• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3945 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ آبان

خبر

نقشه عجيب تبهكار جوان براي زن كرجي

تبهكارحرفه‌اي كه با چرب زباني وترفندي ماهرانه، طلاهاي زنان پولدار را دريك چشم به هم زدن به سرقت مي‌برد، با تلاش كارآگاهان پليس دستگير شد.
سرهنگ محمد صفايي، رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: «در هفته‌هاي گذشته، 9مالباخته كه همگي زنان ميانسال وثروتمند بودند با مراجعه به پليس اعلام كردند پسر جوان شيك پوشي، سوار بر خودروي «تيبا» و با ترفندهاي مختلف، طلا وجواهرات آنها را به سرقت برده است.»
يكي از مالباختگان كه «پوران دخت» نام دارد به افسر پرونده گفت: «براي پياده روي ازخانه خارج شده بودم كه ناگهان پسر جواني سواربر خودروي تيباي سفيد مقابلم ايستاد وگفت كه قصد كمك به افراد نيازمند را دارد اما كسي را نمي‌شناسد. بعد هم مقداري لباس ودو بسته اسكناس وچك پول به من داد تا به افراد فقير بدهم. ولي لحظاتي بعد ادعا كرد همسرش تازه مسلمان شده و قصد خريد طلا براي او را دارد.»
او ادامه داد: «به همين دليل با چرب زباني از من خواست طلاهايم را نشانش دهم وبراي خريد راهنمايي‌اش كنم. بعد ازديدن طلاهايم وبه تصور اينكه آنها را داخل كيسه لباس‌ها ريخته، راهي خانه شدم اما وقتي به خانه رسيدم متوجه شدم از طلاهايم خبري نيست وتنها لباس‌ها واسكناس‌هاي 500 توماني وجود دارد. بسته چك پول هم تقلبي بود.»
 با توجه به اطلاعاتي كه مالباختگان در اختيار پليس قرارداده بودند، تجسس براي شناسايي و دستگيري تبهكارفراري دردستوركارقرارگرفت. تا اينكه با رديابي‌هاي تخصصي، چهره نگاري رايانه‌اي واستفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان، متهم جوان صبح سه‌شنبه دستگير شد. او هم‌اكنون ازسوي كارآگاهان ادره دوم پليس آگاهي استان البرزتحت بازجويي‌هاي تخصصي قرار داردتا سايرجرايم احتمالي‌اش هم افشا شود.


سارقان لوازم خودرو در چنگ پليس
 چهار عضو يك باند سرقت لوازم خودرو دستگير شدند. اين متهمان در بازجويي‌هاي انجام شده به ۲۵۰ فقره سرقت اعتراف كردند.
به گزارش مهر سرهنگ محمد كالوسي، رييس كلانتري ۱۳۱ شهرري گفت: «در تحقيقات انجام شده از سوي ماموران تجسس كلانتري ۱۳۱ شهرري پيرامون فعاليت‌هاي مجرمانه چهار عضو سابقه‌دار يك باند سرقت لوازم خودرو، مشخص شد كه اين افراد به تازگي با تشكيل باند، اقدام به سرقت لوازم خودرو در محدوده‌هاي شهرري و اطراف آن مي‌كنند.»
او ادامه داد: «تحقيقات در اين باره ادامه يافت تا اينكه سوابق متهمان و مخفيگاه آنها شناسايي شد و نتيجه تحقيقات در اختيار مقام قضايي قرار گرفت. بعد از آن دستور بازداشت متهمان و بازرسي از مخفيگاه‌شان صادر شد. تيم‌هاي عملياتي با هماهنگي‌هاي انجام شده به محل اختفاي متهمان اعزام شدند و در يك عمليات هر چهار متهم را در مخفيگاه‌شان دستگير كردند.»
به گفته او، در بازرسي انجام شده از محل اختفاي آنها تعدادي اموال مسروقه از جمله، ۶ دستگاه باند خودرو، يك دستگاه ضبط و پنل خودرو، يك دستگاه دوچرخه، يك دستگاه موتور و تعداد زيادي قطعات اوراق شده خودرو كشف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون