• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

همنشيني موتلفه‌اي‌ها با پايداري‌ها و احمدي‌نژادي‌ها در مشهد

آيت‌الله موحدي كرماني: تعصب گروه و جناح‌گرايي بايد در ميان اصولگرايان از بين برود

گروه احزاب| اصولگرايان براي رسيدن به وحدت سخت در تلاشند. از هر فرصت و تريبوني استفاده مي‌كنند تا نشان دهند كه اختلافي بين‌شان نيست. پنج دقيقه اگر فرصت اظهارنظر رسمي داشته باشند از وحدت ميان خود مي‌گويند و مي‌شنوند. به گونه‌اي از موقعيت و وضعيت شان سخن مي‌گويند كه گويا مشكلي ندارند و همه‌چيز بر وفق مرادشان است. البته در اين ميان هرازچندگاهي هم اعتراف مي‌كنند كه منيت‌ها و تماميت‌خواهي‌هايي در اردوگاه‌شان وجود دارد اما خودشان بهتر از هر كسي مي‌دانند كه اختلاف‌ها و انشقاق‌هايشان آنقدر نماد و نمود دارد كه گفتار درماني شان درباره وحدت نتواند اوضاع و احوال‌شان را بهبود دهد. آنان با وجود آگاهي از اين موضوع راه‌حل به وحدت رسيدن‌شان را يافته‌اند؛ همنشيني‌ها و همايش‌هايي پشت سر هم. همين است كه هر هفته و برخي مواقع ماهي يك بار به بهانه‌اي و مناسبتي دور هم جمع مي‌شوند و از آمال و آرزوهايشان حرف مي‌زنند. برگزاري همايش جامعه اسلامي دانشجويان در مشهد جديدترين فرصت اصولگرايان براي دم زدن از وحدت اصولگرايي بود. همايشي كه روز اولش با سخنراني، سعدالله زارعي، سيد نظام‌الدين موسوي، ، وحيد جليلي و محمدعلي رامين آغاز به‌كار كرد و روز پاياني‌اش با سخنراني حميد رسايي، قاسم روانبخش، سيد محمد حسيني و محمدنبي حبيبي و نهايتا با اظهارات آيت‌الله موحدي كرماني همراه شد. تركيب سخنرانان اين جلسه نشان از آن داشت كه اصولگرايان سنتي منهاي دبيركل جامعه روحانيت مبارز و دبيركل موتلفه علاقه‌اي براي حضور در آن نداشتند و بيشتر بازيگرداني اين همايش با اعضاي جبهه پايداري و چهره‌هاي سياسي نزديك به محمود احمدي‌نژاد بود.

آيت‌الله موحدي كرماني: تعصب گروه و جناح‌گرايي بايد در ميان اصولگرايان از بين برود

به گزارش فارس، آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني در مراسم اختتاميه همايش جامعه اسلامي دانشجويان به انتخابات مجلس خبرگان اشاره كرد و گفت: اين خبرگان است كه ولي‌فقيه را انتخاب مي‌كند و اين مساله بسيار مهم است كه ما نمي‌توانيم نسبت به آن بي‌تفاوت باشيم. عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: براي اينكه ولايت باقي بماند بايد روي مساله خبرگان و انتخابات آن توجه ويژه كرد. وي خاطرنشان كرد: اگر در حكومت اسلامي اصول ضايع شد و مردم و مسوولان به فروع بچسبند ناصالحان به راس و صالحان منزوي مي‌شوند كه اين نشانه غروب و افول است. موحدي كرماني به وحدت اصولگرايان تاكيد كرد و افزود: اصولگرايان بايد با هم متحد شوند و اگر ذره‌اي اختلاف بين آنان است بايد برطرف شود. عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اگر گروه‌هاي اصولگرا در برخي موارد اختلاف دارند بايد براي حفظ وحدت كوتاه آمده و به مصلحت توجه كنند. وي به حضور مردم در انتخابات تاكيد كرد و گفت: مردم بايد با حضور آگاهانه خود بر سر صندوق‌هاي راي، فرد شايسته را انتخاب كنند و در اين راستا اصولگرايان بايد با هم متحد باشند. وي با اهميت امر به معروف و نهي از منكر در جامعه عنوان كرد: مردم ما مردمي آگاه هستند و مسوولان نبايد اجازه دهند كنسرت‌هاي مبتذل برگزار شود و فسادهاي گمراه‌كننده در جامعه رخ دهد و همچنين نبايد اجازه نشر هر كتاب را بدهند.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرايان در انتخابات آينده مجلس اظهار كرد: اگر اصولگرايان به جناح‌گرايي روي بياورند خطرناك بوده و اين مانع مهم وحدت اصولگرايان است و تعصب گروه و جناح‌گرايي بايد در ميان اصولگرايان از بين برود. موحدي كرماني با اشاره به تلاش اصلاحات براي هجمه به شوراي نگهبان در انتخابات‌ها گفت: اصلاحات و جريانات منتصب به آنها در گذشته چنين اقداماتي انجام مي‌داده‌اند و محصول تلاش آنها به زيان خودشان بوده است.

حبيبي: براي ايجاد وحدت، فرش قرمز پيش تمام رقباي اصولگرايان پهن كرديم

محمدنبي‌ حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم در اين همايش با اشاره به اينكه شرايط كنوني اصولگرايان در مقايسه با شرايط اصولگرايان قبل از انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم كاملا متفاوت است، اظهار داشت: اين يك مژده براي اصولگراياني است كه شرايط ما بسيار بهتر از دوره قبل است و ميل‌ها به وحدت افزايش بيشتري يافته است. اين مقام ارشد حزب موتلفه با اشاره به فعاليت‌هاي اخير جريان اصولگرايي براي رسيدن به وحدت خاطرنشان كرد: جلسات برخي اعضاي جبهه پايداري با جامعه روحانيون مبارز، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله موحدي كرماني، ملاقات سران جبهه خط امام و رهبري با اعضاي جامعه روحانيت مبارز همگي نشان از عزم و اراده جهت رسيدن به وحدت دارد. حبيبي با تاكيد بر اينكه اصولگرايان هيچ راهي جز ائتلاف پيش رو ندارند، افزود: شناخت آسيب‌هاي قبلي و رفع آنها، پايبندي به صدق و حفظ حرمت‌ها و پرهيز از خودشيفتگي، انطباق كامل جريان اصولگرايي با رهبر معظم انقلاب آيت‌الله خامنه‌اي، از جمله شروطي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد كه اين امر اصولگرايان را در بصيرت ثابت‌قدم مي‌كند. وي محوريت جامعتين را از ضرورت‌هاي اجتناب‌ناپذير در انتخابات پيش رو دانست و خاطرنشان كرد: وقتي كه مي‌گوييم جامعتين يعني كليه شخصيت‌هاي روحاني اعم از آيت‌الله مصباح و شخصيت‌هاي استاني كه حتي ممكن است عضو جامعيتن نباشد ولي همفكر با جامعتين و اصول‌شان بر مبناي اصول انقلاب باشد كه اميدواريم سران جامعتين اين ظرفيت عظيم را مورد بهره‌برداري قرار دهند. حبيبي ادامه داد: ما در ايجاد وحدت فرش قرمز پيش تمام رقباي اصولگرايان پهن كرديم. دبيركل حزب موتلفه اسلامي درباره جريان رقيب اصولگرايي نيز عنوان كرد: اصلاح‌طلبان اگر عملكرد دولت كنوني ضعيف باشد از دولت حمايت نكنند، حتي اگر زماني شرايط عبور از روحاني رسيد راه‌شان هموار باشد. حبيبي خاطرنشان كرد: مجموعه سياست‌هاي اصلاح‌طلبان با دولت دچار تناقص است، ما از دولت انتظار داريم كه به هيچ حزب و جناحي امكان استفاده از امكانات دولتي را ندهد و با آن دسته از دولتمردان كه در راس احزاب و در راس امور دولتي هم هستند و از اين جايگاه استفاده مي‌كنند در حد حذف برخورد كنند.
وي اضافه كرد: برخي شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب اخيرا از ليست مشترك با جريان اعتدال دم زدند، البته پيش‌بيني‌ام قبل‌ها اين بود كه اصلاح‌طلبان و اعتداليون زلف‌شان به هم گره بخورد اما ما هشدار مي‌دهيم فتنه‌گران 88 ممكن است كه به دنبال به دست آوردن كلاهي از نمد اصلاح‌طلبي باشند.

روانبخش: ما با اصلاح‌طلبان مخالف نيستيم

قاسم روانبخش، عضو شوراي مركزي جبهه پايداري هم طي اظهاراتي در اين همايش گفت: ما با اصلاح‌طلبي مخالف نيستيم اما با كلمه اصلاح كه ريشه اصول را بزند، مخالفيم و اوج اين موضوع در فتنه 88 مشاهده شد. به گزارش فارس، قاسم روانبخش علت اصلي همنشيني اصولگرايان در اين همايش را اين گونه اعلام كرد: ما امروز دور هم جمع شده‌ايم تا مراحل بعدي انقلاب كه تشكيل دولت اسلامي است محقق شود. وي با تاكيد بر حفظ وحدت اصولگرايان گفت: اختلاف سليقه احزاب و گروه‌ها طبيعي است اما براي حفظ وحدت بايد اين اختلاف سليقه كنار گذاشته شود و همگي در راستاي وحدت تلاش كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون