• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3950 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

آخرين قيمت نفت سنگين ايران: 60 دلار و 15 سنت

قيمت نفت سنگين ايران با ثبت ركوردي جديد با 2 دلار و 45 سنت رشد (معادل 2/4 درصد)، بشكه‌اي 60 دلار و 15 سنت به فروش رسيد. روند صعودي قيمت نفت كه در هفته‌هاي اخير شتاب گرفته و به ورود قيمت‌ها به كانال 60 دلاري منجر شده است، همچنان ادامه دارد و بر اين اساس، قيمت نفت سنگين ايران نيز پس از گذشت بيش از 2 سال بار ديگر كانال 60 دلاري را لمس كرد به گزارش اويل‌پرس قيمت نفت خام ايران از اواخر سال 2014 رو به كاهش گذاشت و به حدود 45 دلار كاهش يافت، در ماه‌هاي ابتدايي سال 2015 قيمت نفت ايران براي مدتي كوتاه به بشكه‌اي 60 دلار رسيد اما بلافاصله رو به كاهش گذشت و حتي به حدود بشكه‌اي 23 دلار نيز سقوط كرد. اما از سال گذشته پس از رايزني اعضاي اوپك و غيراوپك براي مديريت بازار نفت، روند نزولي قيمت نفت متوقف شد و بازار جهاني اين محصول به تدريج به ثبات رسيد و قيمت‌ها رو به افزايش گذاشت.
در هفته‌هاي اخير نيز به علت افزايش تنش در منطقه خاورميانه و نيجريه و همچنين كاهش محدود ذخاير نفتي در امريكا، قيمت نفت رشد قابل توجهي يافته و پس از مدت‌ها وارد كانال 60 دلاري شده است. بررسي آمار نشان مي‌دهد كه قيمت نفت برنت روز سه‌شنبه با هشت سنت افزايش، بشكه‌اي 64 دلار و 355 سنت معامله شد، نفت WTI امريكا نيز بشكه‌اي 57 دلار و 34 سنت معامله شد. ميانگين قيمت نفت صادراتي اعضاي اوپك كه به عنوان سبد نفتي اوپك شناخته مي‌شود، در همين روز 66 سنت بالارفت و به بشكه‌اي 59 دلار و 15 سنت رسيد. در اين بين قيمت نفت سنگين ايران نيز براي نخستين‌بار از ابتداي سال 2017 از مرز كانال 60 دلاري عبور كرد و با 2 دلار و 45 سنت رشد، بشكه‌اي 60 دلار و 15 سنت به فروش رسيد.
ميزان توليد نفت ايران اكنون به محدوده 9/3 ميليون بشكه در روز و ميزان صادرات نفت نيز حدود 2/2 ميليون بشكه در روز افزايش يافته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون