• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3950 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

يك بدهي ديگر به بدهي‌هاي ميلياردي استقلال و پرسپوليس اضافه شد

دسته‌گل جديد

رسول مجيدي

 

موضوع پرداخت بدهي‌هاي سرخابي‌ها هنوز نقل محافل ورزشي، اقتصادي و مديريتي است. خيلي‌ها منتقد اين اقدام دولت هستند و مي‌گويند دولتمردان دارند با اين تصميم، از جيب مردم مي‌بخشند تا خطاهاي مديران نالايق اين باشگاه‌ها در سال‌هاي پيش پوشيده شود. بحث در اين باره حالا در بيشتر رسانه‌ها ديده مي‌شود و هركسي از زاويه‌اي به آن نگاه مي‌كند. در اين بين انتشار يك خبر جديد درباره جريمه جديد دو باشگاه قطعا مي‌تواند داغ برخي را بيشتر از قبل زنده كند. خبري كه حاكي از به آب دادن دست گل جديدي از سوي مديران سرخابي‌هاي است؛ «باشگاه بيله‌فلد آلمان از پرسپوليس و استقلال به‌دليل لغو دربي درخواست غرامت ۴۰۰ هزار يورويي كرده است.»
ماجرا چيست؟ حتما يادتان مي‌آيد كه دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در اوايل تابستان با پيگيري‌هاي اسپانسر وقت‌شان به دنبال اين بودند كه دربي دوستانه‌اي را در ورزشگاه بيله‌فلد آلمان برگزار كنند. دولت آلمان بنا به دلايل مسائل امنيتي ابتدا اجازه برگزاري اين مسابقه را در آن مقطع نداد و بعد از اين قضيه مديران دو باشگاه سرخابي از طريق فدراسيون فوتبال از فدراسيون آلمان خواهان برگزاري دربي دوستانه شدند كه با خواسته آنها موافقت شد. باشگاه بيله‌فلد در تاريخ 31 تيرماه آماده ميزباني از سرخابي‌ها بود و حتي براي اين بازي در سايت اين باشگاه آلماني بليت‌فروشي شد اما دو باشگاه سرخابي بنا به دلايلي قيد اين بازي دوستانه را زدند. نكته مهم اين بود كه براي برگزاري اين بازي دوستانه هيچ‌گونه هماهنگي خاصي با سازمان ليگ و... صورت نگرفته بود. اسپانسر پرسپوليس و استقلال ابتدا 25 تير را براي برگزاري اين بازي پيشنهاد داد و رسما اعلام كرد در اين تاريخ دربي در آلمان برگزار مي‌شود اما از آنجايي كه هماهنگي‌ها انجام نشده بود، تاريخ بازي تغيير كرد و به روز 31 تير موكول شد. اين در حالي است كه 30 تير بايد پرسپوليس در سوپرجام به مصاف نفت تهران مي‌رفت.
بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه همان زمان به تسنيم خبر داد كه هماهنگي براي برگزاري اين ديدار با آنها انجام نشده، ضمن اينكه همان موقع اعلام شد برخي نهادهاي امنيتي با برگزاري اين مسابقه مخالفت كرده‌ و به صورت رسمي اين موضوع را به اطلاع فدراسيون فوتبال رسانده و اعلام كرده‌اند برگزاري بازي در آلمان از لحاظ امنيتي با مشكلاتي مواجه است.
دربي به همين دليل برگزار نشد و حالا بعد از نزديك به 5 ماه از آن روزها، مقامات باشگاه آلماني خواهان غرامت شده‌اند. ديروز خبرگزاري‌ها نوشتند كه در چند ماه اخير نماينده اين باشگاه چند بار به مديران پرسپوليس و استقلال پيغام داد تا به صورت دوستانه و پرداخت مبلغي در حدود 100 هزار يورو اين قضيه را حل كنند كه با بي‌توجهي آنها مواجه شده است. بي‌توجهي و اهمالي كه مي‌تواند مبلغي بيشتر از 100 هزار يورو را از خزانه عمومي خارج كند. چرا كه باشگاه بيله‌فلد در نظر دارد رسما از دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به فيفا شكايت كند و خواهان 400 هزار يورو غرامت شود. غرامتي كه لابد بايد از جيب دولت و بيت‌المال پرداخت شود. مشكل مخالفان طرح پرداخت بدهي‌هاي سرخابي‌ها توسط دولت هم دقيقا همين است: «چرا دولت به جاي بازخواست مديران اهمال‌كار، از جيب مردم تصميمات اشتباه آنها را رفع و رجوع مي‌كند؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون