• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر كوتاه

كمك اتحاديه اروپا  به فلسطين

در حالي كه ناظران بين‌المللي از تعويق كمك‌ها به غزه ابراز نگراني مي‌كنند اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي اعلام كرد كه بخش زيادي از كمك‌هاي سالانه خود را كه مبلغي حدود 212 ميليون يورو است، به تشكيلات خودگردان فلسطين پرداخت كرده است. بروكسل در بيانيه‌اي ضمن درخواست از فلسطين و رژيم صهيونيستي براي برقراري هرچه سريع‌تر صلح، اعلام كرد كمك 212 ميليون يورويي اتحاديه به تشكيلات خودگردان فلسطين براي پرداخت حقوق كارمندان اين تشكيلات و همچنين براي حمايت از فعاليت‌هاي آژانس كار و امدادرساني (آنروا) صرف خواهد شد تا خدمات اصلي به ويژه در زمينه آموزشي و پزشكي براي فلسطيني‌ها فراهم شود.

 

اتهام عليه لهستان

يورونيوز خبر داد كه ديوان حقوق بشر اروپا با رد درخواست تجديد نظر لهستان، اين كشور را به همكاري با سيا در ايجاد زندان‌هاي مخفي در لهستان و شكنجه زندانيان محكوم كرد. اين نهاد عالي قضايي در حكم پيشين خود، ورشو را به معاونت در شكنجه يك فلسطيني و يك سعودي در زندان‌هاي مخفي سازمان اطلاعات مركزي ايالات متحده امريكا (سيا) در خاك لهستان متهم كرده بود و از دولت اين كشور خواسته بود غرامتي برابر با ۲۳۰ هزار يورو به آنها بپردازد. اين دو مظنون پس از سپري كردن مدتي در زندان‌هاي مخفي لهستان به بازداشتگاه گوانتانامو منتقل شده بودند. وزارت خارجه لهستان روز گذشته اعلام كرد كه به تصميم ديوان حقوق بشر اروپا احترام مي‌گذارد و اين حكم را طي هفته‌هاي آينده اجرايي خواهد كرد.

 

درخواست بوئنر از نتانياهو

جان بوئنر، رييس ‌جمهوريخواه مجلس نمايندگان امريكا اعلام كرد كه قبلا از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل خواسته بود درباره دعوت كنگره از او، خبري به كاخ سفيد ندهد. بوئنر مي‌گويد معتقد است كه اگر قصدش براي دعوت از نخست‌وزير اسراييل، براي سخنراني در كنگره را با كاخ سفيد در ميان مي‌گذاشت، كاخ سفيد حتما تلاش مي‌كرد او را از اين كار منصرف كند. نتانياهو قرار است روز سوم مارس در كنگره امريكا سخنراني كند. كاخ سفيد اعلام كرده رييس‌جمهور امريكا با نخست‌وزير اسراييل ديدار نمي‌كند. بعضي از اعضاي دموكرات كنگره امريكا هم پيش‌تر اعلام كردند براي رعايت تشريفات ديپلماتيك و تاكيد بر بي‌طرفي ايالات متحده در انتخابات ماه آينده اسراييل از شركت در سخنراني بنيامين نتانياهو خودداري خواهند كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون