• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

جلايي‌پور :

جريان افراطي در ايران ريشه اعتقادي ندارد

 

حميدرضا جلايي پور، فعال سياسي اصلاح‌طلبي است كه با وجود گذشت يك سال و نيم از آغاز به كار دولت روحاني همچنان مانند همان روزهاي اول از او حمايت مي‌كند. اين عضو آخرين شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي مانند تعدادي ديگر از اصلاح‌طلبان با حضور در شهرستان‌ها و سخنراني در جمع فعالان سياسي و دانشجويي به تبيين مواضع جريان اصلاحات در شرايط فعلي مي‌پردازد. او در آخرين سفر خود به يزد رفت و در ميان فعالان سياسي اصلاح‌طلب اين شهرستان سخنراني كرد. پيش از جلايي پور، غلامعلي سفيد، استاندار يزد در دولت اصلاحات و جمعي از فعالان اين استان به بيان نقطه نظرات خود پرداختند. چكيده‌اي از سخنان جلايي‌پور در ادامه مي‌آيد:
    بعد عقلانيت و نگاه كار‌شناسي از سال ۹۲ به امور اجرايي كشور بازگشته است و ما با آن انتخابات از شرايط خطير بيرون آمده‌ايم. به اعتقاد من عملكرد روحاني را در طول 18 ماه گذشته موفق بوده اما متاسفانه برخي از استانداران و فرمانداران دولت حتي از دولت اعتدال سخني به ميان نمي‌آورند.
    دكتر روحاني يك فرصت براي ترميم مشكلات كشور است كه اگر پيروزي او را متصور مي‌دانستند صلاحيت وي را رد مي‌كردند، همان‌گونه كه صلاحيت آيت ا... هاشمي را رد كردند.
    دوران دولت نهم و دهم يك بلاي بزرگ براي جريان اصولگرايي بود. وقتي افرادي مانند ناطق نوري، علي مطهري و عسكر اولادي مورد بي‌مهري و بي‌توجهي قرار مي‌گيرند و زماني كه وزير روحاني به خاطر پيگيري سه هزار بورسيه اعتماد مجلس را از دست مي‌دهد، بايد گفت اثري از اصولگرايي در كشور مشاهده نمي‌شود.
    با وجود متفكران بزرگي چون سيد جمال‌الدين اسدآبادي، شهيد مطهري، علامه طباطبايي، جامعه ما از نظر تفكر اصلاح‌طلبي ديني نسبت به كشورهاي منطقه بسيار متمايز است. جريان افراط‌گرايي در كشور ما به هيچ‌وجه جنبه اعتقادي ندارد و هدف آن حفظ كرسي‌هاي قدرت است.
    توافق هسته‌اي در صورت انجام، يك پديده مبارك براي كشور است كه مي‌تواند زمينه شكوفايي اقتصادي را به تدريج در كشور رقم بزند.
    آگاهانه مردم در انتخابات مجلس دهم را متضمن تاسيس مجلسي متشكل از چهره‌هاي اصيل و معتدل دانست كه آينده بهتري را براي كشور ترسيم خواهد كرد.
    جريان تكفيري داعش براي نظام بين‌الملل و منطقه بسيار خطرناك است. اين جريان فكري منحط را مي‌توان كنترل و محدود كرد؛ ليكن حذف اين جريان به سادگي امكان‌پذير نخواهد بود، زيرا چنين پديده‌اي متاسفانه در كشورهاي اروپايي هم ريشه دوانده و در امتداد حركت القاعده ارزيابي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون