل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند.  به طور معمول طي سال‌هاي اخير بيشترين معاملات مسكن شهر تهران در منطقه ۵ انجام مي‌شود و پس از آن مناطق ۴ و ۲ قرار دارند. برآوردها نشان مي‌دهد برخورداري مناطق ۲، ۴ و ۵ از دسترسي به امكانات و فضاهاي خدماتي، هواي نسبتا مطلوب‌تر نسبت به مركز شهر، وجود متقاضيان موثر و قيمت پايين‌تر نسبت به منطقه يك در جذابيت اين سه منطقه تاثيرگذار است؛ به طوري كه در مهرماه سال جاري اين سه منطقه 6/37 درصد از كل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند.
در مهرماه سال ۱۳۹۶ منطقه ۵ با سهم 9/16 درصدي از كل معاملات شهر تهران، بيشترين تعداد قراردادهاي مبايعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنين مناطق ۴ و۲ به ترتيب با سهم‌هاي 9/10 و 8/9 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.  در مجموع ۷۴ درصد از كل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتيب بيشترين فراواني شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۱، ۱۰، ۷، ۳ و۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقيمانده ۲۶ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.  
در مجموع در هفت ماهه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به ۹۹ هزار واحد رسيده كه در قياس با هفت ماهه اول سال ۱۳۹۵، 3/6 درصد رشد دارد. همچنين در اين مدت متوسط قيمت يك مترمربع بناي واحد مسكوني معامله شده حدود چهار ميليون و ۶۰۰ هزار تومان بوده كه اين نيز رشد 5/6 درصدي دارد. وزارت راه و شهرسازي

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون